Air India: Τι λέει η Boeing για τους διακόπτες καυσίμου στα αεροπλάνα της - Η έκθεση για τη συντριβή και το ηχητικό από το πιλοτήριο που εγείρει ερωτήματα
Οι πιλότοι απορρίπτουν το ενδεχόμενο λάθους
Η προκαταρκτική έκθεση για την αεροπορική τραγωδία της Air India αναφέρει πως υπήρξε διακοπή της παροχής καυσίμων στους κινητήρες

Η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπορίας των ΗΠΑ (FAA) και η Boeing διαβεβαίωσαν τις τελευταίες ημέρες ότι οι μηχανισμοί ασφαλείας στους διακόπτες καυσίμου των αεροσκαφών τους είναι ασφαλείς, σύμφωνα με επίσημο έγγραφο που αποκαλύπτει το Reuters. Η ανακοίνωση της FAA εκδόθηκε στις 11 Ιουλίου, λίγο μετά οο προκαταρκτικό πόρισμα για τη συντριβή Boeing 787-8 της Air India, η οποία κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους και έθεσε ερωτήματα για την ασφάλεια των διακοπτών διακοπής καυσίμου.
Διαβάστε: Air India: Το μοιραίο λάθος στο κόκπιτ πριν τη συντριβή του Dreamliner - Ο διάλογος των πιλότων
Υπενθυμίζεται πως σύμφωνα με την προκαταρκτική έκθεση της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB), η παροχή καυσίμων προς τους κινητήρες του αεροσκάφους φαίνεται να διακόπηκε λίγα λεπτά μετά την απογείωση, οδηγώντας το αεροσκάφος στην πτώση, ενώ η εξέλιξη αυτή προκάλεσε μεγάλη σύγχυση στο πιλοτήριο, όπως προκύπτει από την ηχητική καταγραφή των διαλόγων στο κόκπιτ.
Σύμφωνα με το σχετικό έγγραφο της FAA, αν και ο σχεδιασμός των διακοπτών είναι παρόμοιος σε πολλά μοντέλα Boeing, «δεν συνιστά μη ασφαλή κατάσταση που να απαιτεί οδηγία αξιοπλοΐας», συμπεριλαμβανομένου και του μοντέλου 787.
Η Boeing απέστειλε πρόσφατα παρόμοιο μήνυμα στους αερομεταφορείς μέσω Multi-Operator-Message, παραπέμποντας στην ειδοποίηση της FAA και διευκρινίζοντας ότι δεν συνιστάται καμία ενέργεια.
Το προκαταρκτικό πόρισμα του Γραφείου Ερευνών Αεροπορικών Ατυχημάτων της Ινδίας (AAIB) αναφέρθηκε σε σύσταση του 2018 από την FAA, σύμφωνα με την οποία προτεινόταν –χωρίς να επιβάλλεται- η επιθεώρηση των διακοπτών διακοπής καυσίμου για να διασφαλιστεί ότι δεν μπορούν να ενεργοποιηθούν ακούσια. Η Air India ανέφερε πως δεν είχε προβεί στις προτεινόμενες επιθεωρήσεις, καθώς δεν ήταν υποχρεωτικές.
Σύμφωνα με την ALPA, το πόρισμα υποδεικνύει πιθανή δυσλειτουργία εξοπλισμού στους διακόπτες καυσίμου. Στα τελευταία λεπτά της πτήσης, καταγράφηκε συνομιλία των δύο πιλότων, με τον έναν να ρωτά τον άλλο γιατί έκοψε το καύσιμο. Ο δεύτερος απάντησε πως δεν το έκανε. Οι διακόπτες φαίνεται να γύρισαν σχεδόν ταυτόχρονα στη θέση "cutoff" λίγο μετά την απογείωση, χωρίς το πόρισμα να εξηγεί τον μηχανισμό με τον οποίο αυτό συνέβη.
Δύο ειδικοί σε θέματα αεροπορικής ασφάλειας στις ΗΠΑ στήριξαν το αίτημα της ALPA India να συμμετάσχει ως παρατηρητής στην έρευνα, ενώ σημείωσαν ότι το πόρισμα δεν αφήνει υπονοούμενα για ευθύνη των πιλότων. Ο Τζον Κοξ, πρώην εκπρόσωπος της ALPA και εν ενεργεία πιλότος, δήλωσε ότι η έκθεση της AAIB ήταν αντικειμενική και ισορροπημένη.
