Αυτή χώρα της ΕΕ μιλά καλύτερα τα αγγλικά σαν δεύτερη γλώσσα - Η κατάταξη της Ελλάδας
Τι δείχνει έκθεση
Τα αγγλικά παραμένουν η διεθνής γλώσσα επικοινωνίας στον κόσμο, με έρευνα να δείχνει πως οι δεξιότηττες των ευρωπαίων στην ανάγνωση και την ακρόαση, είναι καλύτερες από τις δεξιότητες ομιλίας και γραφής
Τον τίτλο των κορυφαίων στον κόσμο στην αγγλική ως ξένη γλώσσα διατήρησαν για έβδομη συνεχή χρονιά οι Ολλανδοί, παρά τη μείωση των δεξιοτήτων τους σε σχέση με το 2024, σύμφωνα με νέα έρευνα που πραγματοποιήθηκε στις χώρες της ΕΕ.
Διαβάστε: ΗΠΑ: Με διάταγμα Τράμπ τα αγγλικά αναγνωρίζονται ως η επίσημη γλώσσα της χώρας
Η έκθεση του EF English Proficiency Index καταγράφει πτώση 12 μονάδων στη συνολική βαθμολογία της Ολλανδίας σε σύγκριση με πέρυσι, ωστόσο η χώρα παραμένει στην πρώτη θέση.
Στην πρώτη τριάδα της ΕΕ βρίσκονται επίσης η Κροατία και η Αυστρία, με τις βαθμολογίες τους να αυξάνονται κατά 10 και 16 μονάδες αντίστοιχα από το 2024.
Στην κατηγορία πολύ υψηλής επάρκειας περιλαμβάνονται 12 χώρες της ΕΕ, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα (Βαθμολογία EF EPI: 592 – Υψηλή επάρκεια). Η κατάταξη αυτή αντανακλά την ικανότητα χρήσης λεπτών και κατάλληλων εκφράσεων σε κοινωνικές περιστάσεις, την ευχέρεια στην ανάγνωση προχωρημένων κειμένων και την ικανότητα διαπραγμάτευσης συμβολαίων με φυσικούς ομιλητές της αγγλικής γλώσσας.
Αντίθετα, η Ιταλία, η Κύπρος και η Γαλλία κατατάσσονται στις χαμηλότερες θέσεις μεταξύ των χωρών της ΕΕ, στην κατηγορία μέτριας επάρκειας. Στην ίδια κατηγορία βρίσκονται επίσης η Λιθουανία και η Ισπανία. Οι ομιλητές αυτής της κατηγορίας μπορούν να συμμετέχουν σε επαγγελματικές συναντήσεις στον τομέα τους, να κατανοούν στίχους τραγουδιών και να συντάσσουν επαγγελματικά emails σε γνωστά θέματα.
Ο Δείκτης Αγγλικής Γλωσσικής Ικανότητας EF 2025 βασίζεται στα αποτελέσματα των εξετάσεων 2,2 εκατομμυρίων ενηλίκων σε 123 χώρες και περιοχές.
Τα αγγλικά ήταν η πιο μελετημένη ξένη γλώσσα στη γενική και επαγγελματική εκπαίδευση στο ανώτερο δευτεροβάθμιο επίπεδο στην ΕΕ το 2023, με το 96,0% και το 80,1% των μαθητών στα αντίστοιχα επίπεδα να παρακολουθούν μαθήματα σε αυτήν, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Eurostat.
Παρά την επικράτησή τους στις αίθουσες διδασκαλίας σε ολόκληρη την ήπειρο, εξακολουθούν να υπάρχουν κενά όσον αφορά στις δεξιότητες, ακόμη και στα δημογραφικά στοιχεία.
Η ανάγνωση και η ακρόαση είναι οι ισχυρότερες γλωσσικές δεξιότητες σε όλες τις χώρες της ΕΕ, σε σύγκριση με την ομιλία και τη γραφή.
Η EF κατέγραψε επίσης ένα χάσμα μεταξύ των φύλων: μεταξύ 2014 και 2025, η επάρκεια στην αγγλική γλώσσα στην Ευρώπη αυξήθηκε κατά 40 μονάδες για τους άνδρες και κατά 20 μονάδες για τις γυναίκες.
