Aνακτήθηκε από ομοσπονδιακούς ερευνητές ασφαλείας των ΗΠΑ το «μαύρο κουτί» από το φορτηγό πλοίο που συνετρίβη σε γέφυρα της Βαλτιμόρης, σύμφωνα με δηλώσεις της επικεφαλής της υπηρεσίας την Τετάρτη.

Ερευνητές από το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών των ΗΠΑ ανέσυραν τον καταγραφέα δεδομένων του πλοίου, που συνετρίβη στη γέφυρα Francis Scott Key στη Βαλτιμόρη.

Σύμφωνα με δηλώσεις της επικεφαλής της NTSB, την Τετάρτη (27.03.2024), Τζένιφερ Χόμεντι, ερευνητές εντόπισαν και έβγαλαν στην επιφάνεια το «μαύρο κουτί».

Μία ομάδα ερευνητών αναμένεται να πραγματοποιήσει αυτοψία στη γέφυρα Francis Scott Key προκειμένου να συλλέξει στοιχεία που θα εμπλουτίσουν την έρευνα για τους λόγους που οδήγησαν το πλοίο «Dali» μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων να πέσει στην κολόνα.

Πληθαίνουν οι ενδείξεις για βλάβη στο πηδάλιο

Το βίντεο από τις κάμερες στο λιμάνι δείχνει ότι όλα τα φώτα στο Dali έσβησαν δύο φορές πριν από τη πρόσκρουση και ότι το τεράστιο πλοίο είχε κάτι που φαινόταν σαν απώλεια ελέγχου στο πηδάλιο.



Ο πιλότος του λιμανιού, που οδηγούσε το πλοίο στα ανοιχτά, και ένας βοηθός του ανέφεραν και αυτοί προβλήματα ισχύος και απώλεια πρόωσης πριν από τη σύγκρουση, σύμφωνα με την έκθεση ενημέρωσης της ακτοφυλακής.

Μια προκαταρκτική έκθεση για το δυστύχημα αναμένεται να δημοσιευτεί μέσα σε 2-4 εβδομάδες, αλλά η τελική έκθεση θα χρειαστεί έως και δύο χρόνια για να ολοκληρωθεί, είπε η επικεφαλής του NTSB, του ομοσπονδιακού οργάνου για την ασφάλεια των μεταφορών.

Glomex Player(40599x1hkkig7d8l, v-d04qp4u7r9rt)

Αγώνας για να απομακρυνθεί το πλοίο

Παράλληλα, ομάδες ειδικών επεξεργάζονται σχέδιο για την απομάκρυνση του πλοίου από τα συντρίμμια.

Η Ακτοφυλακή θα συνεργαστεί με το Σώμα Μηχανικών του Στρατού για να απομακρύνει τα τμήματα της γέφυρας που βρίσκονται στην πλώρη του πλοίου.

Στη συνέχεια, θα εργαστούν για να επαναφέρουν το πλοίο στην επιφάνεια. Αυτή τη στιγμή το μπροστινό μέρος του πλοίου κάθεται στον πυθμένα του ποταμού Πατάπσκο λόγω του βάρους των συντριμμιών. Το πρώτο βήμα θα είναι να χρησιμοποιηθούν τηλεκατευθυνόμενα οχήματα και δύτες για να ερευνήσουν τι συμβαίνει κάτω από την επιφάνεια.

Ωστόσο, αυτό είναι εξαιρετικά επικίνδυνο έργο γιατί η μετακίνηση ενός κομματιού μπορεί να μετακινήσει πολλά περισσότερα ενώ οι δύτες έχουν μικρή ορατότητα στον πυθμένα.

Δεκάδες εμπορευματοκιβώτια με επικίνδυνα υλικά είναι ανάμεσα στα 4.700 που παραμένουν στο πλοίο που προσέκρουσε στη γέφυρα Francis Scott Key, ανέφερε την Τετάρτη η αμερικανική ακτοφυλακή.

Υπολογίζεται ότι πρόκειται για 56 κοντέινερ με επικίνδυνα υλικά, τα οποία δεν αποτελούν απειλή για το κοινό γιατί βρίσκονταν σε σημείο του πλοίου που δεν επηρεάστηκε σε μεγάλο βαθμό.

Άλλα δύο εμπορευματοκιβώτια έχουν πέσει στη θάλασσα, αλλά δεν περιέχουν επικίνδυνα υλικά.

Glomex Player(40599x1hkkig7d8l, v-d04qdu85saft)

Το πρόβλημα με τις γεννήτριες

Εν τω μεταξύ η έρευνα εξετάζει και άλλα πιθανά αίτια για την τραγωδία.

Πηγές με γνώση των ερευνών λένε ότι τα νοθευμένα καύσιμα ίσως έπαιξαν ρόλο γιατί μπορεί να προκάλεσαν προβλήματα στις γεννήτριες του πλοίου.

Ένα ολικό μπλακ άουτ μπορεί να προκαλέσει απώλεια της πρόωσης του πλοίου, αναγκάζοντας τις μικρότερες γεννήτριες να ενεργοποιηθούν. Ωστόσο, όπως εξήγησε στη New York Post o ναυπηγός Φώτης Παγουλάτος, αυτές οι γεννήτριες δεν είναι σε θέση να «σηκώσουν» όλες τις λειτουργίες των κύριων γεννητριών ενώ θέλουν και χρόνο για να ξεκινήσουν.

Αυτό μοιάζει με όσα συνέβησαν στο Dali, το οποίο έβγαλε μαύρο καπνό όταν έσβησαν τα φώτα του πριν από τη πρόσκουση. Και μάλιστα ένας αξιωματικός που επέβαινε στο πλοίο δήλωσε ότι το σκάφος «νεκρώθηκε» και το πλήρωμα δεν μπορούσε να το κατευθύνει, όπως ανέφερε η Wall Street Journal.

Glomex Player(40599x1hkkig7d8l, v-d04plqlzcfnl)