Αυτές είναι οι πιο επικίνδυνες χώρες της Ευρώπης για το 2025 - Ποια είναι η θέση της Ελλάδας
Τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας και Μεταφορών
Η Σερβία βρίσκεται στην κορυφή της λίστας με τις πιο επικίνδυνες χώρες για οδήγηση στην Ευρώπη - Πού βρίσκεται η Ελλάδα
Η Σερβία κατέχει τα «πρωτεία» στη λίστα με τις πιο επικίνδυνες ευρωπαϊκές χώρες για οδήγηση στην Ευρώπη το 2025, καθώς είχε 78 θανάτους από τροχαία ατυχήματα ανά εκατομμύριο κατοίκους το 2024. Στη σχετική λίστα ακολουθούν η Ρουμανία και η Βουλγαρία, με 77 και 74 θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκους αντίστοιχα.
Ελλάδα: Στην πεντάδα των πιο επικίνδυνων χωρών για οδήγηση στην Ευρώπη
Σε ό,τι αφορά την θέση της Ελλάδας, η χώρα μας μαζί με την Κροατία συμπληρώνουν την πεντάδα των πιο επικίνδυνων χωρών με 64 και 62 θανάτους από τροχαία ατυχήματα ανά εκατομμύριο κατοίκους αντίστοιχα, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι η Κροατία έχει δείξει μεγάλη βελτίωση σε αυτό τον τομέα, εν αντιθέσει με την Ελλάδα που έχει ανέβει στην κατάταξη με 64 θανάτους ανά εκατομμύριο σε σύγκριση με τους 60 θανάτους που είχε καταγράψει το 2023.
Από την άλλη μεριά, η Νορβηγία είναι η ασφαλέστερη χώρα στην Ευρώπη για οδήγηση, με μόλις 16 θανάτους από τροχαία ατυχήματα ανά εκατομμύριο κατοίκους.
Τα στοιχεία αυτά ανακοινώθηκαν από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας και Μεταφορών (ETSC) για το 2025, αποκαλύπτοντας ότι η Σερβία έχει τους πιο επικίνδυνους δρόμους για τους οδηγούς στην Ευρώπη, προσπερνώντας τη Βουλγαρία η οποία κατείχε τα πρωτεία το 2024.
Σημειώνεται, επίσης, πως επικίνδυνες χώρες για οδήγηση είναι η Πορτογαλία (60 θάνατοι ανά εκατομμύριο κατοίκους), η Ιταλία (51 θάνατοι ανά εκατομμύριο κατοίκους) και η Ισπανία (36 θάνατοι ανά εκατομμύριο κατοίκους).
Στον αντίποδα, εκτός από τη Νορβηγία που διατηρεί τη θέση της ως την ασφαλέστερη χώρα για οδήγηση στην Ευρώπη, ασφαλής χώρα είναι η Σουηδία με 20 θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκους, ενώ η Μάλτα συμπληρώνει την πρώτη τριάδα με 21 θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκους.
Η μελέτη αυτή αποκαλύπτει ότι οι χώρες των Βαλκανίων και της Ανατολικής Ευρώπης εξακολουθούν να έχουν υψηλά ποσοστά θνησιμότητας, ενώ οι σκανδιναβικές χώρες είναι αυτές που θεωρούνται πρότυπα οδικής συμπεριφοράς.
Τέλος, σημειώνεται πως αυτά τα δεδομένα έρχονται να συμπληρώσουν έκθεση του Διεθνούς Φόρουμ Μεταφορών η οποία αναφέρει ότι για την Ελλάδα η υπερβολική ταχύτητα ήταν εκτιμώμενος παράγοντας σε περίπου 18% των θανάτων από τροχαία συμβάντα, ενώ η ίδια έκθεση υπογραμμίζει ότι η εφαρμογή αυστηρότερης επιβολής των ορίων ταχύτητας (π.χ. μέσω ελέγχων ή καμερών) μπορεί να έχει θετικό αντίκτυπο στη μείωση των θανατηφόρων ατυχημάτων. Τέλος, προβλέπεται ότι η ταχύτητα μεγαλύτερη κατά 5% μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο ατυχήματος κατά 10% και κατά 20% τον κίνδυνο θανατηφόρου ατυχήματος.
En