Tην περιληπτική ενημέρωση για την πορεία των εργασιών του τρίτου τριμήνου 2025 ανακοινώνει σήμερα η Coca-Cola HBC AG, Όμιλος παραγωγής καταναλωτικών προϊόντων προσανατολισμένος στην ανάπτυξη και στρατηγικός εταίρος εμφιάλωσης της The Coca-Cola Company.
Βασικά σημεία επιδόσεων τρίτου τριμήνου:
• Άυξηση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις σε οργανική βάση1 κατά 5,0%, συμβάλλοντας σε ισχυρή συνολική αύξηση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις σε οργανική βάση κατά 8,1% στους πρώτους εννέα μήνες του έτους.
Αύξηση του όγκου πωλήσεων σε οργανική βάση κατά 1,1%, οφειλόμενη κυρίως στα ανθρακούχα αναψυκτικά και στα ποτά ενέργειας.
Αύξηση των οργανικών εσόδων ανά κιβώτιο κατά 3,8%, ως αποτέλεσμα των στοχευμένων πρωτοβουλιών διαχείρισης αύξησης των εσόδων και των χαμηλότερων επιπέδων πληθωρισμού.
Aύξηση του μεριδίου αγοράς σε αξία στα έτοιμα προς κατανάλωση μη αλκοολούχα αναψυκτικάκατά 80 μονάδες βάσης στους πρώτους εννέα μήνες του έτους.
• Αύξηση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις σε οργανική βάση και στους τρεις τομείς δραστηριότητάς μας, παρά τις διαφορετικές συνθήκες του καταναλωτικού περιβάλλοντος μεταξύ των αγορών και τις λιγότερο ευνοϊκές καιρικές συνθήκες.
Αναπτυγμένες αγορές: Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις σε οργανική βάση αυξήθηκαν κατά 1,2%, με αύξηση των καθαρών εσόδων ανά κιβώτιο, ενώ ο όγκος πωλήσεων μειώθηκε κατά 1,0%.
Αναπτυσσόμενες αγορές: Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 4,8% σε οργανική βάση, λόγω της διεύρυνσης των εσόδων ανά κιβώτιο και της αύξησης του όγκου πωλήσεων.
Αναδυόμενες αγορές: Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 7,9% σε οργανική βάση λόγω της διεύρυνσης των εσόδων ανά κιβώτιο και της αύξησης του όγκου πωλήσεων κατά 2,0%, κυρίως λόγω των ισχυρών επιδόσεων σε Νιγηρία και Αίγυπτο.
• Περαιτέρω επενδύσεις στις στρατηγικές μαςπροτεραιότητες.
Επιτυχής υλοποίηση της καμπάνιας «Share a Coke» κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, η οποία υποστηρίχθηκε από εξατομικευμένες εμπειρίες για καταναλωτές και πελάτες σε όλες τις αγορές.
Κυκλοφορία της νέας έκδοσης Monster με τον Lando Norris σε 16 αγορές.
Ισχυρή αύξηση των πωλήσεων του καφέ στο κανάλι της εκτός σπιτιού κατανάλωσης, τόσο τουCosta Coffee όσο και του Caffè Vergnano, στα πλαίσια υλοποίησης της στρατηγικής μας απόφασης για εστίαση στο συγκεκριμένο κανάλι.
Κυκλοφορία των snacks Bambi στη Νιγηρία τον Οκτώβριο, με ένα εξειδικευμένο πλάνο ειδικά προσαρμοσμένο στην τοπική αγορά.
• Σήμερα ανακοινώσαμε επίσης τη συμφωνία εξαγοράς της Coca-Cola Beverages Africa (CCBA) από την The Coca-Cola Company και την Gutsche Family Investments. Για περισσότερες λεπτομέρειες δείτε το σχετικό δελτίο τύπου.
Ο κ. Zoran Bogdanovic, Διευθύνων Σύμβουλος της Coca-Cola HBCAG, σχολίασε:
«Η συνεχής πρόοδός μας αποτυπώνεται σε ένα ακόμη ισχυρό τρίμηνο, οδηγώντας σε αύξηση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις σε οργανική βάση κατά 8,1% στους πρώτους εννέα μήνες του έτους. Η επίδοση αυτή αναδεικνύει τη δύναμη του χαρτοφυλακίου μας και την ικανότητά μας να επιτυγχάνουμε αύξηση του όγκου πωλήσεων, των εσόδων ανά κιβώτιο και του μεριδίου αγοράς μας ακόμη και εν μέσω διαφορετικών καταναλωτικών συνθηκών μεταξύ των αγορών μας. Καθώς προχωρούμε προς το τελευταίο τρίμηνο του έτους, η εστίασή μας στην επίτευξη σταθερής ανάπτυξης παραμένει ξεκάθαρη. Χάρη στο ισχυρό χαρτοφυλάκιο προϊόντων 24/7 κατανάλωσης, στις εξειδικευμένες δυνατότητές μας, στην αφοσίωση των ομάδων μας και στην ευρεία γεωγραφική μας παρουσία, είμαστε καλά προετοιμασμένοι να αντιμετωπίσουμε τη συνεχιζόμενη μακροοικονομική και γεωπολιτική αβεβαιότητα.
