Φονική έκρηξη στη Βηρυτό: Βουλγαρική εταιρεία η ιδιοκτήτρια του πλοίου που μετέφερε το νιτρικό αμμώνιο
Το φορτηγό πλοίο Rhosus, το οποίο θεωρείται ότι μετέφερε το νιτρικό αμμώνιο που προκάλεσε την φονική έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού, είναι ιδιοκτησίας μιας βουλγαρικής εταιρείας, δήλωσε σήμερα στο Sputnik ο Νικολάι Σουκάνοφ, ο επικεφαλής του περιφερειακού παραρτήματος της Ένωσης Ρώσων Ναυτικών.
Σύμφωνα με τις αρχές του Λιβάνου, η έκρηξη που συγκλόνισε την Τρίτη το λιμάνι της πρωτεύουσας, προκλήθηκε από την ακατάλληλη φύλαξη 2.750 τόνων νιτρικού αμμωνίου, που είχαν κατασχεθεί το 2014 από το Rhosus, το οποίο έφερε σημαία Μολδαβίας, κατευθυνόταν στην Αφρική και υπέστη βλάβη.
"Σύμφωνα με επίσημα έγγραφα, από τον Αύγουστο του 2014, ιδιοκτήτρια εταιρεία είναι η βουλγαρική Briar Wood Corporation, η οποία είναι καταγεγραμμένη ως ιδιοκτήτρια. Όταν χρησιμοποιείται μια 'σημαία ευκαιρίας', ο πραγματικός ιδιοκτήτης του πλοίου είναι δύσκολο να βρεθεί (Σ.τ.Σ: σημαία ευκαιρίας ή σημαία ευκολίας, σύμφωνα με τον ορισμό που έδωσε ο ΟΟΣΑ το 1959, χαρακτηρίζεται η σημαία κάποιων χωρών, οι νόμοι των οποίων επιτρέπουν και επί της ουσίας διευκολύνουν τα νηολογημένα υπό τη σημαία τους πλοία ξένης πλοιοκτησίας). Τα έγγραφα συντάσσονται με τρόπο που δεν επιτρέπει στον ιδιοκτήτη του πλοίου να θεωρηθεί υπεύθυνος... Αν υπήρχε ανάγκη να βρεθεί ο αληθινός ιδιοκτήτης, δεν θα βρισκόταν το όνομά του μέσα από τα επίσημα έγγραφα", εξήγησε ο Σουκάνοφ.
Το ισπανικό υπουργείο Μεταφορών ανέφερε νωρίτερα σήμερα ότι το πλοίο Rhosus, ιδιοκτησίας της εταιρείας Teto Shipping Ltd., κρατήθηκε τον Ιούλιο του 2013 στο λιμάνι της ισπανικής πόλης Σεβίλλη, από την οργάνωση του Μνημονίου των Παρισιών (Paris MoU). Το ΜΣ του Παρισιού είναι μια διοικητική συμφωνία μεταξύ 27 Λιμενικών Αρχών και καλύπτει τα ύδατα των ευρωπαϊκών παράκτιων κρατών και τη βορειοατλαντική λεκάνη από τη Βόρεια Αμερική προς την Ευρώπη.
Σκοπός της είναι να σταματήσει τη λειτουργία των υποβαθμισμένων πλοίων μέσω ενός εναρμονισμένου συστήματος ελέγχου από το κράτος λιμένα. Πάνω από 18.000 επιθεωρήσεις διενεργούνται ετησίως επί αλλοδαπών πλοίων στους λιμένες του ΜΣ και διασφαλίζουν ότι τα πλοία αυτά ανταποκρίνονται στα διεθνή πρότυπα ασφάλειας, την ασφάλεια και τα περιβαλλοντικά πρότυπα, καθώς και ότι τα μέλη του πληρώματος έχουν ικανοποιητικές συνθήκες διαβίωσης και εργασίας.
