Δεν φαντάζεστε ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας για την σοκολάτα Ντουμπάι που έγινε παγκόσμιο φαινόμενο - Τι κρύβει πίσω της η πράσινη γέμιση;
Η σοκολάτα που τρέλανε το TikTok
Από το TikTok στα ράφια των σούπερ μάρκετ όλου του κόσμου, η σοκολάτα του Ντουμπάι έγινε φαινόμενο. Επιστήμονες αποκαλύπτουν το απρόσμενο μυστικό πίσω από την επιτυχία της

Από το TikTok στα σούπερ μάρκετ όλου του κόσμου, η σοκολάτα του Ντουμπάι έγινε μέσα σε λίγους μήνες παγκόσμια εμμονή. Χιλιάδες χρήστες στα social media τη δοκιμάζουν, influencers ταξιδεύουν για να τη βρουν, και εταιρείες σοκολάτας σπεύδουν να αντιγράψουν τη συνταγή της. Όμως, τι είναι αυτό που έκανε αυτή τη γλυκιά λιχουδιά τόσο ξεχωριστή; Οι επιστήμονες φαίνεται πως έχουν την απάντηση.
Σοκολάτα Ντουμπάι: Το «πράσινο» μυστικό που την έκανε viral
Σύμφωνα με τον καθηγητή Charles Spence από το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, το μυστικό της επιτυχίας της σοκολάτας κρύβεται στην οπτική αντίθεση: «Έχεις μια ισχυρή οπτική αντίθεση το φωτεινό πράσινο σε αντίθεση με το καφέ της σοκολάτας. Αυτό την κάνει να ξεχωρίζει στις φωτογραφίες και να τραβά την προσοχή μας».
Όπως συνέβη και με άλλα δημοφιλή προϊόντα, όπως το Aperol Spritz, το χρώμα αποδεικνύεται καθοριστικός παράγοντας για την επιτυχία στα social media.
Σοκολάτα Ντουμπάι: Από τη Sarah Hamouda στο TikTok
Η δημιουργός της σοκολάτας, Sarah Hamouda, ιδρύτρια της Fix Dessert Chocolatier στο Ντουμπάι, εμπνεύστηκε τη συνταγή το 2021, ενώ ήταν έγκυος. Η γλυκιά της έμπνευση βασίστηκε στο παραδοσιακό μεσανατολικό γλυκό Knafeh, με γέμιση φιστικιού, ταχινιού και κανταΐφι.
Το 2024, ένα βίντεο της Maria Vehera στο TikTok παρουσίασε τη σοκολάτα σε όλη της την τραγανή δόξα, προκαλώντας παγκόσμια φρενίτιδα. Από τότε, οι χρήστες άρχισαν να ανεβάζουν βίντεο ASMR, ενώ εταιρείες όπως η Nestlé, η Lindt και η Lidl έσπευσαν να λανσάρουν δικές τους εκδοχές.
Η ψυχολογία πίσω από τη γλυκιά εμμονή
Ο καθηγητής Spence επισημαίνει πως το έντονο χρώμα, η υψηλή θερμιδική αξία και η ιδιαίτερη υφή ενεργοποιούν τον εγκέφαλο, προκαλώντας ευχαρίστηση και περιέργεια. «Οι άνθρωποι είναι προγραμματισμένοι να ελκύονται από τροφές με υψηλή ενεργειακή αξία», τονίζει ο Spence.
Η αντίθεση μεταξύ τραγανής γέμισης και κρεμώδους σοκολάτας δημιουργεί μια εμπειρία που δεν είναι απλώς γευστική αλλά και οπτικά συναρπαστική — κάτι ιδανικό για τα βίντεο του TikTok.
Η σοκολάτα του Ντουμπάι δεν είναι πια μια απλή γλυκιά μόδα. Έγινε παγκόσμιο φαινόμενο, δείχνοντας τη δύναμη των social media να μεταμορφώνουν ένα τοπικό προϊόν σε σύμβολο status και επιρροής.
Οι καταναλωτές που την επιδεικνύουν στα social media θεωρούνται πλέον «εξερευνητές της γεύσης», ενώ οι εταιρείες γλυκών προσπαθούν να επαναλάβουν το «θαύμα» της.