Air India: Μήνυση κατά της Boeing και της Honeywell από οικογένειες των θυμάτων
Τι υποστηρίζουν οι οικογένειες
Οι συγγενείς ισχυρίζονται ότι η αιτία του δυστυχήματος ήταν ελαττωματικοί διακόπτες καυσίμου και κατηγορεί τις εταιρείες ότι «δεν έκαναν τίποτα», παρόλο που γνώριζαν τους κινδύνους

Οι οικογένειες τεσσάρων επιβατών που που σκοτώθηκαν κατά τη συντριβή του αεροσκάφους της Air India τον περασμένο Ιούνιο κατέθεσαν αγωγή στις ΗΠΑ κατά της κατασκευάστριας εταιρείας αεροσκαφών Boeing και του κατασκευαστή εξαρτημάτων αεροσκαφών Honeywell. Η αγωγή, η οποία κατηγορεί τις εταιρείες για αμέλεια, υποστηρίζει ότι ελαττωματικοί διακόπτες καυσίμων οδήγησαν στη συντριβή που στοίχισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους. Η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας των ΗΠΑ (FAA) είχε προηγουμένως υποστηρίξει ότι ο μηχανισμός στα αεροπλάνα της Boeing ήταν ασφαλής. Η πτήση 171 της Air India με προορισμό το Γκάτγουικ στο Λονδίνο, με αεροσκάφος Boeing 787, συνετρίβη λίγο μετά την απογείωση με αποτέλεσμα να σκοτωθούν 260 άτομα (229 επιβάτες, 12 μέλη του πληρώματος καμπίνας και 19 άτομα στο έδαφος). Η αγωγή που κατέθεσαν οι οικογένειες των θυμάτων υποστηρίζει ότι τόσο η Boeing όσο και η Honeywell γνώριζαν τον κίνδυνο συντριβής και δεν έλαβαν επαρκή μέτρα για την αποτροπή του. Δεν υπάρχουν αποδείξεις ότι οι εταιρείες ειδοποίησαν την Air India ή άλλες εταιρείες που χρησιμοποιούσαν τα προϊόντα τους ότι οι διακόπτες πρέπει να επιθεωρούνται και δεν έστειλαν ανταλλακτικούς διακόπτες στις αεροπορικές εταιρείες. Στη μήνυση προστίθεται ότι οι διακόπτες βρίσκονται σε σημείο όπου θα μπορούσαν εύκολα να χτυπηθούν από ατύχημα. Αναφέρεται σε μια σύσταση της FAA του 2018 που προέτρεπε (αλλά δεν υποχρέωνε) τους χειριστές να επιθεωρούν τον μηχανισμό ασφάλισης των διακοπτών καυσίμου για να βεβαιώνονται ότι δεν θα μπορούσε να μετακινηθεί κατά λάθος, διακόπτοντας έτσι την παροχή καυσίμου.
Διαβάστε: Air India: Οικογένειες στη Βρετανία παρέλαβαν λάθος σορούς και ακύρωσαν τις κηδείες
Στην περίπτωση της πτήσης 171 της Air India, ο διακόπτης μετακινήθηκε από τη θέση «λειτουργία» (run) στη θέση «αποκοπή» (cut-off), εμποδίζοντας την ώθηση που δίνουν οι κινητήρες του αεροσκάφους, σύμφωνα με την προκαταρκτική έκθεση έρευνας των ινδικών Αρχών.Οι οικογένειες ισχυρίζονται ότι αυτό ισοδυναμούσε με «ελάττωμα» στο σχεδιασμό που «επέτρεψε την ακούσια διακοπή της παροχής καυσίμου και την πλήρη απώλεια της ώθησης που ήταν απαραίτητη για την πρόωση» του αεροσκάφους.
Τόσο η Honeywell όσο και η Boeing «δεν έκαναν τίποτα για να αποτρέψουν την αναπόφευκτη καταστροφή», τονίζουν. Αξίζει να σημειωθεί πως η λεπτομερής έκθεση για τη συντριβή αναμένεται κάποια στιγμή το 2026.
Διαβάστε: Air India: Οικογένειες στη Βρετανία παρέλαβαν λάθος σορούς και ακύρωσαν τις κηδείες
Στην περίπτωση της πτήσης 171 της Air India, ο διακόπτης μετακινήθηκε από τη θέση «λειτουργία» (run) στη θέση «αποκοπή» (cut-off), εμποδίζοντας την ώθηση που δίνουν οι κινητήρες του αεροσκάφους, σύμφωνα με την προκαταρκτική έκθεση έρευνας των ινδικών Αρχών.Οι οικογένειες ισχυρίζονται ότι αυτό ισοδυναμούσε με «ελάττωμα» στο σχεδιασμό που «επέτρεψε την ακούσια διακοπή της παροχής καυσίμου και την πλήρη απώλεια της ώθησης που ήταν απαραίτητη για την πρόωση» του αεροσκάφους.
Τόσο η Honeywell όσο και η Boeing «δεν έκαναν τίποτα για να αποτρέψουν την αναπόφευκτη καταστροφή», τονίζουν. Αξίζει να σημειωθεί πως η λεπτομερής έκθεση για τη συντριβή αναμένεται κάποια στιγμή το 2026.