«Εύλογα η Βηρυτός έδωσε προσοχή στην κατάσταση του πλοίου, διαπίστωσε τεχνικής φύσης ζητήματα και ανέφερε ότι ήταν απαραίτητο να επανέλθει στο φυσιολογικό η κατάσταση του Rhosus, αλλά ο ιδιοκτήτης του πλοίου απάντησε ότι δεν είχε χρήματα, εγκατέλειψε το πλοίο και στη συνέχεια οι αρχές αποφάσισαν να μεταφέρουν το φορτίο του στην αποθήκη», κατέληξε ο Σουκάνοφ.
Σύμφωνα με τις αρχές του Λιβάνου, η έκρηξη που συγκλόνισε την Τρίτη το λιμάνι της πρωτεύουσας, προκλήθηκε από την ακατάλληλη φύλαξη 2.750 τόνων νιτρικού αμμωνίου, που είχαν κατασχεθεί το 2014 από το Rhosus, το οποίο έφερε σημαία Μολδαβίας, κατευθυνόταν στην Αφρική και υπέστη βλάβη.
"Σύμφωνα με επίσημα έγγραφα, από τον Αύγουστο του 2014, ιδιοκτήτρια εταιρεία είναι η βουλγαρική Briar Wood Corporation, η οποία είναι καταγεγραμμένη ως ιδιοκτήτρια. Όταν χρησιμοποιείται μια 'σημαία ευκαιρίας', ο πραγματικός ιδιοκτήτης του πλοίου είναι δύσκολο να βρεθεί (Σ.τ.Σ: σημαία ευκαιρίας ή σημαία ευκολίας, σύμφωνα με τον ορισμό που έδωσε ο ΟΟΣΑ το 1959, χαρακτηρίζεται η σημαία κάποιων χωρών, οι νόμοι των οποίων επιτρέπουν και επί της ουσίας διευκολύνουν τα νηολογημένα υπό τη σημαία τους πλοία ξένης πλοιοκτησίας). Τα έγγραφα συντάσσονται με τρόπο που δεν επιτρέπει στον ιδιοκτήτη του πλοίου να θεωρηθεί υπεύθυνος... Αν υπήρχε ανάγκη να βρεθεί ο αληθινός ιδιοκτήτης, δεν θα βρισκόταν το όνομά του μέσα από τα επίσημα έγγραφα", εξήγησε ο Σουκάνοφ.
Το ισπανικό υπουργείο Μεταφορών ανέφερε νωρίτερα σήμερα ότι το πλοίο Rhosus, ιδιοκτησίας της εταιρείας Teto Shipping Ltd., κρατήθηκε τον Ιούλιο του 2013 στο λιμάνι της ισπανικής πόλης Σεβίλλη, από την οργάνωση του Μνημονίου των Παρισιών (Paris MoU). Το ΜΣ του Παρισιού είναι μια διοικητική συμφωνία μεταξύ 27 Λιμενικών Αρχών και καλύπτει τα ύδατα των ευρωπαϊκών παράκτιων κρατών και τη βορειοατλαντική λεκάνη από τη Βόρεια Αμερική προς την Ευρώπη.
Σκοπός της είναι να σταματήσει τη λειτουργία των υποβαθμισμένων πλοίων μέσω ενός εναρμονισμένου συστήματος ελέγχου από το κράτος λιμένα. Πάνω από 18.000 επιθεωρήσεις διενεργούνται ετησίως επί αλλοδαπών πλοίων στους λιμένες του ΜΣ και διασφαλίζουν ότι τα πλοία αυτά ανταποκρίνονται στα διεθνή πρότυπα ασφάλειας, την ασφάλεια και τα περιβαλλοντικά πρότυπα, καθώς και ότι τα μέλη του πληρώματος έχουν ικανοποιητικές συνθήκες διαβίωσης και εργασίας.
«Εύλογα η Βηρυτός έδωσε προσοχή στην κατάσταση του πλοίου, διαπίστωσε τεχνικής φύσης ζητήματα και ανέφερε ότι ήταν απαραίτητο να επανέλθει στο φυσιολογικό η κατάσταση του Rhosus, αλλά ο ιδιοκτήτης του πλοίου απάντησε ότι δεν είχε χρήματα, εγκατέλειψε το πλοίο και στη συνέχεια οι αρχές αποφάσισαν να μεταφέρουν το φορτίο του στην αποθήκη», κατέληξε ο Σουκάνοφ.