Η ιστορία της είναι πολύ ενδιαφέρουσα.

Το αεροσκάφος που φαίνεται είναι ένα English Electric Lightning F1. Σχεδιάστηκε και δημιουργήθηκε από την English Electric Aviation Company, η οποία είχε συμβόλαιο για τη δημιουργία ενός βομβαρδιστικού στο τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου.

Το συγκεκριμένο αεροσκάφος της φωτογραφίες είναι το XG332. Κατασκευάστηκε το 1959, ένα από τα 20 Lightning πριν την παραγωγή. Ο Alan Sinfield είχε φωτογραφίσει ένα XG332 το 1960 στο Φάρνμπορο της Αγγλίας (φωτογραφία κάτω).

Όμως, η τελευταία φωτογραφία ενός XG332 είναι και η πιο διάσημη. Πως μπόρεσε να τραβήξει κάποιος μια τέτοια φωτογραφία. Με σχεδιασμό, γρήγορα αντανακλαστικά και πολύ δόση τύχης!

Ο φωτογράφος είναι ο Jim Meads. Ήταν επαγγελματίας φωτογράφος που ζούσε κοντά στο αεροδρόμιο, δίπλα στον δοκιμαστή πιλότο της de Havillan, Bob Sowray.

Στις 19 Σεπτεμβρίου του 1962, ο Bob Sowray είπε στον Jim Meads ότι θα πετούσε το Lightning εκείνη την ημέρα. Ο Meads πήρε τα παιδιά του και την κάμερα του ελπίζοντας για μια καλή λήψη.

Σκεφτόταν να φωτογραφίσει τα παιδιά του με τον αεροδιάδρομο στο φόντο καθώς το Lightning θα προσγειονόταν. Εντόπισαν έτσι μια καλή θέση όπου θα γινόταν η τελική προσέγγιση και περίμεναν την επιστροφή του αεροσκάφους.

Εκείνη την ημέρα όμως ο Bob Sowray δεν πέταξε με το Lightning. Πιλότος ήταν ο George Aird, ένας ακόμη δοκιμαστής της De Havilland, έμπειρος και σεβαστός από όλους.

Εκείνη την ημέρα ο George Aird έκανε μια επίδειξη με το Lightning στην νότια ακτή. Πλησίαζε το Hatfield από τα βορειανατολικά όταν συνειδητοποίησε ότι υπήρχε πρόβλημα. Ο Aird έχασε τον έλεγχο του αεροσκάφους και χρησιμοποίησε το εκτοξευόμενο κάθισμά του.

Ο οδηγός του τρακτέρ -ένα Fordson Super Major- ήταν ο 23χρονος Mick Sutterby, ο οποίος δούλευε στον αεροδιάδρομο. Βρέθηκε τυχαία μέσα στο πλάνο, καθώς έλεγε στον Jim Mead, να φύγει από εκεί.

Ο Mead είδε το αεροσκάφος να πέφτει. Ο χρόνος για να τραβήξει την φωτογραφία ήταν αρκετός.

Ο Aird προσγειώθηκε πάνω στη στέγη ενός θερμοκηπίου, απ' όπου έπεσε στο έδαφος σπάζοντας και τα δυο του πόδια. Το νερό από το αυτόματο πότισμα τον ξύπνησε.

Η φωτογραφία εστάλη πρώτα στο Υπουργείο Αεροπορίας. Αμέσως μετά, ο Mead την πούλησε στην Daily Mirror.

Εμφανίστηκε στην εφημερίδα στις 9 Οκτωβρίου του 1962. Η Daily Mirror έδωσε στον Mead 1.000 αγγλικές λίρες (περίπου 18.000 σημερινές) για τα δικαιώματα της φωτογραφίας.