Στη γνωστή σειρά του Netflix "Lupin" νόμιζαν ότι έπαιζαν οι κάτοικοι του Παρισιού, όταν νωρίς το πρωί της Κυριακής (19/10) έγινε γνωστή η είδηση για την κινηματογραφική ληστεία, που σημειώθηκε στο Μουσείο του Λούβρου στο Παρίσι, με τους τέσσερις δράστες να αρπάζουν κοσμήματα ανεκτίμητης αξίας σε μόλις 7 λεπτά!

Διαβάστε: Κλοπή στο Λούβρο: Το τέλειο σχέδιο των δραστών και τα οκτώ κοσμήματα που έκαναν φτερά σε μόλις 7 λεπτά 

Κλοπή στο Λούβρο: Εντυπωσιακές ομοιότητες με τη σειρά "Lupin" του Netflix

Οι δράστες κατάφεραν να το σκάσουν και ακόμα αγνοούνται, με τις συγκρίσεις με τη δημοφιλή σειρά του Netflix να είναι αναπόφευκτες, αφού σε αυτήν, ο ήρωας σχεδιάζει ένα εξίσου παράτολμο χτύπημα μέσα στο ίδιο μουσείο.

Η σειρά "Lupin"

Η σειρά «Lupin», της οποίας δημιουργόις είναι ο Βρετανός σεναριογράφος Τζορτζ Κέι, είναι εμπνευσμένη από τον εμβληματικό χαρακτήρα του Αρσέν Λουπέν, ενός σύγχρονου «τζέντλεμαν κλέφτη» από τα βιβλία του Maurice Leblanc και συνδυάζει την κομψότητα του «Ocean’s Eleven» (Συμμορία των 11) με τη μυθιστορική παράδοση 115 χρόνων που ξεκινά το 1905, όταν ο συγγραφέας επινόησε τον διάσημο ήρωά του, όπως αναφέρει ο Guardian.

Πρωταγωνιστής της δημοφιλούς σειράς είναι ο χαρισματικός Ομάρ Σι, ο οποίος υποδύεται τον Ασάν Ντιόπ, έναν απατεώνα με χρυσή καρδιά, αφοσιωμένο θαυμαστή του Λουπέν, που μετατρέπει την ευφυΐα και το κύρος του σε ακαταμάχητη τέχνη εξαπάτησης. Η εν λόγω σειρά υπήρξε από τις πλέον πετυχημένες στις αρχές του 2021, φτάνοντας στο top 10 των πιο δημοφιλών σειρών στις περισσότερες χώρες, που προβλήθηκε.



Επεισόδιο 1: Η ληστεία στο Λούβρο

Από πρώτο κιόλας επεισόδιο, ο Ασάν Ντιόπ καταστρώνει ένα εξίσου παράτολμο σχέδιο με τη ληστεία, που σημειώθηκε χθες, Κυριακή (20/10): να κλέψει το περιδέραιο της Μαρίας Αντουανέτας, που θεωρούνταν χαμένο επί 25 χρόνια και επρόκειτο να δημοπρατηθεί.

lupin-2

Ο Ασάν Ντιόπ είναι θαυμαστής του Αρσέν Λουπέν και μετατρέπει τη ληστεία σε πράξη εκδίκησης και αυτοδικίας. Γνωρίζουμε τον Ντιόπ από το πρώτο επεισόδιο μέσα στο Λούβρο, αφού αποφασίζει να κλέψει το περιδέραιο της Βασίλισσας, για να εκδικηθεί τον άδικο στιγματισμό του πατέρα του, ο οποίος είχε κατηγορηθεί ψευδώς για την κλοπή του 25 χρόνια νωρίτερα.

Η σειρά αποτελεί παράλληλα έναν φόρο τιμής στο πιο πολυσύχναστο Μουσείο του κόσμου. Αξίζει να σημειωθεί ότι συναρπαστικές είναι οι σκηνές, που αποκαλύπτουν όχι μόνο τις γνωστές αίθουσες του μουσείου, με τα διάσημα εκθέματα, αλλά το «παρασκήνιο» του Λούβρου: υπόγειους διαδρόμους, κρυφές εισόδους και μυστικές διαδρομές που θυμίζουν τον κόσμο του ίδιου του Λουπέν.

Σύμφωνα με την πλοκή της σειράς, ο Ντιόπ παρουσιάζεται ως καθαριστής του μουσείου, μια ταυτότητα που του επιτρέπει να κινείται απαρατήρητος και να μελετήσει κάθε λεπτομέρεια της ληστείας του. Οι σκηνές αυτές, που γυρίστηκαν μέσα στο πραγματικό Λούβρο, δίνουν αυθεντικότητα στη σειρά.



