Λούβρο: Ο πονοκέφαλος για τον Μακρόν - Πάνω από 150 δείγματα DNA και αποτυπώματα στα χέρια των Αρχών
Αγώνας δρόμου για τον εντοπισμό των κοσμημάτων
Το Ελιζέ έχει ζητήσει προτάσεις για νέες κάμερες επιτήρησης, ενισχυμένα συστήματα ανίχνευσης και ένα κεντρικό κέντρο ελέγχου ασφαλείας εντός εβδομάδας μετά την κλοπή κοσμημάτων στο Λούβρο
Όπως εξήγησε στην εφημερίδα Ouest-France, οι αναλύσεις αυτών των ευρημάτων «απαιτούν χρόνο, ακόμη κι αν έχουν τεθεί σε απόλυτη προτεραιότητα από τα εργαστήρια». Τα πρώτα αποτελέσματα που αναμένονται «τις επόμενες ημέρες» ίσως ανοίξουν νέα ερευνητικά ίχνη, ιδίως «αν οι δράστες είναι ήδη καταγεγραμμένοι στη βάση δεδομένων της αστυνομίας».
Η εισαγγελέας σημείωσε ακόμη ότι το σύστημα καμερών επέτρεψε στις αρχές να εντοπίσουν τη διαδρομή διαφυγής των δραστών «μέσα στο Παρίσι και σε γειτονικά διαμερίσματα». Επιπλέον, αξιοποιούνται «εικόνες από δημόσιες και ιδιωτικές κάμερες – σε αυτοκινητόδρομους, τράπεζες και επιχειρήσεις».
Ληστεία στο μουσείο του Λούβρου: Νέος πονοκέφαλος για τον Μακρόν
Σύμφωνα με την κυβερνητική εκπρόσωπο Μοντ Μπρεζιόν, το Ελιζέ έχει ζητήσει προτάσεις για νέες κάμερες επιτήρησης, ενισχυμένα συστήματα ανίχνευσης και ένα κεντρικό κέντρο ελέγχου ασφαλείας εντός εβδομάδας. Ωστόσο, το κόστος είναι τεράστιο. Η κυβέρνηση του Σεμπαστιάν Λεκορνί παλεύει ήδη με δημοσιονομικούς περιορισμούς και δισεκατομμύρια επενδύσεων σε άμυνα και βιομηχανία.
«Οι οικονομικές υποσχέσεις για το Λούβρο πρέπει να τηρηθούν», τονίζει η Βαλερί Μπο, εκπρόσωπος των εργαζομένων. «Το μουσείο αυτοχρηματοδοτείται κατά 68%. Το κράτος δεν μπορεί πια να επιβάλλει νέες περικοπές».
🇫🇷🚨BREAKING: Footage of the heist targeting the Louvre in Paris has now been released.
— Remix News & Views (@RMXnews) October 22, 2025
This is the first time we can see actual video of the "heist of the century."
Here, the thieves escape on a truck-mounted lift before fleeing on a scooter. pic.twitter.com/LsCrAFeziW
Συνεχίζονται οι έρευνες των Αρχών
Η έρευνα, που διεξάγεται για «κλοπή από οργανωμένη συμμορία», επικεντρώνεται πλέον στον εντοπισμό των τεσσάρων ληστών που διέφυγαν με οκτώ κοσμήματα της γαλλικής βασιλικής συλλογής, συνολικής αξίας 88 εκατομμυρίων ευρώ.
Η Μπεκιό τόνισε την πρόθεσή της «να συλληφθούν όσο το δυνατόν συντομότερα οι δράστες, ώστε να ανακτηθούν τα κοσμήματα πριν αφαιρεθούν οι πολύτιμες πέτρες ή λιώσουν τα μέταλλα».
Παράλληλα, εκτίμησε ότι η τεράστια δημοσιότητα που πήρε η υπόθεση «αφήνει μια μικρή ελπίδα ότι οι δράστες δεν θα τολμήσουν να μετακινηθούν εύκολα με τα κοσμήματα στην κατοχή τους».
«Θέλω να παραμείνω αισιόδοξη», κατέληξε η εισαγγελέας του Παρισιού.
Το νέο βίντεο
Τέσσερις ημέρες μετά την κινηματογραφική ληστεία αλά «Αρσέν Λουπέν» βγήκαν στη δημοσιότητα οι πρώτες εικόνες από τη διαφυγή των δραστών. Σε αυτές τις εικόνες βλέπουμε τους δύο δράστες να κατεβαίνουν τη σκάλα μέσα στο ανυψωτικό μηχάνημα. Μάλιστα, ο ένας εξ αυτών φοράει κράνος. Στο δρόμο τους περίμεναν δύο συνεργοί με σκούτερ.
Η πρόεδρος και διευθύντρια του Λούβρου, Λοράνς ντε Καρ, στις πρώτες δηλώσεις της μετά το περιστατικό, αναγνώρισε πως υπάρχουν σοβαρές ελλείψεις στα μέτρα ασφαλείας του μουσείου, τονίζοντας ενώπιον Γάλλων γερουσιαστών ότι τα κλειστά κυκλώματα τηλεόρασης γύρω από το Λούβρο είναι αδύναμα και «παλαιωμένα».
«Η μόνη κάμερα που παρακολουθούσε τον εξωτερικό τοίχο του Λούβρου, που έκαναν διάρρηξη ήταν στραμμένη μακριά από το μπαλκόνι του πρώτου ορόφου που οδηγούσε στην Πινακοθήκη του Απόλλωνα όπου στεγάζονταν τα κοσμήματα», σημείωσε. «Απογοητεύσαμε αυτά τα κοσμήματα», ανέφερε, ακόμη, προσθέτοντας ότι κανείς δεν προστατεύτηκε από τους «βάναυσους εγκληματίες – ούτε καν το Λούβρο».
Η ληστεία έχει προκαλέσει πολιτική θύελλα στο Παρίσι, με αιτήματα για παραιτήσεις.
Πρώτη στο στόχαστρο, η υπουργός Πολιτισμού Ρασιντά Ντατί, που αναγνώρισε διοικητικά λάθη αλλά μίλησε για «40 χρόνια εγκατάλειψης και αδιαφορίας». «Δώσαμε προτεραιότητα στην ασφάλεια των επισκεπτών, όχι των έργων τέχνης», είπε.
Η διευθύντρια του Λούβρου, Λορένς ντε Καρ, δέχθηκε επίσης έντονες πιέσεις στη Γερουσία, όπου υπερασπίστηκε τη διαχείρισή της λέγοντας: «Παρά τις προσπάθειές μας, ηττηθήκαμε». Αρνήθηκε κατηγορίες περί κακοδιαχείρισης και «πολυτελών έργων» και υπογράμμισε ότι το μουσείο βρίσκεται σε «γενικευμένη κατάσταση φθοράς».
En