Οι "κόντρες του καφέ": Προκλήσεις και ισορροπίες για Coffee Island, Γρηγόρη, Mikel, Coffee Berry, Il Toto και Coffee Lab
Διαβάστε στο powergame.gr
Ο κλάδος του καφέ στην Ελλάδα εξακολουθεί να αποτελεί μία από τις πιο δυναμικές αγορές της εστίασης, συνδυάζοντας έντονο ανταγωνισμό, επιχειρηματική εξωστρέφεια και συνεχή προσαρμογή στις μεταβαλλόμενες οικονομικές συνθήκες
Ο κλάδος του καφέ στην Ελλάδα παραμένει ένας από τους πιο δυναμικούς τομείς της εστίασης, συνδυάζοντας έντονο ανταγωνισμό, επιχειρηματική εξωστρέφεια και συνεχή προσαρμογή στις μεταβαλλόμενες οικονομικές συνθήκες. Παρά τη σταθερή παρουσία χιλιάδων ανεξάρτητων καφετεριών με πιστή πελατεία, η αγορά τα τελευταία χρόνια κυριαρχείται από μεγάλες αλυσίδες, οι οποίες γνώρισαν θεαματική ανάπτυξη μέσω του μοντέλου της δικαιόχρησης (franchise).
Tο εν λόγω μοντέλο έδωσε τη δυνατότητα σε μικρές επιχειρήσεις να αποκτήσουν ενιαία ταυτότητα, οργανωμένο δίκτυο και κοινή εμπορική στρατηγική, μετατρέποντάς τις επιχειρήσεις καφέ από συνοικιακές μονάδες σε οργανωμένες αλυσίδες με πανελλαδική παρουσία. Ταυτόχρονα, με τον τρόπο αυτόν, κατάφεραν να εξαπλωθούν με ταχείς ρυθμούς, ανοίγοντας καταστήματα κυρίως στην Ελλάδα, αλλά και στο εξωτερικό.
Η διείσδυση των μεγάλων και οργανωμένων δικτύων καφέ δεν περιόρισε τη δραστηριότητα πληθώρας παικτών. Επί της ουσίας, η αγορά είναι κατακερματισμένη, παρουσία και πλήθους ανεξάρτητων καταστημάτων αλλά και επιχειρήσεων ταχείας εστίασης -όπως τα Everest και τα McDonald’s-, που διαθέτουν καφέ στο μενού τους. Παράλληλα, όλο και περισσότερα αρτοποιεία και ζαχαροπλαστεία, όπως ο Βενέτης και οι Κουλουράδες, έχουν ενσωματώσει τον καφέ στις υπηρεσίες τους, αυξάνοντας τον ανταγωνισμό για τις εξειδικευμένες αλυσίδες.
Διαβάστε περισσότερα στο powergame.gr.
Tο εν λόγω μοντέλο έδωσε τη δυνατότητα σε μικρές επιχειρήσεις να αποκτήσουν ενιαία ταυτότητα, οργανωμένο δίκτυο και κοινή εμπορική στρατηγική, μετατρέποντάς τις επιχειρήσεις καφέ από συνοικιακές μονάδες σε οργανωμένες αλυσίδες με πανελλαδική παρουσία. Ταυτόχρονα, με τον τρόπο αυτόν, κατάφεραν να εξαπλωθούν με ταχείς ρυθμούς, ανοίγοντας καταστήματα κυρίως στην Ελλάδα, αλλά και στο εξωτερικό.
Η διείσδυση των μεγάλων και οργανωμένων δικτύων καφέ δεν περιόρισε τη δραστηριότητα πληθώρας παικτών. Επί της ουσίας, η αγορά είναι κατακερματισμένη, παρουσία και πλήθους ανεξάρτητων καταστημάτων αλλά και επιχειρήσεων ταχείας εστίασης -όπως τα Everest και τα McDonald’s-, που διαθέτουν καφέ στο μενού τους. Παράλληλα, όλο και περισσότερα αρτοποιεία και ζαχαροπλαστεία, όπως ο Βενέτης και οι Κουλουράδες, έχουν ενσωματώσει τον καφέ στις υπηρεσίες τους, αυξάνοντας τον ανταγωνισμό για τις εξειδικευμένες αλυσίδες.
Διαβάστε περισσότερα στο powergame.gr.
En