Η Βρετανία «έχει μετατραπεί σε βασίλειο της απάτης», εξήγγειλε χθες ένας τραπεζικός διευθυντής, ενώ οι επικεφαλής των κοινωνικών δικτύων κλήθηκαν να λάβουν περισσότερα μέτρα για την αντιμετώπιση του προβλήματος. Ο διευθύνων σύμβουλος της Lloyds, Τσάρλι Ναν, δήλωσε στους βουλευτές ότι οι απάτες πληρωμών θα «επιδεινωθούν», εκτός εάν ο αμερικανικός τεχνολογικός γίγαντας Meta αναλάβει δράση. Και ο διευθυντής της NatWest, Πολ Θουέιτ, δήλωσε ότι κάθε λεπτό χάνονται 2.300 λίρες εξαιτίας αυτού του είδους απάτης, η οποία συνίσταται στην εξαπάτηση των κατόχων λογαριασμών με σκοπό τη μεταφορά χρημάτων.

Οι βουλευτές της Επιτροπής Οικονομικών πληροφορήθηκαν ότι -σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία- τα τρία τέταρτα των περιπτώσεων αυτών προέρχονταν από το διαδίκτυο και το 60% συνδεόταν με τη Meta, η οποία είναι ιδιοκτήτρια του Facebook και του Instagram. Τα κόλπα των απατεώνων περιλαμβάνουν την πλαστοπροσωπία διασημοτήτων, όπως ο Μπραντ Πιτ και τις «απάτες αγάπης», όπου πείθουν τους ανθρώπους ότι τους έχουν ερωτευτεί, προκειμένου να τους δώσουν χρήματα.

Ο κ. Ναν δήλωσε: «Είναι πραγματικά ανησυχητικό – οι μεμονωμένες περιπτώσεις είναι συγκλονιστικές… οι επιθέσεις αυξάνονται». Εξήγησε ότι οι πελάτες «πείθονταν να κάνουν κάτι», αφού συνδέονταν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή σε ιστότοπους αγοράς και στη συνέχεια ζητούσαν από την τράπεζα να μεταφέρει τα χρήματά τους.

Ο κ. Ναν δήλωσε ότι οι προσπάθειες για τη συγκράτηση των περιπτώσεων απάτης «δεν αποδίδουν» και ότι, εάν οι τράπεζες ή οι φορείς εκμετάλλευσης κοινωνικών μέσων δεν μπορούν ή δεν παρεμβαίνουν εγκαίρως σε αυτή τη διαδικασία, «το πρόβλημα θα επιδεινωθεί για το Ηνωμένο Βασίλειο». Ο ίδιος επίσης πρόσθεσε: «Το Ηνωμένο Βασίλειο έχει γίνει το βασίλειο της απάτης και όλοι μας νιώθουμε πολύ άβολα με αυτό».

Διαβάστε τη συνέχεια στο iapogevmatini.gr