Η επάρκεια των νεότερων ενηλίκων παραμένει χαμηλότερη από ό,τι πριν από την πανδημία COVID-19. Ωστόσο, το 2025, περισσότερες χώρες σημείωσαν περαιτέρω μείωση σε αυτή την ομάδα από ό,τι εκείνες που σημείωσαν βελτίωση.
Την τελευταία δεκαετία, μόνο οι Ευρωπαίοι ηλικίας 18 έως 20 ετών κατέγραψαν μείωση στο επίπεδο γνώσης της αγγλικής γλώσσας.
Υπάρχουν περίπου 2 δισεκατομμύρια άνθρωποι που μιλούν αγγλικά και τα έχουν σπουδάσει σε διαφορετικές περιόδους της ζωής τους και με διαφορετικές τεχνικές εκμάθησης, από παραδοσιακούς δασκάλους σε σχολεία έως βιντεοκλήσεις με καθηγητές και εφαρμογές λεξιλογίου με στοιχεία παιχνιδιού.
Εκτός από την άνοδο της αυτόματης μετάφρασης, μελέτες δείχνουν ότι η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης στην εκπαίδευση αυξάνεται σταθερά και θα συνεχίσει να επεκτείνεται.
«Η αγορά εκμάθησης αγγλικών για καταναλωτές βιώνει μια άνευ προηγουμένου μεταμόρφωση, καθώς η τεχνητή νοημοσύνη τροφοδοτεί όλο και πιο εξελιγμένες εφαρμογές για κινητά και διαδικτυακές πλατφόρμες», δήλωσε στο Euronews ο Christopher McCormick, επικεφαλής αξιολόγησης στην EF.
Σύμφωνα με την EF, η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να αλλάξει τις εξετάσεις αγγλικών, βαθμολογώντας αυτόματα και με ακρίβεια τις γραπτές και προφορικές εργασίες, καθώς και βοηθώντας στη συλλογή ιδεών, στο σχεδιασμό μαθημάτων και στην ενημέρωση του υλικού.
Ωστόσο, οι ειδικοί προειδοποιούν ότι η υπεύθυνη χρήση, οι σαφείς οδηγίες και η συνειδητοποίηση των πιθανών μειονεκτημάτων πρέπει να αποτελούν μέρος αυτής της προόδου.
Διαβάστε: ΗΠΑ: Με διάταγμα Τράμπ τα αγγλικά αναγνωρίζονται ως η επίσημη γλώσσα της χώρας
Η έκθεση του EF English Proficiency Index καταγράφει πτώση 12 μονάδων στη συνολική βαθμολογία της Ολλανδίας σε σύγκριση με πέρυσι, ωστόσο η χώρα παραμένει στην πρώτη θέση.
Στην πρώτη τριάδα της ΕΕ βρίσκονται επίσης η Κροατία και η Αυστρία, με τις βαθμολογίες τους να αυξάνονται κατά 10 και 16 μονάδες αντίστοιχα από το 2024.
Στην κατηγορία πολύ υψηλής επάρκειας περιλαμβάνονται 12 χώρες της ΕΕ, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα (Βαθμολογία EF EPI: 592 – Υψηλή επάρκεια). Η κατάταξη αυτή αντανακλά την ικανότητα χρήσης λεπτών και κατάλληλων εκφράσεων σε κοινωνικές περιστάσεις, την ευχέρεια στην ανάγνωση προχωρημένων κειμένων και την ικανότητα διαπραγμάτευσης συμβολαίων με φυσικούς ομιλητές της αγγλικής γλώσσας.
Αντίθετα, η Ιταλία, η Κύπρος και η Γαλλία κατατάσσονται στις χαμηλότερες θέσεις μεταξύ των χωρών της ΕΕ, στην κατηγορία μέτριας επάρκειας. Στην ίδια κατηγορία βρίσκονται επίσης η Λιθουανία και η Ισπανία. Οι ομιλητές αυτής της κατηγορίας μπορούν να συμμετέχουν σε επαγγελματικές συναντήσεις στον τομέα τους, να κατανοούν στίχους τραγουδιών και να συντάσσουν επαγγελματικά emails σε γνωστά θέματα.
