Δεν έχει περάσει και πολύ καιρός από τότε που το parapolitika.gr αποκάλυψε ότι η Τουρκία πίεζε απεγνωσμένα για Eurofighters τους Ευρωπαίους. Ειδικότερα, γράφαμε πριν από μία εβδομάδα ότι η Άγκυρα προχωρά στην αγορά 12 μεταχειρισμένων μεταγωγικών αεροσκαφών τύπου C-130J από το Ηνωμένο Βασίλειο, επιδιώκοντας ταυτόχρονα την ενίσχυση της αμυντικής της συνεργασίας με το Λονδίνο - τόσο ως προς τα Eurofighter όσο και στο πεδίο των ευρωπαϊκών αμυντικών προγραμμάτων.

Ε, δεν πέρασε μια εβδομάδα και το διεθνές ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters αποκαλύπτει πως οι πρώτες συμφωνίες βρίσκονται πολύ κοντά στις υπογραφές και αφορούν την προμήθεια -2 μεταχειρισμένων Eurofighter από το Κατάρ και το Ομάν, χώρες που περιλαμβάνονταν – όχι τυχαία - στην πρόσφατη περιοδεία του Ερντογάν.

Διαβάστε εδώ: Πιέζει απεγνωσμένα για Eurofighters η Τουρκία: Γιατί αγοράζει από το Λονδίνο C-130J

Συμφωνίες που, προκειμένου να ολοκληρωθούν, απαιτούν την άδεια των κρατών - μελών της κοινοπραξίας των Eurofighter, δηλαδή του Ηνωμένου Βασιλείου, της Γερμανίας, της Ιταλίας και της Ισπανίας. Σύμφωνα με την ίδια πηγή, η άδεια είναι δεδομένη και όπως γράφει ο Μικροπολιτικός στα Νέα, στόχος της Τουρκίας είναι να προχωρήσει με αυτή την αγορά, ενώ θα διαπραγματεύεται παράλληλα και την προμήθεια τουλάχιστον άλλων τόσων αεροσκαφών ίδιου τύπου.

Αξίζει βέβαια να σημειωθεί πως το «Forbes» σε δημοσίευμά του, θύμισε, κάπως δηκτικά, τη στάση της Τουρκίας όταν η Αθήνα είχε παραγγείλει τα πρώτα μεταχειρισμένα Rafale (που αναβαθμίστηκαν σε Rafale F3R). «Σε ένα σχόλιο, που φαίνεται έντονα ειρωνικό υπό το πρίσμα της τρέχουσας διαδικασίας προμηθειών της Τουρκίας», ανέφερε το δημοσίευμα, «ο πρώ-ην υπουργός Άμυνας, Χουλουσί Ακάρ, είχε επικρίνει την αύξηση της αεροπορικής ισχύος της Ελλάδας όταν είπε, τον Ιούλιο του 2021, “δεν μπορεί να αλλάξει η ισορροπία δυνάμεων με μερικά μεταχειρισμένα αεροσκάφη"».