Πρωταγωνιστούν στη διεθνή σκηνή οι Έλληνες ξενοδόχοι - Χτίζουν την παρουσία τους σε Ευρώπη και όχι μόνο
Οι κινήσεις των μεγάλων ομίλων και των οικογενειακών επιχειρήσεων
Ο εγχώριος κλάδος φιλοξενίας δεν περιορίζεται στα στενά όρια της χώρας, αλλά διεκδικεί θέση, μέσω ισχυρών ομίλων, στον οικουμενικό χάρτη του τουρισμού, συνδέοντας παράδοση, πολυτέλεια και παγκόσμια προοπτική
Η ελληνική φιλοξενία εισέρχεται δυναμικά στη διεθνή αγορά, με τους μεγάλους ομίλους και οικογενειακές επιχειρήσεις να αξιοποιούν την εμπειρία και τη φήμη τους στην Ελλάδα για να χτίσουν παρουσία σε Ευρώπη και πέρα από αυτήν. Η τάση αυτή δεν αφορά μόνο επενδύσεις σε γνωστούς μεσογειακούς προορισμούς, αλλά και στοχευμένες κινήσεις σε μακρινές αγορές, όπου η ελληνική φιλοξενία συναντά την πολυτέλεια και την καινοτομία.
Δημοσιεύτηκε στο MoneyPro των Παραπολιτικών
Sani/Ikos
Η Sani/Ikos, με έδρα τη Χαλκιδική, αποτελεί ένα από τα πιο επιτυχημένα παραδείγματα ελληνικής διεθνούς ανάπτυξης. Με 12 ιδιόκτητα θέρετρα σε Ελλάδα και Ισπανία, ο όμιλος ετοιμάζει την προσθήκη του «Ikos Marbella» στην Costa del Sol το 2027 και του «Ikos Cortesia» στο Αλγκάρβε το 2028. Οι επενδύσεις στην Ιβηρική Χερσόνησο, όπως η εξαγορά και αναβάθμιση του «Blau Porto Petro» στη Μαγιόρκα και η δημιουργία του «Ikos Andalusia», με επένδυση 150 εκατ. ευρώ, αναδεικνύουν τη στρατηγική του ομίλου για μεσογειακή πολυτελή φιλοξενία. Παράλληλα, η Sani/Ikos εξετάζει προορισμούς εκτός Ευρώπης -Καραϊβική, Σεϋχέλλες, Μαλδίβες, Αγιο Μαυρίκιο- με στόχο ένα δίκτυο παγκόσμιας κλίμακας, ενώ η συμμετοχή του κρατικού fund της Σιγκαπούρης GIC αποτιμά τον όμιλο στα 2,3 δισ. ευρώ.Λάμψα
Η Λάμψα, ιδιοκτήτρια των «Μεγάλη Βρεταννία», «King George» και «Athens Capital», έχει επεκτείνει τη δραστηριότητά της και στο εξωτερικό, με δύο ξενοδοχεία στο Βελιγράδι. Το «Hyatt Regency», αποκτηθέν πλήρως το 2008, και το ιστορικό «Mercure Belgrade Excelsior», που χρονολογείται από το 1921 και πρόσφατα ανακαινίστηκε, ενισχύουν τη θέση της εταιρείας σε διεθνές επίπεδο. Επιπλέον, η οικογένεια Αθανάσιου Λασκαρίδη διαθέτει το «Lucknam Park Hotel & Spa» στο Τσίπενχαμ της Αγγλίας, εντάσσοντάς το στην Emblems Collection της Accor και προβάλλοντας την κληρονομιά, την πολυτέλεια και τη διακριτική φιλοξενία ως βασικά χαρακτηριστικά του ξενοδοχείου.Grecotel
