Μια από τις μεγαλύτερες διακοπές στην ιστορία του δορυφορικού συστήματος διαδικτύου Starlink σημειώθηκε την Πέμπτη, αφήνοντας δεκάδες χιλιάδες χρήστες χωρίς σύνδεση. Το δορυφορικό σύστημα ίντερνετ της SpaceX, το οποίο εξυπηρετεί πάνω από 6 εκατομμύρια χρήστες παγκοσμίως, παρέμεινε εκτός λειτουργίας για περίπου 2,5 ώρες. Ο αντιπρόεδρος του τμήματος Engineering της Starlink, Μίκαελ Νίκολς, επιβεβαίωσε μέσω ανάρτησης την έκταση της βλάβης, εξηγώντας ότι το πρόβλημα προήλθε από κρίσιμες εσωτερικές υπηρεσίες λογισμικού που υποστηρίζουν το βασικό δίκτυο. Ο Έλον Μασκ και κορυφαία στελέχη της εταιρείας ζήτησαν δημόσια συγγνώμη για την απρόσμενη διακοπή. Η αιτία της διακοπής αποδόθηκε σε βλάβη βασικών εσωτερικών υπηρεσιών λογισμικού που λειτουργούν το βασικό δίκτυο.

Διαβάστε: Vine 2.0: Ο Έλον Μασκ ξαναχτίζει την πλατφόρμα με βάση την ΑΙ

«Ζητούμε συγγνώμη για τη διακοπή. Παραμένουμε αφοσιωμένοι στην παροχή ενός αξιόπιστου δικτύου και θα προχωρήσουμε σε πλήρη διερεύνηση του συμβάντος, ώστε να μην επαναληφθεί», σημείωσε ο Νίκολς.

Και ο ‘Ελον Μασκ απολογήθηκε για τη διακοπή μέσω του Χ. «Συγγνώμη για τη διακοπή. Η SpaceX θα εντοπίσει και θα διορθώσει την αιτία ώστε να διασφαλιστεί πως δεν θα συμβεί ξανά», ανέφερε ο δισεκατομμυριούχος.

Σημειώνεται πως στον ιστότοπο Down Detector υπήρχαν πάνω από 60.000 αναφορές προβλημάτων, με την πλειονότητα των χρηστών να δηλώνει ότι υπήρξε «ολική διακοπή».

Οι χρήστες του Starlink στο X ανέφεραν προβλήματα από την Ευρώπη, τις ΗΠΑ, την Αφρική, την Ασία και την Αυστραλία, ενώ το μπλακ άουτ έπληξε και τις στρατιωτικές επικοινωνίες της Ουκρανίας, σύμφωνα με το Reuters.