Έχοντας εμπιστοσύνη στις δυνατότητές μας, επιβεβαιώνουμε εκ νέου τις χρηματοοικονομικές μας κατευθύνσεις για το έτος που διανύουμε. Είμαστε επίσης περήφανοι να ανακοινώσουμε την απόκτηση πλειοψηφικού ποσοστού στην Coca-Cola Beverages Africa, που συνοδεύεται από το πλαίσιο για την εξαγορά και του υπολοίπου ποσοστού. Με τις ευρωπαϊκές μας αγορές και την επικείμενη επέκτασή μας στην Αφρική, διαμορφώνεται μία νέα, ισχυρή βάση για ανάπτυξη και δημιουργία αξίας. Ευχαριστούμε όλες τις ομάδες μας για τη συνεχιζόμενή τους προσπάθεια και αφοσίωση, καθώς και την The Coca-Cola Company και την οικογένεια Gutsche για την εμπιστοσύνη που μας δείχνουν.»
Επιχειρηματικές προοπτικές
Καταγράψαμε ισχυρές επιδόσεις κατά τους πρώτους εννέα μήνες του έτους, εν μέσω διαφορετικών συνθηκών αγοράς. Παρότι αναμένουμε ότι το ευρύτερο μακροοικονομικό και γεωπολιτικό περιβάλλον θα συνεχίσει να εμφανίζει προκλήσεις και να είναι απρόβλεπτο, έχουμε ιδιαίτερη εμπιστοσύνη στο χαρτοφυλάκιο προϊόντων μας 24/7 κατανάλωσης, στις εξειδικευμένες δυνατότητές μας, στους ανθρώπους μας και στις ευκαιρίες ανάπτυξης στις διαφορετικές αγορές μας. Επιβεβαιώνουμε τις χρηματοοικονομικές μας κατευθύνσεις για το 2025:
• Aύξηση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις σε οργανική βάση στο ανώτερο όριο του εύρους 6% έως 8%.
• Aύξηση των λειτουργικών κερδών σε οργανική βάση στο ανώτερο όριο του εύρους 7% έως 11%. Τεχνική ανάλυση Επικαιροποιήσαμε ορισμένα σημεία της τεχνικής μας ανάλυσης για το 2025, ως εξής:
Συναλλαγματικές ισοτιμίες: Αναμένουμε ότι η θετική επίδραση στα συγκρίσιμα λειτουργικά κέρδη, από συναλλαγματικές διαφορές μετατροπής των αποτελεσμάτων στο νόμισμα αναφοράς του Ομίλου θα ανέλθει στα επίπεδα των €5-15 εκατ. (προηγουμένως αρνητική επίδραση €0-10 εκατ.).
Έξοδα αναδιάρθρωσης: Δεν αναμένουμε να προκύψουν σημαντικά έξοδα αναδιάρθρωσης (χωρίς μεταβολή).
Φόροι: Αναμένουμε ότι ο συγκρίσιμος πραγματικός φορολογικός συντελεστής θα διαμορφωθεί στο εύρος 26% - 28% (χωρίς μεταβολή).
Χρηματοοικονομικά έξοδα: Αναμένουμε ότι τα καθαρά χρηματοοικονομικά έξοδα θα ανέλθουν περίπου σε €10 - 20 εκατ. (προηγουμένως €15 - 25 εκατ.).
Περίμετρος ενοποίησης: Αναμένουμε μικρή θετική επίδραση από την ενοποίηση της BDS Vending στην Ιρλανδία από τις 28 Φεβρουαρίου 2025 (χωρίς μεταβολή).
Αναπτυγμένες αγορές
Στην Ελλάδα, ο όγκος πωλήσεων μειώθηκε κατά χαμηλό μονοψήφιο ποσοστό, έναντι υψηλής συγκριτικής βάσης. Στα ανθρακούχα αναψυκτικά σημειώθηκε χαμηλή μονοψήφια μείωση, παρά τη χαμηλή διψήφια αύξηση της Coke Zero και την ανάπτυξηπου κατέγραψε η Sprite. Τα ποτά ενέργειας σημείωσαν ισχυρή διψήφια αύξηση και ο καφές σημείωσε χαμηλή μονοψήφια αύξηση. Τα μη ανθρακούχα αναψυκτικά σημείωσαν χαμηλή μονοψήφια μείωση, ωστόσο τα ποτά για αθλούμενους συνέχισαν να καταγράφουν ισχυρή ανάπτυξη.
