Η Σεούλ πρόκειται να γίνει μια πόλη high tech, μια φουτουριστική «πόλη των 10 λεπτών», σύμφωνα με τα σχέδια μιας ομάδας αρχιτεκτόνων από την Ολλανδία.

s2

Πιο αναλυτικά, «προχωρώντας» ένα βήμα παραπέρα την ιδέα της «πόλης των 15 λεπτών», που ενστερνίστηκε το Παρίσι, οι αρχιτέκτονες του UNStudio οραματίστηκαν, σύμφωνα με το CNN, να μετατρέψουν μια παλιά βιομηχανική περιοχή της πρωτεύουσας της Νότιας Κορέας σε μια διασυνδεδεμένη «έξυπνη πόλη» έκτασης 500.000 τ.μ. με οκτώ οικιστικά συγκροτήματα, κτίρια γραφείων, χώρους διασκέδασης, γυμναστήρια, πισίνες και αστικές φάρμες υδροπονικής καλλιέργειας.

Το “Project H1” της Σεούλ, έχει τη στήριξη της Hyundai Development Company, εταιρείας real estate που ανήκει στον ίδιο όμιλο με την ομώνυμη αυτοκινητοβιομηχανία, αλλά στη γειτονιά δεν θα κυκλοφορούν αυτοκίνητα, αφού σύμφωνα με το δελτίο Τύπου οι κάτοικοί της θα έχουν πρόσβαση μέσα σε δέκα λεπτά με τα πόδια σε όλους τους χώρους που χρειάζεται να μεταβαίνουν από τα σπίτια τους.

s3

Όπως ανέφερε ο συνιδρυτής του UNStudio Μπεν Φαν Μπέρκελ, βασική προτεραιότητα του εγχειρήματος είναι να προσφέρει βάσει μιας ανθρωποκεντρικής προσέγγισης στους κατοίκους της πόλης αυτής στη Σεούλ μεγάλο βαθμό εγγύτητας, ευκολία διακίνησης και πρόσβασης, αλλά και βελτίωση της ποιότητας ζωής μειώνοντας τον χρόνο που απαιτείται για μετακινήσεις, βελτιώνοντας τις περιβαλλοντικές συνθήκες, και ανακτώντας τον δημόσιο χώρο για τους πολίτες.

Το γεγονός πως είναι σε εξέλιξη το πρότζεκτ της έξυπνης πόλης των 10 λεπτών στη Σεούλ, επιβεβαίωσε εκπρόσωπος του UNStudio, χωρίς να αποκαλύψει, ωστόσο, πότε θα αρχίσει να υλοποιείται.

s4

Πάντως, οι Ολλανδοί αρχιτέκτονες «έβγαλαν στο φως» εικόνες που δημιουργήθηκαν σε υπολογιστή (CGI) και δίνουν μια ιδέα του πώς θα είναι η γειτονιά αυτή: με πλατείες, κήπους, «πράσινες» στέγες και «φυσικές ζώνες», που θα συνδέονται με πεζόδρομους. Οι αρχιτέκτονες λένε ότι επίσης ότι θα παράγεται επί τόπου πράσινη ενέργεια, ενώ ειδικά συστήματα θα αποθηκεύουν τα όμβρια ύδατα για να μειώνεται η χρήση νερού.

Την ιδέα της «πόλης των 15 λεπτών» πρότεινε πρώτος το 2016 ο Γαλλο-Κολομβιανός Κάρλος Μορένο, επιστημονικός διευθυντής και καθηγητής στο Πανεπιστήμιο του Παρισιού 1 Panthéon-Sorbonne, με ειδικότητα στα Σύνθετα Συστήματα και στην Καινοτομία και την υιοθέτηση η δήμαρχος των Παρισίων, Αν Ινταλγκό που πρότεινε τη μετατροπή της γαλλικής πρωτεύουσας σε «πόλη των 15 λεπτών» στην εκστρατεία επανεκλογής της. Δεν έλειψαν, βέβαια, εκείνοι που υποστήριξαν ότι η ιδέα αυτή θα οδηγήσει σε περαιτέρω συγκέντρωση του πλούτου στις πλέον προσβάσιμες και βολικές περιοχές και η επιθυμία για μια κατοικία σε τέτοιες γειτονιές μπορεί να ωθήσει στα ύψη τις τιμές τους περιθωριοποιώντας τα χαμηλότερα εισόδηματα.

Εξαιτίας της πανδημίας η ιδέα άρχισε να κερδίζει έδαφος ανά την υφήλιο – και στη χώρα μας . Με πολλούς ανθρώπους ανά την υφήλιο να εργάζονται από τα σπίτια τους και να αποφεύγουν τα μέσα μαζικής μεταφοράς πολεοδόμοι άρχισαν να πεζοδρομούν αρτηρίες και να αλλάζουν τον αστικό σχεδιασμό. Όπως το έθεσε ο ίδιος ο Μορένο προ μηνών σε άρθρο του στην επιθεώρηση Smart Cities: «Η εμφάνιση της πανδημίας εξέθεσε τα ευάλωτα σημεία των πόλεων και την ανάγκη για ριζοσπαστικό επανασχεδιασμό με καινοτόμα μέτρα που θα διασφαλίζουν ότι οι κάτοικοι των πόλεων θα μπορούν να τα βγάζουν πέρα και να συνεχίζουν τις βασικές δραστηριότητές τους – των πολιτιστικών συμπεριλαμβανομένων – ώστε οι πόλεις να παραμείνουν ανθεκτικές και βιώσιμες τόσο βραχυπρόθεσμα όσο και μακροπρόθεσμα».