Air India: "Το αεροπλάνο είναι στα χέρια σου" - Σοκάρουν τα τελευταία λόγια του κυβερνήτη στον συγκυβερνήτη
Νέες αποκαλύψεις
Έρευνα βρίσκεται σε εξέλιξη για τη συντριβή του αεροπλάνου της Αir India με 260 νεκρούς στις 12 Ιουνίου

Σοκ προκαλούν οι αποκαλύψεις για την πτήση Air India 171, που συνετρίβη στην Αχμενταμπάντ της Ινδίας τον προηγούμενο μήνα, με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους 241 επιβαίνοντες και 19 άτομα στο έδαφος. «Το αεροπλάνο είναι στα χέρια σου», φέρεται να είπε ο κυβερνήτης πτήσης στον συγκυβερνήτη Κλάιβ Κούντερ σύμφωνα με δύο πηγές στην Corriere della Sera που γνωρίζουν το περιεχόμενο των ηχογραφήσεων από την μοιραία πτήση της Air India, επικαλούμενες τα μαύρα κουτιά που ανακτήθηκαν από τη συντριβή στην Ινδία.
Διαβάστε: Wall Street Journal: "Ο πιλότος της Air India διέκοψε την τροφοδοσία καυσίμου των κινητήρων" - Η ερώτηση του συγκυβερνήτη λίγα λεπτά πριν το δυστύχημα
Οι πηγές ανέφεραν ότι είναι σύνηθες για τον κυβερνήτη μιας πτήσης να παραχωρεί τα χειριστήρια στον συγκυβερνήτη κατά την απογείωση. Το αεροπλάνο απογειώθηκε στις 13:38:39 και παρέμεινε στον αέρα για περίπου 30 δευτερόλεπτα πριν χάσει την ισχύ του και συντριβεί σε κατοικημένη περιοχή.
Σύμφωνα με αποκάλυψη της Wall Street Journal, ηχογραφημένος διάλογος ανάμεσα στους δυο χειριστές του Boeing 787 της Air India δείχνει ότι ο κυβερνήτης, ήταν αυτός που διέκοψε την τροφοδοσία των κινητήρων με καύσιμα.
Μάλιστα, ο συγκυβερνήτης τον ρώτησε γιατί το έκανε και μάλιστα ότι ζήτησε να αποκαταστήσει τη ροή καυσίμων πριν από τη συντριβή.
Η αποκάλυψη της WSJ ήρθε λίγα 24ωρα μετά από δημοσιεύματα που έλεγαν ότι ο κυβερνήτης του αεροπλάνου υποφέρει από κατάθλιψη τα τελευταία χρόνια. «Είχε πάρει άδεια για ιατρικούς λόγους από το πτητικό έργο τα τελευταία 3-4 χρόνια» είπε Ινδός ειδικός σε θέματα ασφάλειας πτήσεων. Ο 56χρονος πιλότος είχε πάρει αναρρωτική άδεια μετά τον θάνατο της μητέρας του, καθώς δεν ήταν σε καλή ψυχολογική κατάσταση.
Ο κυβερνήτης αρνήθηκε πως το έκανε.
Ωστόσο, σύμφωνα με το προκαταρκτικό πόρισμα της έρευνας για το δυστύχημα, που έδωσε στη δημοσιότητα το Σάββατο (12.07.25) η ινδική υπηρεσία έρευνας αεροπορικών δυστυχημάτων (AAIB), ενώ το επιβατικό αεροσκάφος μεγάλων αποστάσεων είχε αναπτύξει ταχύτητα 180 κόμβων (333 χιλιομέτρων ανά ώρα) κι είχε μόλις απογειωθεί οι διακόπτες τροφοδοσίας των δυο κινητήρων γυρίστηκαν από τη θέση «λειτουργία» («run») στη θέση «διακοπή» («cutoff»), με διαφορά ενός δευτερολέπτου ο ένας από τον άλλο. Στο κείμενο δεν διευκρινίζεται από ποιον.
Οι κινητήρες αμέσως έχασαν κάθε ισχύ. Το προκαταρκτικό πόρισμα δεν απέδωσε ευθύνες για το δυστύχημα, ωστόσο ανέφερε πως όταν ο ένας από τους πιλότους ρώτησε τον άλλο γιατί σταμάτησε την τροφοδοσία των κινητήρων με καύσιμα – ο άλλος του απάντησε πως δεν το είχε κάνει.
Συγκυβερνήτης ήταν ο Κλάιβ Κούντερ, 32 ετών, με ώρες πτήσεων 3.403, ενώ κυβερνήτης ήταν ο Σουμίτ Σαμπαουάλ, 56 ετών, με ώρες πτήσεων 15.638.
