Ανατριχιαστικές ομοιότητες της μοιραίας πτήσης με άλλες αεροπορικές τραγωδίες
Αποτέλεσαν πηγή έμπνευσης για τον συγκυβερνήτη
Το ενδεχόμενο άλλες αεροπορικές τραγωδίες να αποτέλεσαν πηγή έμπνευσης για τον συγκυβερνήτη της μοιραίας πτήσης της Germanwings εξετάζουν οι ερευνητές.
Αφού όπως αναφέρει η Telegraph, ο πιλότος έφυγε από το πιλοτήριο, ο Andreas Lubitz έθεσε το Airbus A320 σε σκόπιμη κάθοδο.
Αρνήθηκε να του ανοίξει την πόρτα όταν επέστρεψε, οδηγώντας το αεροσκάφος στις Άλπεις και 149 ανθρώπους στον θάνατο.
Οι ερευνητές πλέον βάζουν στο μικροσκόπιο άλλες αεροπορικές τραγωδίες, μεταξύ των οποίων η πτήση MH370 της Malaysian Airlines και η πτήση TM470 της Mozambique Airlines, και εξετάζουν τις εντυπωσιακές ομοιότητες.
Μια από τις πιο πιθανές θεωρίες γύρω από τη συντριβή της πτήσης MH370 που χάθηκε χωρίς ίχνος πάνω από τον νότιο Ινδικό Ωκεανό τον Μάρτιο του 2014 παραμένει η αυτοκτονία και η μαζική δολοφονία.
Οι αρχές της Μαλαισίας θεωρούν ως κύριο ύποπτο τον πιλότο Zaharie Ahmad Shah, αφού απέρριψαν το ενδεχόμενο κινήτρου για όλους τους άλλους επιβάτες.
Ο Zaharie Ahmad Shah φέρεται να αντιμετώπιζε οικογενειακά προβλήματα την περίοδο της μοιραίας πτήσης, ενώ ήταν αναστατωμένος από την κατάρρευση του γάμου του.
Οι ερευνητές εξετάζουν την προσωπική ζωή του Andreas Lubitz για να δουν αν υπήρχαν ενδείξεις πως έπασχε από κατάθλιψη ή είχε λόγο να θέλει να βάλει τέλος στη ζωή του.
Οι αυτοκτονίες πιλότων είναι εξαιρετικά σπάνιες, αλλά σε περίπτωση που το πρόσωπο που βρίσκεται στο πιλοτήριο αποφασίσει να ρίξει το αεροσκάφος ελάχιστα μπορεί να κάνει κάποιος για να αποτρέψει την τραγωδία.
Η πτήση TM470 της Mozambique Airlines συνετρίβη τον Νοέμβριο του 2013, σκοτώνοντας όλους τους επιβαίνοντες.
Υπάρχουν ανατριχιαστικές ομοιότητες ανάμεσα στις δύο αεροπορικές τραγωδίες. Ο πιλότος στην περίπτωση της πτήσης TM470 της Mozambique Airlines περίμενε τον συγκυβερνήτη του να πάει στην τουαλέτα για να κλειδώσει την πόρτα του πιλοτηρίου.
Το μαύρο κουτί και σε αυτή τη μοιραία πτήση αποκάλυψε τις απεγνωσμένες προσπάθειες του συγκυβερνήτη να επιστρέψει στο πιλοτήριο, ενώ το υψόμετρο άλλαξε χειροκίνητα τρεις φορές από τα 38.000 στα 592 πόδια.
Μοιραία κατάληξη είχε και η πτήση της Egyptair το 1999 που εκτελούσε το δρομολόγιο Νέα Υόρκη - Κάιρο.
Τριάντα λεπτά μετά την απογείωσή του, το Boeing 767 με 217 επιβαίνοντες έπεσε από τα 36.000 στα 19.000 πόδια σε λιγότερο από 30 δευτερόλεπτα, διαλύοντας το αεροσκάφος.
Από την έρευνα προέκυψε ότι ο πιλότος Gamal al-Batouti μουρμούρισε μια αραβική φράση που συχνά συνδέεται με τις στιγμές πριν από τον θάνατο. Είπε "στηρίζομαι στον Θεό", ενώ ο αυτόματος πιλότος ήταν αποσυνδεδεμένος.
Οι αμερικανικές αρχές απέδωσαν την αεροπορική τραγωδία σε αυτοκτονία του πιλότου, κάτι που αμφισβητήθηκε από τις αιγυπτιακές αρχές.
Δύο χρόνια νωρίτερα, το 1997, τραγική κατάληξη είχε και η πτήση της Silk Air, οδηγώντας στον θάνατο τους 97 επιβάτες και τα 7 μέλη του πληρώματος.
Πάλι οι αμερικανικές αρχές απέδωσαν την τραγωδία στον πιλότο, με τις αρχές της Ινδονησίας να επισημαίνουν πως δεν μπορεί να καθοριστεί η αιτία της συντριβής.
Το αεροσκάφος που πιλόταρε ο Tsu Way Ming από τη Σιγκαπούρη έπεσε από τα 35.000 πόδια σε ένα ποτάμι σε ένα λεπτό. Μια βουτιά θανάτου που άγγιξε υπερηχητική ταχύτητα πριν από τη διάλυσή του.
Πτήση της Royal Air Maroc συνετρίβη το 1994 σκοτώνοντας και τους 44 επιβαίνοντες, υπόθεση που αποτελεί την πιο σαφή περίπτωση αυτοκτονίας του πιλότου και δολοφονίας.
Στιγμές μετά την απογείωση, ο 32χρονος πιλότος αποσυνέδεσε τον αυτόματο πιλότο και οδήγησε το αεροπλάνο σε μια βουνοπλαγιά.
Το 1982 Ιάπωνας πιλότος επιχείρησε να αυτοκτονήσει με τον πρώτο αξιωματικό και μηχανικό να προσπαθεί να τον συγκρατήσει.
Ακουγόταν να του φωνάζει "σε παρακαλώ σταμάτησε" στα ιαπωνικά και τελικά το αεροσκάφος έπεσε στη θάλασσα.
Οι περισσότεροι από τους 147 επιβαίνοντες διασώθηκαν, αλλά 24 βρήκαν τραγικό θάνατο.
Η αεροπορική εταιρεία παραδέχτηκε αργότερα ότι ο πιλότος είχε διαγνωστεί με μια ψυχοσωματική ασθένεια στα τέλη του 1980, αλλά αργότερα είχε κριθεί κατάλληλος για να πετά.