Air India: Οι διακόπτες καυσίμου έσβησαν λίγο πριν από τη συντριβή - Πανικός στο πιλοτήριο του αεροσκάφους "γιατί έκοψες;"
Η προκαταρκτική έκθεση
Σύμφωνα με την προκαταρκτική έκθεση της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων, η παροχή καυσίμων προς τους κινητήρες του αεροσκάφους διακόπηκε λίγα λεπτά μετά την απογείωση

Στοιχεία από την 15σέλιδη προκαταρκτική έκθεση σχετικά με την αεροπορική τραγωδία με αεροσκάφος της Air India, όπου σκοτώθηκαν 260 άνθρωποι στην Ινδία δημοσιεύουν SkyNews και BBC. Σύμφωνα με μια προκαταρκτική έκθεση, λίγο μετά την απογείωση του αεροσκάφους της Air India διακόπηκε η παροχή καυσίμου στους κινητήρες.
Διαβάστε: Ινδία: Συντετριμμένος ο μοναδικός επιζών της Air India - "Νιώθω φρικτά που δεν μπόρεσα να σώσω τον αδερφό μου"
Η έκθεση αναφέρει ότι δύο διακόπτες ελέγχου καυσίμου, που χρησιμοποιούνται συνήθως για την ενεργοποίηση ή απενεργοποίηση των κινητήρων όταν το αεροσκάφος βρίσκεται στο έδαφος, μετακινήθηκαν από τη θέση λειτουργίας στη θέση διακοπής λίγο μετά την απογείωση.
Απόσπασμα από το προκαταρκτικό πόρισμα της έκθεσης αναφέρει: «Το αεροσκάφος έφτασε στη μέγιστη καταγεγραμμένη ταχύτητα 180 κόμβων IAS περίπου στις 08:08:42 UTC και αμέσως μετά, οι διακόπτες τροφοδοσίας καυσίμου του κινητήρα 1 και του κινητήρα 2 μεταβλήθηκαν από τη θέση RUN στη θέση CUTOFF ο ένας μετά τον άλλο με χρονική διαφορά 01 δευτερολέπτου. Οι κινητήρες N1 και N2 άρχισαν να μειώνονται από τις τιμές απογείωσης, καθώς διακόπηκε η τροφοδοσία καυσίμου στους κινητήρες».
Ένας από τους κινητήρες μπόρεσε να ξεκινήσει ξανά, αλλά δεν μπόρεσε να αντιστρέψει την επιβράδυνση του αεροσκάφους, σύμφωνα με την έκθεση.
Όπως εξηγεί η έκθεση «δεν έχει εντοπιστεί κανένα σημαντικό σφάλμα στο αεροσκάφος ή στους κινητήρες του».
Το BBC σημειώνει ότι η έκθεση δεν καταλήγει σε συμπεράσματα, επισημαίνοντας ότι η έρευνα συνεχίζεται. Πλέον, είναι σαφές ότι η προσοχή επικεντρώνεται πλέον στις ενέργειες των πιλότων.
Από την αεροπορική τραγωδία σκοτώθηκαν 241 επιβάτες και 19 άνθρωποι που βρίσκονταν στο έδαφος. Ένας επιβάτης, το θαύμα της θέσης 11A όπως χαρακτηρίστηκε, να βγαίνει ζωντανός.
Διαβάστε: Ινδία: Συντετριμμένος ο μοναδικός επιζών της Air India - "Νιώθω φρικτά που δεν μπόρεσα να σώσω τον αδερφό μου"
Η έκθεση αναφέρει ότι δύο διακόπτες ελέγχου καυσίμου, που χρησιμοποιούνται συνήθως για την ενεργοποίηση ή απενεργοποίηση των κινητήρων όταν το αεροσκάφος βρίσκεται στο έδαφος, μετακινήθηκαν από τη θέση λειτουργίας στη θέση διακοπής λίγο μετά την απογείωση.
Απόσπασμα από το προκαταρκτικό πόρισμα της έκθεσης αναφέρει: «Το αεροσκάφος έφτασε στη μέγιστη καταγεγραμμένη ταχύτητα 180 κόμβων IAS περίπου στις 08:08:42 UTC και αμέσως μετά, οι διακόπτες τροφοδοσίας καυσίμου του κινητήρα 1 και του κινητήρα 2 μεταβλήθηκαν από τη θέση RUN στη θέση CUTOFF ο ένας μετά τον άλλο με χρονική διαφορά 01 δευτερολέπτου. Οι κινητήρες N1 και N2 άρχισαν να μειώνονται από τις τιμές απογείωσης, καθώς διακόπηκε η τροφοδοσία καυσίμου στους κινητήρες».
Πανικός στο πιλοτήριο του αεροσκάφους της Air India - «Γιατί έκοψες;»
Το SkyNews σημειώνει ότι στο πιλοτήριο επικράτησε πανικός με την ηχογράφηση να φέρεται να αποκαλύπτει ότι ένας από τους πιλότους να ρωτά τον άλλο γιατί «έκοψε». Ο άλλος πιλότος απαντά ότι δεν το έκανε.Ένας από τους κινητήρες μπόρεσε να ξεκινήσει ξανά, αλλά δεν μπόρεσε να αντιστρέψει την επιβράδυνση του αεροσκάφους, σύμφωνα με την έκθεση.
Όπως εξηγεί η έκθεση «δεν έχει εντοπιστεί κανένα σημαντικό σφάλμα στο αεροσκάφος ή στους κινητήρες του».
Το BBC σημειώνει ότι η έκθεση δεν καταλήγει σε συμπεράσματα, επισημαίνοντας ότι η έρευνα συνεχίζεται. Πλέον, είναι σαφές ότι η προσοχή επικεντρώνεται πλέον στις ενέργειες των πιλότων.
Από την αεροπορική τραγωδία σκοτώθηκαν 241 επιβάτες και 19 άνθρωποι που βρίσκονταν στο έδαφος. Ένας επιβάτης, το θαύμα της θέσης 11A όπως χαρακτηρίστηκε, να βγαίνει ζωντανός.