Το αεροπλάνο έχασε ύψος κι έπεσε πάνω σε κτίρια μέσα σε μισό λεπτό.
Διαβάστε: Wall Street Journal: "Ο πιλότος της Air India διέκοψε την τροφοδοσία καυσίμου των κινητήρων" - Η ερώτηση του συγκυβερνήτη λίγα λεπτά πριν το δυστύχημα
Οι πηγές ανέφεραν ότι είναι σύνηθες για τον κυβερνήτη μιας πτήσης να παραχωρεί τα χειριστήρια στον συγκυβερνήτη κατά την απογείωση. Το αεροπλάνο απογειώθηκε στις 13:38:39 και παρέμεινε στον αέρα για περίπου 30 δευτερόλεπτα πριν χάσει την ισχύ του και συντριβεί σε κατοικημένη περιοχή.
Σύμφωνα με αποκάλυψη της Wall Street Journal, ηχογραφημένος διάλογος ανάμεσα στους δυο χειριστές του Boeing 787 της Air India δείχνει ότι ο κυβερνήτης, ήταν αυτός που διέκοψε την τροφοδοσία των κινητήρων με καύσιμα.
Μάλιστα, ο συγκυβερνήτης τον ρώτησε γιατί το έκανε και μάλιστα ότι ζήτησε να αποκαταστήσει τη ροή καυσίμων πριν από τη συντριβή.
Η αποκάλυψη της WSJ ήρθε λίγα 24ωρα μετά από δημοσιεύματα που έλεγαν ότι ο κυβερνήτης του αεροπλάνου υποφέρει από κατάθλιψη τα τελευταία χρόνια. «Είχε πάρει άδεια για ιατρικούς λόγους από το πτητικό έργο τα τελευταία 3-4 χρόνια» είπε Ινδός ειδικός σε θέματα ασφάλειας πτήσεων. Ο 56χρονος πιλότος είχε πάρει αναρρωτική άδεια μετά τον θάνατο της μητέρας του, καθώς δεν ήταν σε καλή ψυχολογική κατάσταση.
Τα κρίσιμα λεπτά στο πιλοτήριο
Σύμφωνα με το εν λόγω δημοσίευμα, ο συγκυβερνήτης ο οποίος ήταν στο πηδάλιο του 787, ρώτησε τον πολύ έμπειρο κυβερνήτη γιατί γύρισε τους διακόπτες που ρύθμιζαν την τροφοδοσία των δυο κινητήρων στη θέση «διακοπή» (cutoff), δευτερόλεπτα αφού το αεροσκάφος μεγάλων αποστάσεων, που θα εκτελούσε πτήση προς το Λονδίνο, απογειώθηκε από τον διάδρομο.Ο κυβερνήτης αρνήθηκε πως το έκανε.
Ωστόσο, σύμφωνα με το προκαταρκτικό πόρισμα της έρευνας για το δυστύχημα, που έδωσε στη δημοσιότητα το Σάββατο (12.07.25) η ινδική υπηρεσία έρευνας αεροπορικών δυστυχημάτων (AAIB), ενώ το επιβατικό αεροσκάφος μεγάλων αποστάσεων είχε αναπτύξει ταχύτητα 180 κόμβων (333 χιλιομέτρων ανά ώρα) κι είχε μόλις απογειωθεί οι διακόπτες τροφοδοσίας των δυο κινητήρων γυρίστηκαν από τη θέση «λειτουργία» («run») στη θέση «διακοπή» («cutoff»), με διαφορά ενός δευτερολέπτου ο ένας από τον άλλο. Στο κείμενο δεν διευκρινίζεται από ποιον.
Οι κινητήρες αμέσως έχασαν κάθε ισχύ. Το προκαταρκτικό πόρισμα δεν απέδωσε ευθύνες για το δυστύχημα, ωστόσο ανέφερε πως όταν ο ένας από τους πιλότους ρώτησε τον άλλο γιατί σταμάτησε την τροφοδοσία των κινητήρων με καύσιμα – ο άλλος του απάντησε πως δεν το είχε κάνει.
Συγκυβερνήτης ήταν ο Κλάιβ Κούντερ, 32 ετών, με ώρες πτήσεων 3.403, ενώ κυβερνήτης ήταν ο Σουμίτ Σαμπαουάλ, 56 ετών, με ώρες πτήσεων 15.638.
Το αεροπλάνο έχασε ύψος κι έπεσε πάνω σε κτίρια μέσα σε μισό λεπτό.