Air India: Οι πιλότοι στο μικροσκόπιο για τη συντριβή του Boeing 787 - Δεν δείχνουν τεχνικά προβλήματα οι πρώτες ενδείξεις
Νέα στοιχεία για τη μοιραία πτήση
Η συντριβή του Boeing 787 της Air India φαίνεται να οφείλεται σε ανθρώπινο λάθος, καθώς οι πιλότοι φέρονται να απενεργοποίησαν κρίσιμους διακόπτες καυσίμου

Πολλά ερωτήματα παραμένουν αναπάντητα γύρω από τη συντριβή του αεροσκάφους της Air India που σημειώθηκε τον περασμένο μήνα, καθώς τα πρώτα ευρήματα της έρευνας δεν εντοπίζουν κάποιο τεχνικό πρόβλημα στο Boeing 787 Dreamliner ή στους κινητήρες της GE Aerospace. Αντίθετα, σύμφωνα με αποκλειστικό ρεπορτάζ της Wall Street Journal που επικαλείται πηγές κοντά στην έρευνα, η προσοχή των αρχών στρέφεται στις ενέργειες των πιλότων.
Τα προκαταρκτικά στοιχεία δείχνουν ότι οι διακόπτες που ρυθμίζουν τη ροή καυσίμου προς τους δύο κινητήρες του αεροσκάφους ήταν απενεργοποιημένοι τη στιγμή της απογείωσης, γεγονός που φαίνεται πως οδήγησε σε απότομη απώλεια ώσης λίγο μετά την αναχώρηση του αεροσκάφους. Οι συγκεκριμένοι διακόπτες χρησιμοποιούνται από τους πιλότους για την εκκίνηση ή διακοπή λειτουργίας των κινητήρων, καθώς και σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης. Το εύρημα αυτό δεν αποκλείει το ενδεχόμενο ανθρώπινου σφάλματος και ενισχύει την υπόθεση πως δεν υπήρξε κάποια μηχανική δυσλειτουργία. Οι έρευνες βρίσκονται ακόμη σε εξέλιξη, με τις αρχές να επικεντρώνονται τώρα στο κατά πόσο οι ενέργειες του πληρώματος έγιναν με βάση τα πρωτόκολλα ασφαλείας.
Οι διακόπτες θα ήταν κανονικά ενεργοποιημένοι κατά τη διάρκεια της πτήσης και δεν είναι σαφές πώς ή γιατί απενεργοποιήθηκαν, ανέφεραν αυτές οι πηγές. Σημείωσαν επίσης ότι δεν είναι σαφές εάν η κίνηση ήταν τυχαία ή σκόπιμη, ή εάν υπήρξε προσπάθεια να ενεργοποιηθούν ξανά.
Αν οι διακόπτες ήταν απενεργοποιημένοι, αυτό θα μπορούσε να εξηγήσει γιατί η γεννήτρια έκτακτης ανάγκης ισχύος του τζετ - γνωστή ως τουρμπίνα αέρα ram, ή RAT - φαίνεται να ενεργοποιήθηκε λίγο πριν το αεροσκάφος πέσει σε έναν κοντινό κοιτώνα για φοιτητές ιατρικής. Συνολικά, 260 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους, συμπεριλαμβανομένων όλων των επιβαινόντων στο αεροπλάνο εκτός εντός.
Το Γραφείο Διερεύνησης Ατυχημάτων Αεροσκαφών της Ινδίας, το οποίο ηγείται της έρευνας, αναμένεται να εκδώσει μια προκαταρκτική έκθεση μόλις την Παρασκευή τοπική ώρα. Δεν απάντησε σε αίτημα για σχολιασμό την Πέμπτη.
«Τίποτα δεν μπορεί να ειπωθεί για την αιτία της συντριβής αυτή τη στιγμή, επειδή η έρευνα βρίσκεται σε εξέλιξη», τόνισε ο αξιωματούχος της Ινδικής πολιτικής αεροπορίας Μουρλιντχάρ Μοχόλ στο ειδησεογραφικό κανάλι NDTV στα τέλη Ιουνίου. «Είναι ένα πολύ σπάνιο περιστατικό - δεν έχει συμβεί ποτέ να σβήσουν και οι δύο κινητήρες ταυτόχρονα».
Τα προκαταρκτικά στοιχεία δείχνουν ότι οι διακόπτες που ρυθμίζουν τη ροή καυσίμου προς τους δύο κινητήρες του αεροσκάφους ήταν απενεργοποιημένοι τη στιγμή της απογείωσης, γεγονός που φαίνεται πως οδήγησε σε απότομη απώλεια ώσης λίγο μετά την αναχώρηση του αεροσκάφους. Οι συγκεκριμένοι διακόπτες χρησιμοποιούνται από τους πιλότους για την εκκίνηση ή διακοπή λειτουργίας των κινητήρων, καθώς και σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης. Το εύρημα αυτό δεν αποκλείει το ενδεχόμενο ανθρώπινου σφάλματος και ενισχύει την υπόθεση πως δεν υπήρξε κάποια μηχανική δυσλειτουργία. Οι έρευνες βρίσκονται ακόμη σε εξέλιξη, με τις αρχές να επικεντρώνονται τώρα στο κατά πόσο οι ενέργειες του πληρώματος έγιναν με βάση τα πρωτόκολλα ασφαλείας.
Air India: "Πολύ σπάνιο περιστατικό να σβήσουν και οι δύο κινητήρες ταυτόχρονα", λέει αξιωματούχος της Ινδικής πολιτικής αεροπορίας
Οι διακόπτες θα ήταν κανονικά ενεργοποιημένοι κατά τη διάρκεια της πτήσης και δεν είναι σαφές πώς ή γιατί απενεργοποιήθηκαν, ανέφεραν αυτές οι πηγές. Σημείωσαν επίσης ότι δεν είναι σαφές εάν η κίνηση ήταν τυχαία ή σκόπιμη, ή εάν υπήρξε προσπάθεια να ενεργοποιηθούν ξανά.Αν οι διακόπτες ήταν απενεργοποιημένοι, αυτό θα μπορούσε να εξηγήσει γιατί η γεννήτρια έκτακτης ανάγκης ισχύος του τζετ - γνωστή ως τουρμπίνα αέρα ram, ή RAT - φαίνεται να ενεργοποιήθηκε λίγο πριν το αεροσκάφος πέσει σε έναν κοντινό κοιτώνα για φοιτητές ιατρικής. Συνολικά, 260 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους, συμπεριλαμβανομένων όλων των επιβαινόντων στο αεροπλάνο εκτός εντός.
Το Γραφείο Διερεύνησης Ατυχημάτων Αεροσκαφών της Ινδίας, το οποίο ηγείται της έρευνας, αναμένεται να εκδώσει μια προκαταρκτική έκθεση μόλις την Παρασκευή τοπική ώρα. Δεν απάντησε σε αίτημα για σχολιασμό την Πέμπτη.
«Τίποτα δεν μπορεί να ειπωθεί για την αιτία της συντριβής αυτή τη στιγμή, επειδή η έρευνα βρίσκεται σε εξέλιξη», τόνισε ο αξιωματούχος της Ινδικής πολιτικής αεροπορίας Μουρλιντχάρ Μοχόλ στο ειδησεογραφικό κανάλι NDTV στα τέλη Ιουνίου. «Είναι ένα πολύ σπάνιο περιστατικό - δεν έχει συμβεί ποτέ να σβήσουν και οι δύο κινητήρες ταυτόχρονα».