Πρόσκληση δικτυακής τηλεδιάσκεψης
Η Coca-Cola HBC πρόκειται να διοργανώσει τηλεδιάσκεψη για αναλυτές και επενδυτές του χρηματοοικονομικού τομέα, την Τρίτη 21 Οκτωβρίου 2025 και ώρα Λονδίνου 9:30 π.μ. Για να συμμετάσχετε στην τηλεδιάσκεψη ως ακροατές, συνδεθείτε μέσω της διαδικτυακής μετάδοσης.
Αν σκοπεύετε να κάνετε κάποια ερώτηση, κάντε κλικ εδώ για να εγγραφείτε και να βρείτε τα στοιχεία τηλεφωνικής κλήσης
Ορισμοί και συμφωνίες
Εναλλακτικών δεικτών μέτρησης απόδοσης («ΕΔΜΑ») Οργανική αύξηση Η οργανική αύξηση επιτρέπει στους χρήστες να εστιάζουν στις λειτουργικές επιδόσεις του οργανισμού, σε μια βάση που δεν επηρεάζεται από μεταβολές στις συναλλαγματικές ισοτιμίες των ξένων νομισμάτων από περίοδο σε περίοδο ή από μεταβολές στη σύνθεση ενοποίησης του Ομίλου («περίμετρος ενοποίησης»), δηλαδή εξαγορές, αποεπενδύσεις και αναδιαρθρώσεις που οδηγούν σε λογιστικοποίηση με τη μέθοδο της καθαρής θέσης. Κατά συνέπεια, η οργανική αύξηση είναι σχεδιασμένη να διευκολύνει τους χρήστες να κατανοούν καλύτερα τις υποκείμενες επιδόσεις του Ομίλου.
Ειδικότερα, τα ακόλουθα στοιχεία προσαρμόζονται από τον όγκο πωλήσεων και τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις, προκειμένου να εξαχθούν τα ποσοστά οργανικής αύξησης:
α) Συναλλαγματική επίδραση Η συναλλαγματική επίδραση στον υπολογισμό της οργανικής αύξησης αντικατοπτρίζει την προσαρμογή των καθαρών εσόδων από πωλήσεις της προηγούμενης περιόδου για την επίδραση των μεταβολών στις συναλλαγματικές ισοτιμίες που ισχύουν κατά την τρέχουσα περίοδο.
β) Αντίκτυπος μεταβολών στην περίμετρο ενοποίησης
Οι τιμές όγκου πωλήσεων και καθαρών εσόδων από πωλήσεις της τρέχουσας περιόδου προσαρμόζονται έναντι της επίδρασης των μεταβολών στην περίμετρο ενοποίησης.
Πιο συγκεκριμένα, οι προσαρμογές εφαρμόζονται ως εξής:
i. Εξαγορές: Για τις εξαγορές του τρέχοντος έτους, τα αποτελέσματα της τρέχουσας περιόδου από τις εξαγορασμένες οντότητες δεν συμπεριλαμβάνονται στον υπολογισμό της οργανικής αύξησης. Για τις εξαγορές του προηγούμενου έτους, τα αποτελέσματα της τρέχουσας περιόδου από τις εξαγορασμένες οντότητες για την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους κατά την οποία οι εν λόγω οντότητες δεν είχαν ενοποιηθεί, δεν συμπεριλαμβάνονται στον υπολογισμό της οργανικής αύξησης.