Διαβάστε: Air India: Το μοιραίο λάθος στο κόκπιτ πριν τη συντριβή του Dreamliner - Ο διάλογος των πιλότων
Υπενθυμίζεται πως σύμφωνα με την προκαταρκτική έκθεση της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB), η παροχή καυσίμων προς τους κινητήρες του αεροσκάφους φαίνεται να διακόπηκε λίγα λεπτά μετά την απογείωση, οδηγώντας το αεροσκάφος στην πτώση, ενώ η εξέλιξη αυτή προκάλεσε μεγάλη σύγχυση στο πιλοτήριο, όπως προκύπτει από την ηχητική καταγραφή των διαλόγων στο κόκπιτ.
Σύμφωνα με το σχετικό έγγραφο της FAA, αν και ο σχεδιασμός των διακοπτών είναι παρόμοιος σε πολλά μοντέλα Boeing, «δεν συνιστά μη ασφαλή κατάσταση που να απαιτεί οδηγία αξιοπλοΐας», συμπεριλαμβανομένου και του μοντέλου 787.
Η Boeing απέστειλε πρόσφατα παρόμοιο μήνυμα στους αερομεταφορείς μέσω Multi-Operator-Message, παραπέμποντας στην ειδοποίηση της FAA και διευκρινίζοντας ότι δεν συνιστάται καμία ενέργεια.
Το προκαταρκτικό πόρισμα του Γραφείου Ερευνών Αεροπορικών Ατυχημάτων της Ινδίας (AAIB) αναφέρθηκε σε σύσταση του 2018 από την FAA, σύμφωνα με την οποία προτεινόταν –χωρίς να επιβάλλεται- η επιθεώρηση των διακοπτών διακοπής καυσίμου για να διασφαλιστεί ότι δεν μπορούν να ενεργοποιηθούν ακούσια. Η Air India ανέφερε πως δεν είχε προβεί στις προτεινόμενες επιθεωρήσεις, καθώς δεν ήταν υποχρεωτικές.
Air India: Οι πιλότοι απορρίπτουν το ενδεχόμενο λάθους από τους χειριστές του Dreamliner
Το πόρισμα αναφέρει ότι το αεροσκάφος και οι κινητήρες του συμμορφώνονταν με όλες τις ισχύουσες οδηγίες αξιοπλοΐας και δελτία τεχνικής ειδοποίησης. Την ίδια ώρα, η ALPA India –οργάνωση πιλότων που ανήκει στη Διεθνή Ομοσπονδία Ενώσεων Πιλότων– απέρριψε οποιοδήποτε ενδεχόμενο σφάλματος χειριστών και ζήτησε διαφανή και αντικειμενική έρευνα, υπογραμμίζοντας την ανάγκη συμμετοχής τους ως παρατηρητές.Σύμφωνα με την ALPA, το πόρισμα υποδεικνύει πιθανή δυσλειτουργία εξοπλισμού στους διακόπτες καυσίμου. Στα τελευταία λεπτά της πτήσης, καταγράφηκε συνομιλία των δύο πιλότων, με τον έναν να ρωτά τον άλλο γιατί έκοψε το καύσιμο. Ο δεύτερος απάντησε πως δεν το έκανε. Οι διακόπτες φαίνεται να γύρισαν σχεδόν ταυτόχρονα στη θέση "cutoff" λίγο μετά την απογείωση, χωρίς το πόρισμα να εξηγεί τον μηχανισμό με τον οποίο αυτό συνέβη.
Δύο ειδικοί σε θέματα αεροπορικής ασφάλειας στις ΗΠΑ στήριξαν το αίτημα της ALPA India να συμμετάσχει ως παρατηρητής στην έρευνα, ενώ σημείωσαν ότι το πόρισμα δεν αφήνει υπονοούμενα για ευθύνη των πιλότων. Ο Τζον Κοξ, πρώην εκπρόσωπος της ALPA και εν ενεργεία πιλότος, δήλωσε ότι η έκθεση της AAIB ήταν αντικειμενική και ισορροπημένη.