Ερυθρά Θάλασσα: Δύο νεκροί σε ελληνόκτητο πλοίο - Επιβεβαιώθηκε η ταυτότητά τους
Πληροφορίες και για τρίτο νεκρό
Το πλοίο MV ETERNITY C, υπό λιβεριανή σημαία και ιδιοκτησίας της ελληνικής εταιρείας Cosmoship Management, δέχθηκε επίθεση περίπου 50 ναυτικά μίλια νοτιοδυτικά του λιμανιού Al Hudaydah (Χοντέιντα) της Υεμένης

Επιβεβαιώθηκαν από το Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό της Λιβερίας οι πληροφορίες, που κυκλοφόρησαν χθες, Δευτέρα (7/7) ότι υπήρχαν δύο νεκροί σε ελληνόκτητο πλοίο στην Ερυθρά Θάλασσα, με την ευθύνη να αποδίδεται στις δυνάμεις των Χούθι. Υπάρχει και μια πληροφορία για τρίτο νεκρό, η οποία δεν έχει ακόμα επιβεβαιωθεί, σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters.
Διαβάστε: Ερυθρά Θάλασσα: Βίντεο από το ελληνόκτητο πλοίο αμέσως μετά την επίθεση των Χούθι - Καπνοί στο κατάστρωμα, νερά στο πάτωμα πριν βουλιάξει
Σύμφωνα με τις πληροφορίες, τέσσερα ταχύπλοα με ένοπλους επιβάτες εξαπέλυσαν τουλάχιστον τέσσερις ρουκέτες RPG εναντίον του πλοίου, ενώ στην επίθεση συμμετείχαν και δύο μη επανδρωμένα αεροχήματα (UAV). Από την επίθεση το πλοίο τέθηκε εκτός ελέγχου, με αποτέλεσμα να τεθεί σε κατάσταση ακυβερνησίας. Το πλοίο παραμένει υπό κλοιό και συνεχίζονται οι επιθέσεις.
Το πρακτορείο Reuters κάνει λόγο για συνεχείς επιθέσεις στην Ερυθρά Θάλασσα. Τυγχάνει και τα δύο πλοία να είναι ελληνικής διαχείρισης ή ελληνικών συμφερόντων, ενώ είναι η πρώτη φορά από το 2024 που έχουμε και νεκρούς.
Το νέο περιστατικό εντείνει περαιτέρω τις ανησυχίες για την ασφάλεια της διεθνούς ναυσιπλοΐας στην ευρύτερη περιοχή της Ερυθράς Θάλασσας, που παραμένει εστία έντασης λόγω της εμπλοκής των Χούθι στον πόλεμο της Υεμένης και των επιθέσεών τους κατά εμπορικών πλοίων.
Τέλος πρόσθεσε: «Από κει και πέρα, μην μας κάνει πολύ μεγάλη εντύπωση ότι ελληνικά πλοία, ο κύριος όγκος των πλοίων αυτή τη στιγμή περνάνε από τα στενά της Ερυθράς Θάλασσας κατευθείαν στο Σουέζ, είναι ελληνόκτητη ναυτιλία. Τα υπόλοιπα πλοία επιλέγουν να κάνουν τον περίπλου της Αφρικής. Άρα είναι ένα αντικειμενικό στοιχείο ότι ο κύριος όγκος των πλοίων που διαπλέουν τη συγκεκριμένη θαλάσσια περιοχή είναι ελληνικά ελληνόκτητα πλοία».
Διαβάστε: Ερυθρά Θάλασσα: Βίντεο από το ελληνόκτητο πλοίο αμέσως μετά την επίθεση των Χούθι - Καπνοί στο κατάστρωμα, νερά στο πάτωμα πριν βουλιάξει
Δύο νεκροί σε ελληνόκτητο πλοίο στην Ερυθρά Θάλασσα
Πρόκειται για το πλοίο MV ETERNITY C, υπό λιβεριανή σημαία και ιδιοκτησίας της ελληνικής εταιρείας Cosmoship Management, το οποίο δέχθηκε επίθεση περίπου 50 ναυτικά μίλια νοτιοδυτικά του λιμανιού Al Hudaydah (Χοντέιντα) της Υεμένης.Σύμφωνα με τις πληροφορίες, τέσσερα ταχύπλοα με ένοπλους επιβάτες εξαπέλυσαν τουλάχιστον τέσσερις ρουκέτες RPG εναντίον του πλοίου, ενώ στην επίθεση συμμετείχαν και δύο μη επανδρωμένα αεροχήματα (UAV). Από την επίθεση το πλοίο τέθηκε εκτός ελέγχου, με αποτέλεσμα να τεθεί σε κατάσταση ακυβερνησίας. Το πλοίο παραμένει υπό κλοιό και συνεχίζονται οι επιθέσεις.
Επίθεση και σε άλλο πλοίο
Είναι το δεύτερο πλοίο μέσα σε δύο εικοσιτετράωρα, το οποίο δέχεται επίθεση. Το άλλο πλοίο, το Magic Seas, στο οποίο το πλήρωμα δεν έπαθε τίποτα, αφού το εγκατέλειψαν, τυλίχτηκε στις φλόγες και τελικά βυθίστηκε.Το πρακτορείο Reuters κάνει λόγο για συνεχείς επιθέσεις στην Ερυθρά Θάλασσα. Τυγχάνει και τα δύο πλοία να είναι ελληνικής διαχείρισης ή ελληνικών συμφερόντων, ενώ είναι η πρώτη φορά από το 2024 που έχουμε και νεκρούς.
Το νέο περιστατικό εντείνει περαιτέρω τις ανησυχίες για την ασφάλεια της διεθνούς ναυσιπλοΐας στην ευρύτερη περιοχή της Ερυθράς Θάλασσας, που παραμένει εστία έντασης λόγω της εμπλοκής των Χούθι στον πόλεμο της Υεμένης και των επιθέσεών τους κατά εμπορικών πλοίων.
Γιατί στοχοποιούνται τα ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά θάλασσα
Με αφορμή τα πρόσφατα περιστατικά επιθέσεων σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα, μίλησε στο ΕΡΤΝews ο Άγγελος Συρίγος, διεθνολόγος και βουλευτής της ΝΔ. Όπως αρχικά ανέφερε: «Είχε να σημειωθεί τέτοια επίθεση από τον Δεκέμβριο του 2024. Προκαλεί εντύπωση, δεν ξέρω αν η πορεία των πλοίων κατέληγε σε ισραηλινά λιμάνια. Αυτό είναι κάτι το οποίο πρέπει να διευκρινιστεί, διότι οι Χούθι κατά κύριο λόγο στοχεύουν σε ισραηλινά λιμάνια, σε πλοία που κατευθύνονται σε ισραηλινά λιμάνια ή έχουν πορεία προς το Ισραήλ. Οπότε αυτό είναι ένα κρίσιμο σημείο».Τέλος πρόσθεσε: «Από κει και πέρα, μην μας κάνει πολύ μεγάλη εντύπωση ότι ελληνικά πλοία, ο κύριος όγκος των πλοίων αυτή τη στιγμή περνάνε από τα στενά της Ερυθράς Θάλασσας κατευθείαν στο Σουέζ, είναι ελληνόκτητη ναυτιλία. Τα υπόλοιπα πλοία επιλέγουν να κάνουν τον περίπλου της Αφρικής. Άρα είναι ένα αντικειμενικό στοιχείο ότι ο κύριος όγκος των πλοίων που διαπλέουν τη συγκεκριμένη θαλάσσια περιοχή είναι ελληνικά ελληνόκτητα πλοία».