Για τις εξαγορές που πραγματοποιούνται σε στάδια κατά το τρέχον έτος, στο πλαίσιο των οποίων ο Όμιλος αποκτά έλεγχο επί α) οντοτήτων στις οποίες ασκούσε στο παρελθόν είτε από κοινού έλεγχο είτε σημαντική επιρροή και οι οποίες είχαν λογιστικοποιηθεί με την μέθοδο της καθαρής θέσης, ή β) οντοτήτων οι οποίες είχαν λογιστικοποιηθεί στην εύλογη αξία μέσω αποτελεσμάτων ή λοιπών συνολικών εσόδων, τα αποτελέσματα που προκύπτουν κατά το τρέχον έτος από τις σχετικές οντότητες για την περίοδο ενοποίησης των εν λόγω οντοτήτων, δεν συμπεριλαμβάνονται στον υπολογισμό της οργανικής αύξησης. Για τέτοιες εξαγορές σε στάδια οντοτήτων που έχουν προηγουμένως λογιστικοποιηθεί με τη μέθοδο της καθαρής θέσης, το μερίδιο αποτελεσμάτων για τη συγκεκριμένη περίοδο που περιγράφεται παραπάνω περιλαμβάνεται στον υπολογισμό της οργανικής αύξησης του τρέχοντος έτους. Για τέτοιες εξαγορές σε στάδια οντοτήτων που έχουν προηγουμένως λογιστικοποιηθεί στην εύλογη αξία μέσω αποτελεσμάτων, τα κέρδη ή οι ζημίες αποτίμησης στην εύλογη αξία για τη συγκεκριμένη περίοδο που περιγράφεται παραπάνω συμπεριλαμβάνονται στον υπολογισμό της οργανικής αύξησης του τρέχοντος έτους. Για τέτοιες εξαγορές σε στάδια της προηγούμενης περιόδου, τα αποτελέσματα του τρέχοντος έτους από τις εμπλεκόμενες οντότητες, για την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους κατά την οποία οι οντότητες αυτές δεν ενοποιούνταν, δεν συμπεριλαμβάνονται στον υπολογισμό της οργανικής αύξησης του τρέχοντος έτους. Ωστόσο, το μερίδιο των αποτελεσμάτων ή των κερδών/ζημιών από την αποτίμηση στην εύλογη αξία των σχετικών οντοτήτων, ανάλογα με τον τρόπο λογιστικοποίησής τους πριν από την εξαγορά σε στάδια, για την περίοδο του τρέχοντος έτους κατά την οποία οι οντότητες αυτές δεν ήταν ενοποιημένες κατά το προηγούμενο έτος, συμπεριλαμβάνονται στον υπολογισμό της οργανικής αύξησης.
ii. Αποεπενδύσεις:
Για τις αποεπενδύσεις του τρέχοντος έτους, τα αποτελέσματα του προηγούμενου έτους από τις οντότητες που πωλήθηκαν, για την αντίστοιχη περίοδο κατά την οποία οι εν λόγω οντότητες δεν είναι πλέον ενοποιημένες στο τρέχον έτος, συμπεριλαμβάνονται στα αποτελέσματα του τρέχοντος έτους για τον υπολογισμό της οργανικής αύξησης. Για τις αποεπενδύσεις του προηγούμενου έτους, τα αποτελέσματα του προηγούμενου έτους από τις οντότητες που πωλήθηκαν, για την αντίστοιχη περίοδο κατά την οποία οι εν λόγω οντότητες ήταν ενοποιημένες στο προηγούμενο έτος, συμπεριλαμβάνονται στα αποτελέσματα του τρέχοντος έτους για τον υπολογισμό της οργανικής αύξησης.
iii. Αναδιαρθρώσεις που οδηγούν σε λογιστικοποίηση με την μέθοδο της καθαρής θέσης:
Για αναδιαρθρώσεις του τρέχοντος έτους, στις οποίες ο Όμιλος διατηρεί είτε κοινό έλεγχο είτε σημαντική επιρροή στις εμπλεκόμενες οντότητες, με αποτέλεσμα αυτές να αναταξινομούνται από θυγατρικές ή από κοινά ελεγχόμενες επιχειρηματικές δραστηριότητες σε κοινά ελεγχόμενες επιχειρηματικές οντότητες ή συγγενείς επιχειρήσεις και να λογιστικοποιούνται με τη μέθοδο της καθαρής θέσης, τα αποτελέσματα του τρέχοντος έτους από τις εν λόγω οντότητες για την περίοδο κατά την οποία δεν ενοποιούνται πλέον, συμπεριλαμβάνονται στα αποτελέσματα του τρέχοντος έτους για τον υπολογισμό της οργανικής αύξησης. Για αντίστοιχες αναδιαρθρώσεις του προηγούμενου έτους, τα αποτελέσματα του τρέχοντος έτους από τις εμπλεκόμενες οντότητες, για την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους κατά την οποία οι οντότητες αυτές ενοποιούνταν, συμπεριλαμβάνονται στα αποτελέσματα του τρέχοντος έτους για τον υπολογισμό της οργανικής αύξησης. Επιπλέον, το μερίδιο των αποτελεσμάτων αυτών των οντοτήτων στο τρέχον έτος, για την αντίστοιχη περίοδο όπως περιγράφεται παραπάνω, εξαιρείται από τον υπολογισμό της οργανικής αύξησης. Ο υπολογισμός της οργανικής αύξησης και η συμφωνία με τα πλέον ευθέως σχετιζόμενα μεγέθη που υπολογίζονται σύμφωνα με τα Διεθνή Πρότυπα Χρηματοοικονομικής Αναφοράς, παρουσιάζονται στους παρακάτω πίνακες. Η οργανική αύξηση (%) υπολογίζεται διαιρώντας το ποσό στη γραμμή με τίτλο «Οργανική μεταβολή» με το ποσό στη σχετική γραμμή με τίτλο «2024 δημοσιευμένα μεγέθη» ή όπου εμφανίζεται, «2024 προσαρμοσμένα μεγέθη».