Ο Ντιόπ με τη σφουγγαρίστρα στο χέρι διασχίζει τις κύριες αίθουσες, περνώντας μπροστά από τον πίνακα «Η Ελευθερία Οδηγεί τον Λαό» του Ντελακρουά και τον γιγαντιαίο πίνακα του Βερονέζε «Γάμος στην Κανά». Σταματά μόνο μπροστά στη «Μόνα Λίζα», του Λεονάρντο Ντα Βίντσι, πίσω από το αλεξίσφαιρο γυαλί της. Εκεί, της χαμογελά, απολαμβάνοντας το προνόμιο να στέκεται τόσο κοντά στο πιο διάσημο έργο τέχνης του κόσμου, χωρίς το πλήθος των επισκεπτών που συρρέουν για να τη θαυμάσουν και να βγάλουν μια selfie μαζί της.

lupin-4



Η καθυστέρηση των Αρχών

Όπως φαίνεται, οι δημιουργοί της σειράς «Lupin», είχαν στο μυαλό τους και ένα πραγματικό περιστατικό που στιγμάτισε την ιστορία του Λούβρου: την κλοπή της «Μόνα Λίζα» το 1911. Ο δράστης, Βιντσέντσο Περούτζια, ήταν υπάλληλος του μουσείου και είχε κρυφτεί σε μια ντουλάπα όλη τη νύχτα. Στη συνέχεια, αφαίρεσε τον πίνακα από το πλαίσιο του και απλώς βγήκε από το κτίριο το επόμενο πρωί, έχοντας κρύψει τον πίνακα κάτω από το παλτό του.

Πέρασαν σχεδόν 24 ώρες μέχρι να γίνει αντιληπτή η απουσία του έργου, και, ειρωνικά, ήταν αυτή η ίδια ληστεία που έκανε τη «Μόνα Λίζα» τόσο διάσημη, καθώς περισσότεροι άνθρωποι συνέρρευσαν τότε για να δουν το κενό στον τοίχο, απ’ όσους την είχαν δει ποτέ πριν. Τότε, οι υποψίες έφτασαν μέχρι τον θρυλικό τραπεζίτη Τζ.Π. Μόργκαν και τον Κάιζερ Γουλιέλμο (Γερμανός Αυτοκράτορας), ενώ η αστυνομία ανέκρινε τόσο τον Γκυγιώμ Απολλιναίρ (Γάλλος ποιητής, συγγραφέας και κριτικός τέχνης) όσο και τον Πάμπλο Πικάσο, όπως αναφέρει το Apollo Magazine.

Τελικά, ο πραγματικός δράστης, Περούτζια συνελήφθη 28 μήνες αργότερα, όταν προσπάθησε να πουλήσει τον πίνακα σε έναν έμπορο τέχνης στη Φλωρεντία. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Εισαγγελέας του Παρισιού ανέφερε ότι η χθεσινή ληστεία ίσως «να έγινε κατόπιν παραγγελίας κάποιου συλλέκτη». Ωστόσο, ο Περούτζια πίστευε, λανθασμένα, ότι ο πίνακας είχε κλαπεί από την Ιταλία από τον Ναπολέοντα και ότι έπρεπε να επιστραφεί στη χώρα του Ντα Βίντσι.

Γυρνώντας πίσω στον τηλεοπτικό Ασάν Ντιόπ, ο ίδιος στέκεται άνετα ως διάδοχος αυτού του θρυλικού «ευγενή ληστή». Θα μπορούσε να θεωρηθεί ως ένας ήρωας που, όπως έγραψε και ο Leblanc το 1906 στην ιστορία «Ο Σέρλοκ Χολμς φτάνει πολύ αργά», την οποία αναγκάστηκε αργότερα να μετονομάσει σε «Χέρλοκ Σολμς» μετά τις αντιδράσεις του σερ Άρθουρ Κόναν Ντόιλ, φέρνει πάντα τη γοητεία και τη φαντασία εκεί όπου κυριαρχεί η λογική.

Όπως τότε, ο Σέρλοκ έφτασε «πολύ αργά», έτσι και τώρα, οι δράστες παραμένουν άφαντοι, με τις έρευνες των αρχών να συνεχίζονται. Αρκεί απλά να αναφέρουμε ότι έχουν ήδη επιστρατευτεί περίπου 60 ερευνητές από την Δικαστική Αστυνομία του Παρισιού, από την Ταξιαρχία Καταστολής Ληστείας (BRB) και το Κεντρικό Γραφείο Καταπολέμησης της Παράνομης Διακίνησης Πολιτιστικών Αγαθών (OCBC).