Μπορεί το χαρτί -όπως συνηθίζουν να αποκαλούν την έντυπη ενημέρωση οι άνθρωποι των μίντια- να «πεθαίνει» στο σαρωτικό πέρασμα της ψηφιακής εποχής, αλλά το ιστορικό περιοδικό New Yorker συνεχίζει να κυριαρχεί. Καβατζάροντας φέτος τα 100 χρόνια, παραμένει σύμβολο και διατηρεί ακόμα πολλούς φανατικούς αναγνώστες και συνδρομητές.

apo_syllogi_daskalopoulou
new_yorker_sept2025


Ήδη, το τρέχον τεύχος της πρώτης εβδομάδας του Σεπτεμβρίου κάνει πάταγο. Πρώτον, γιατί είναι η δεύτερη φορά σε όλη του τη διαδρομή που κυκλοφορεί με φωτογραφία στο εξώφυλλό του και όχι με την καθιερωμένη εικονογράφηση. Δεύτερον, γιατί η φωτογραφία είναι μια ειδική δημιουργία της Αμερικανής Σίντι Σέρμαν (Cindy Sherman) - μιας από τις πιο σημαντικές καλλιτέχνιδες της σύγχρονης εικαστικής φωτογραφίας και ενός ονόματος που κατέχει πολύ υψηλές θέσεις στο διεθνές χρηματιστήριο Τέχνης.

Στο επικείμενο εξώφυλλο, η ίδια απεικονίζεται φορώντας αξεσουάρ που παραπέμπουν τόσο στην εικαστική της πρωτοτυπία όσο και στην κουλτούρα του New Yorker.

μαιο25
μαιος_2024_sothebys


New Yorker: Το ανοδικό ράλι στις τιμές της Cindy Sherman μετά το ανατρεπτικό εξώφυλλο

Οι τιμές πώλησης στις φωτογραφίες της Sherman ποικίλλουν, με την ανώτατη αξία να έχει καταγραφεί το 2011, όταν σε δημοπρασία του Christie’s το έργο «Untitled#96» εκτοξεύθηκε στα 3,89 εκατ. δολάρια.

Μια άλλη εξαιρετικά υψηλή τιμή έχει καταγραφεί για το έργο της «Untitled#153» ύψους σχεδόν δύο μέτρων, στο οποίο επενδύθηκαν το 2010 2,7 εκατ. δολάρια.
Στις πιο πρόσφατες συναλλαγές το έργο της «Untitled #546» είχε πωληθεί την άνοιξη του 2023 μέσω του οίκου Phillips προς 355.600 δολάρια, αφήνοντας πίσω την εκτίμηση των 155.000 δολαρίων, ενώ έναν χρόνο μετά το «Untitled Film Still #22» αγοράστηκε έναντι 177.800 δολαρίων σε συναλλαγές του οίκου Sotheby’s.
Φέτος τον Μάιο το «Untitled Film Still #20» άλλαξε χέρια σε δημοπρασία του οίκου Phillips επιτυγχάνοντας 355.600 δολάρια, με τους broker να στοχεύουν σε ανοδικές τάσεις, στις οποίες καταλυτικό ρόλο θα παίξουν οι νέες εκθέσεις της Sherman, αλλά και η προβολή της υπογραφής της μέσω του εξωφύλλου του περιοδικού New Yorker.

Από το 2018 μέχρι σήμερα, πάντως, η Cindy Sherman κατέχει την 30ή θέση στο παγκόσμιο rank του οίκου Sotheby’s όσον αφορά τις πωλήσεις έργων Τέχνης αποκλειστικά γυναικών εικαστικών, με τον τζίρο να ξεπερνά τα 30 εκατ. δολάρια για περισσότερες από 150 δημιουργίες της που έχουν μεταπωληθεί σε αυτό το διάστημα.


to_pio_akrivo_ergo

Ο Δημήτρης Δασκαλόπουλος ένα από τους συλλέκτες της Cindy Sherman

Παρά το γεγονός ότι τα έργα της (έγχρωμες εκτυπώσεις) θεωρούνται αρκετά εκκεντρικά και μη εμπορικά, έχουν καταφέρει να συμπεριληφθούν σε μεγάλα χαρτοφυλάκια ιδιωτικών και εταιρικών συλλογών. Ένας από τους θερμούς κατόχους έργων της Sherman έχει υπάρξει και ο επιχειρηματίας και συλλέκτης Δημήτρης Δασκαλόπουλος. Μάλιστα, μετά από δωρεά που ο ίδιος έκανε, δύο έργα της συλλογής του βρίσκονται στο μουσείο Tate στο Λονδίνο, μία κίνηση που έδωσε ώθηση στην πορεία της καλλιτέχνιδας.