Η ανάγνωση και η ακρόαση των Αγγλικών είναι οι ισχυρότερες γλωσσικές δεξιότητες σε όλες τις χώρες της ΕΕ
Ο Δείκτης Αγγλικής Γλωσσικής Ικανότητας EF 2025 βασίζεται στα αποτελέσματα των εξετάσεων 2,2 εκατομμυρίων ενηλίκων σε 123 χώρες και περιοχές.Τα αγγλικά ήταν η πιο μελετημένη ξένη γλώσσα στη γενική και επαγγελματική εκπαίδευση στο ανώτερο δευτεροβάθμιο επίπεδο στην ΕΕ το 2023, με το 96,0% και το 80,1% των μαθητών στα αντίστοιχα επίπεδα να παρακολουθούν μαθήματα σε αυτήν, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Eurostat.
Παρά την επικράτησή τους στις αίθουσες διδασκαλίας σε ολόκληρη την ήπειρο, εξακολουθούν να υπάρχουν κενά όσον αφορά στις δεξιότητες, ακόμη και στα δημογραφικά στοιχεία.
Η ανάγνωση και η ακρόαση είναι οι ισχυρότερες γλωσσικές δεξιότητες σε όλες τις χώρες της ΕΕ, σε σύγκριση με την ομιλία και τη γραφή.
Κατά 40 μονάδες αυξήθηκε η γλωσσική επάρκεια στην ΕΕ
Η EF κατέγραψε επίσης ένα χάσμα μεταξύ των φύλων: μεταξύ 2014 και 2025, η επάρκεια στην αγγλική γλώσσα στην Ευρώπη αυξήθηκε κατά 40 μονάδες για τους άνδρες και κατά 20 μονάδες για τις γυναίκες.Η επάρκεια των νεότερων ενηλίκων παραμένει χαμηλότερη από ό,τι πριν από την πανδημία COVID-19. Ωστόσο, το 2025, περισσότερες χώρες σημείωσαν περαιτέρω μείωση σε αυτή την ομάδα από ό,τι εκείνες που σημείωσαν βελτίωση.
Την τελευταία δεκαετία, μόνο οι Ευρωπαίοι ηλικίας 18 έως 20 ετών κατέγραψαν μείωση στο επίπεδο γνώσης της αγγλικής γλώσσας.
Πώς επηρεάζει το ΑΙ την εκμάθηση της αγγλικής γλώσσας;
Υπάρχουν περίπου 2 δισεκατομμύρια άνθρωποι που μιλούν αγγλικά και τα έχουν σπουδάσει σε διαφορετικές περιόδους της ζωής τους και με διαφορετικές τεχνικές εκμάθησης, από παραδοσιακούς δασκάλους σε σχολεία έως βιντεοκλήσεις με καθηγητές και εφαρμογές λεξιλογίου με στοιχεία παιχνιδιού.Εκτός από την άνοδο της αυτόματης μετάφρασης, μελέτες δείχνουν ότι η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης στην εκπαίδευση αυξάνεται σταθερά και θα συνεχίσει να επεκτείνεται.
«Η αγορά εκμάθησης αγγλικών για καταναλωτές βιώνει μια άνευ προηγουμένου μεταμόρφωση, καθώς η τεχνητή νοημοσύνη τροφοδοτεί όλο και πιο εξελιγμένες εφαρμογές για κινητά και διαδικτυακές πλατφόρμες», δήλωσε στο Euronews ο Christopher McCormick, επικεφαλής αξιολόγησης στην EF.
Σύμφωνα με την EF, η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να αλλάξει τις εξετάσεις αγγλικών, βαθμολογώντας αυτόματα και με ακρίβεια τις γραπτές και προφορικές εργασίες, καθώς και βοηθώντας στη συλλογή ιδεών, στο σχεδιασμό μαθημάτων και στην ενημέρωση του υλικού.
Ωστόσο, οι ειδικοί προειδοποιούν ότι η υπεύθυνη χρήση, οι σαφείς οδηγίες και η συνειδητοποίηση των πιθανών μειονεκτημάτων πρέπει να αποτελούν μέρος αυτής της προόδου.
En