Ο Έλον Μασκ στρέφει τα πυρά του κατά της κυβέρνησης του Ντόναλντ Τραμπ, με αφορμή το νέο νομοσχέδιο για τον προϋπολογισμό, καθώς ενδέχεται να προκαλέσει σημαντικές οικονομικές απώλειες για την Tesla.

Το επίμαχο σχέδιο προβλέπει την κατάργηση των κρατικών επιδοτήσεων για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, ένα μέτρο που αποτέλεσε βασικό στήριγμα για την ανάπτυξη της Tesla τα τελευταία χρόνια. Όπως σημειώνει το Business Insider, το 19% των κερδών της Tesla από το 2021 έως σήμερα προέρχεται από αυτές τις επιδοτήσεις, χωρίς να υπολογίζονται οι φόροι.

Παρόλο που ο Μασκ δεν στήριξε επίσημα τον Τζο Μπάιντεν, η θητεία του απεδείχθη ευνοϊκή για τις επιχειρήσεις του, ιδιαίτερα στον τομέα της πράσινης ενέργειας και της ηλεκτροκίνησης. Η ενδεχόμενη εφαρμογή της πρότασης Τραμπ θα άφηνε την Tesla να αντιμετωπίσει τους σκληρούς κανόνες της ελεύθερης αγοράς χωρίς κρατική ενίσχυση, κάτι που θα μπορούσε να της κοστίσει δισεκατομμύρια δολάρια.


Tesla: "Η ζημιά θα μπορούσε να ξεπεράσει τα 2 δισεκατομμύρια δολάρια", λένε αναλυτές

Ο Σεθ Γκόλντσταϊν, στρατηγικός αναλυτής μετοχών της Morningstar, δήλωσε ότι η κατάργηση της φορολογικής πίστωσης για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα «μπορούσε σημαντικά να επηρεάσει την Tesla».

«Οι καταναλωτές έχουν αυξημένες επιλογές EV και πλέον οι τιμές είναι περίπου παρόμοιες σε όλες τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Εναπόκειται στην Tesla να πείσει τους καταναλωτές να πληρώσουν για τα αμάξια της», είπε χαρακτηριστικά, με άλλους αναλυτές να τονίζουν ότι η ζημιά θα μπορούσε να ξεπεράσει τα 2 δισεκατομμύρια δολάρια.

Τα προβλήματα για τον Μασκ δεν σταματούν εδώ, καθώς το νομοσχέδιο απειλεί να τερματίσει και ένα πρόγραμμα δανείων που χρησιμοποιεί η εταιρείας του από το 2010 για να λαμβάνει χρήματα.

Επιπλέον, το νομοσχέδιο σκοπεύει να καταργήσει τις φοροαπαλλαγές για ενεργειακές επιχειρήσεις, με την Tesla να σημειώνεται, καθώς παράγει η ίδια τις μπαταρίες που χρησιμοποιούν τα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα.

«Ο απότομος τερματισμός των ενεργειακών φορολογικών πιστώσεων θα απειλούσε την ενεργειακή ανεξαρτησία της Αμερικής και την αξιοπιστία του δικτύου μας», υποστήριξε ο Έλον Μασκ σε ανάρτηση στην πλατφόρμα Χ -που τού ανήκει-, προσπαθώντας να παρουσιάσει ως γενικό πρόβλημα αυτό που αφορά την αυτοκινητοβιομηχανία του.