Route 2025: Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών πρωτοπορεί στην Ευρώπη, επιτυγχάνοντας 25 χρόνια νωρίτερα το Net Zero
Διαβάστε τη συνέχεια στο powergame.gr
Η πρωτοβουλία "Route 2025" ανακοινώθηκε για πρώτη φορά το 2019, με τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών "Ελευθέριος Βενιζέλος" να δεσμεύεται ότι θα μηδενίσει τις άμεσες και έμμεσες εκπομπές του έως το 2025
Σε κλίμα έντονου συμβολισμού και με την παρουσία υψηλών προσκεκλημένων, πραγματοποιήθηκε χθες στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος» η επίσημη παρουσίαση της Πρωτοβουλίας «Route 2025». Μέσα από αυτήν, ο ΔΑΑ καθίσταται το πρώτο αεροδρόμιο στην Ευρώπη που επιτυγχάνει μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα, 25 χρόνια νωρίτερα από τον στόχο που έχει θέσει ο κλάδος για το 2050. Πρόκειται για ένα επίτευγμα που αναγνωρίζεται πλέον σε ευρωπαϊκό επίπεδο, τοποθετώντας την Αθήνα στον χάρτη των πιο καινοτόμων αεροδρομίων διεθνώς.
Διαβάστε: Απόστολος Τζιτζικώστας: "Το αεροδρόμιο της Αθήνας είναι το πρώτο ενεργειακά αυτόνομο στην Ελλάδα"
Η πρωτοβουλία «Route 2025» ανακοινώθηκε για πρώτη φορά το 2019, με τον ΔΑΑ να δεσμεύεται ότι θα μηδενίσει τις άμεσες και έμμεσες εκπομπές του έως το 2025, έναν στόχο που πολλοί στον κλάδο θεωρούσαν τότε υπερβολικά φιλόδοξο. Σήμερα, η επιτυχία αυτή αποτελεί πραγματικότητα μέσα από ένα πολυετές επενδυτικό πρόγραμμα ηλεκτροδότησης από ΑΠΕ, εξηλεκτρισμού και ενεργειακής αναβάθμισης.
1. Πλήρη ηλεκτροκίνηση του στόλου οχημάτων του αεροδρομίου, με 61 οχήματα να αντικαθίστανται και νέο δίκτυο φορτιστών.
2. Δραστική επέκταση του Φωτοβολταϊκού Πάρκου σε δύο φάσεις:
Το πρώτο φωτοβολταϊκό πάρκο ισχύος 16 MWp, που εγκαινιάστηκε το 2023, ήδη καλύπτει το 45% της κατανάλωσης του αεροδρομίου.
Το δεύτερο πάρκο, ισχύος 35,5 MWp, σε πλήρη λειτουργία από τον Σεπτέμβριο 2025, συνοδεύεται από σύστημα αποθήκευσης ενέργειας BESS 82 MWh, αποτελώντας τον μεγαλύτερο σταθμό αυτοπαραγωγής ενέργειας εντός αεροδρομίου στην Ευρώπη.
3. Κατάργηση του φυσικού αερίου και αντικατάσταση των λεβήτων με αντλίες θερμότητας υψηλής θερμοκρασίας, μέσω έργου που αναβαθμίζει ενεργειακά το σύνολο των κτιριακών εγκαταστάσεων.
Διαβάστε τη συνέχεια στο powergame.gr
Διαβάστε: Απόστολος Τζιτζικώστας: "Το αεροδρόμιο της Αθήνας είναι το πρώτο ενεργειακά αυτόνομο στην Ελλάδα"
Η πρωτοβουλία «Route 2025» ανακοινώθηκε για πρώτη φορά το 2019, με τον ΔΑΑ να δεσμεύεται ότι θα μηδενίσει τις άμεσες και έμμεσες εκπομπές του έως το 2025, έναν στόχο που πολλοί στον κλάδο θεωρούσαν τότε υπερβολικά φιλόδοξο. Σήμερα, η επιτυχία αυτή αποτελεί πραγματικότητα μέσα από ένα πολυετές επενδυτικό πρόγραμμα ηλεκτροδότησης από ΑΠΕ, εξηλεκτρισμού και ενεργειακής αναβάθμισης.
Φωτοβολταϊκά, αποθήκευση ενέργειας και θερμικές αντλίες
Το Route 2025 βασίστηκε σε τρεις πυλώνες:1. Πλήρη ηλεκτροκίνηση του στόλου οχημάτων του αεροδρομίου, με 61 οχήματα να αντικαθίστανται και νέο δίκτυο φορτιστών.
2. Δραστική επέκταση του Φωτοβολταϊκού Πάρκου σε δύο φάσεις:
Το πρώτο φωτοβολταϊκό πάρκο ισχύος 16 MWp, που εγκαινιάστηκε το 2023, ήδη καλύπτει το 45% της κατανάλωσης του αεροδρομίου.
Το δεύτερο πάρκο, ισχύος 35,5 MWp, σε πλήρη λειτουργία από τον Σεπτέμβριο 2025, συνοδεύεται από σύστημα αποθήκευσης ενέργειας BESS 82 MWh, αποτελώντας τον μεγαλύτερο σταθμό αυτοπαραγωγής ενέργειας εντός αεροδρομίου στην Ευρώπη.
3. Κατάργηση του φυσικού αερίου και αντικατάσταση των λεβήτων με αντλίες θερμότητας υψηλής θερμοκρασίας, μέσω έργου που αναβαθμίζει ενεργειακά το σύνολο των κτιριακών εγκαταστάσεων.
Διαβάστε τη συνέχεια στο powergame.gr
En