Η Grecotel, η ιστορική αλυσίδα της οικογένειας Δασκαλαντωνάκη, γιορτάζει φέτος μισό αιώνα παρουσίας στον ελληνικό τουρισμό και σχεδιάζει για πρώτη φορά να ανοίξει ξενοδοχείο εκτός Ελλάδας. Ιδρύθηκε το 1975 από τον Νίκο Δασκαλαντωνάκη και σήμερα διοικείται από τη Μάρι Δασκαλαντωνάκη, με συνέπεια και υψηλές προδιαγραφές λειτουργίας. Το επενδυτικό πλάνο της δεκαετίας 2020-2030 αγγίζει το 1 δισ. ευρώ και περιλαμβάνει επέκταση σε διεθνείς αγορές, σηματοδοτώντας μια νέα φάση εξωστρέφειας για τον όμιλο. Η Grecotel διαχειρίζεται σήμερα 40 ξενοδοχεία σε 15 ελληνικούς προορισμούς, με 25.000 κλίνες και πάνω από 200 σημεία εστίασης, αναδεικνύοντας τη δυναμική της στην εσωτερική αγορά πριν την επέκταση εκτός συνόρων.Zeus International
Ο Ομιλος Zeus International, υπό τη διοίκηση του Χάρη Σιγανού, επεκτείνεται σταθερά σε Ιταλία, Ρουμανία και Κύπρο. Το 2024 απέκτησε την πλήρη ιδιοκτησία του «Dolce Milan Malpensa» και προχωρά σε αναβάθμιση ως premium ξενοδοχείο αεροδρομίου. Στη Ρουμανία, η Zeus διαχειρίζεται το «Opera Hotel» στο Βουκουρέστι και τα «Central Hotel» και «Hotel Venezia», ενώ στην Κύπρο ενισχύει την παρουσία της μέσω του «Wyndham Nicosia», καταδεικνύοντας μια στοχευμένη στρατηγική σε περιφερειακές αγορές υψηλής ζήτησης.Knossians Group
Η Knossians Group, υπό τους Γιάννη και Τίνα Δασκαλαντωνάκη, κινείται ανεξάρτητα από τη Grecotel, εστιάζοντας στα Βαλκάνια και στη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Στο χαρτοφυλάκιό της περιλαμβάνονται το «Metropol Palace» στο Βελιγράδι, το «Maison M-Gallery» στη Σόφια και συμμετοχή στο «Sofia Hotel Balkan». Η εταιρεία συνεχίζει να εξετάζει ευκαιρίες σε ΝΑ και Κεντρική Ευρώπη, με στόχο τη μεγιστοποίηση της αξίας των επενδύσεών της σε αγορές με μεγάλο ανεκμετάλλευτο δυναμικό. Η παρουσία των ελληνικών ομίλων στο εξωτερικό αποδεικνύει ότι η εμπειρία και η φήμη που έχουν αποκτήσει στην Ελλάδα λειτουργούν ως ισχυρά εφόδια για την εξωστρέφεια. Με στρατηγικές επενδύσεις, έμφαση στην ποιότητα και αξιοποίηση των εμβληματικών τους ξενοδοχείων, οι Ελληνες ξενοδόχοι διεκδικούν πλέον μερίδιο σε αγορές όπου η πολυτέλεια και η διαφοροποίηση αποτελούν βασικά κριτήρια επιτυχίας. Η διεθνής επέκταση δεν αποτελεί απλώς επιλογή, αλλά βασικό εργαλείο για τη διατήρηση της φήμης, την αύξηση της κερδοφορίας και τη διασφάλιση της βιωσιμότητας των ελληνικών ξενοδοχειακών επιχειρήσεων. Συνολικά, η Ελλάδα, μέσω των δυνατών και έμπειρων ομίλων της, στέλνει ένα ισχυρό μήνυμα: Η ελληνική φιλοξενία δεν περιορίζεται στα όρια της χώρας, αλλά διεκδικεί θέση στον παγκόσμιο χάρτη του τουρισμού, συνδέοντας παράδοση, πολυτέλεια και διεθνή προοπτική.Δημοσιεύτηκε στο MoneyPro των Παραπολιτικών
En