Ολόκληρη η κινηματογραφική βιομηχανία παρακολουθεί με κομμένη την ανάσα το ποιος θα είναι ο νέος ιδιοκτήτης της Warner Bros. Discovery, μίας από τις ιστορικότερες εταιρείες παραγωγής στην παγκόσμια ψυχαγωγία. Το ενδιαφέρον βρίσκεται πλέον όχι στο αν θα ολοκληρωθεί το deal, αλλά στο ποιος θα το υπογράψει.

Διαβάστε: Αγωνία για τους συνδρομητές Netflix: Πόσο θα πληρώσουν την εξαγορά της Warner Bros

Στις αρχές της εβδομάδας οι πληροφορίες έδειχναν ξεκάθαρα προς το Netflix, όμως τα δεδομένα άλλαξαν ραγδαία όταν στο τραπέζι κατατέθηκε η πρόταση της Paramount Skydance, η οποία – σύμφωνα με διεθνή ρεπορτάζ – φέρεται διατεθειμένη να καταβάλει ποσό που αγγίζει τα 108 δισ. δολάρια, με το μεγαλύτερο μέρος του να μπορεί να δοθεί άμεσα. Για να γίνει αντιληπτό το εύρος της συμφωνίας, αρκεί να θυμηθούμε ότι η εξαγορά της 20th Century Fox από τη Disney το 2019 ανήλθε στα 71,3 δισ. δολάρια και ότι η Marvel, που μεταμόρφωσε την ποπ κουλτούρα, πέρασε στην ίδια εταιρεία με μόλις 4 δισ. το 2009. Η εξαγορά της Warner δεν αποτελεί απλώς οικονομικό ρεκόρ, αλλά σημείο καμπής για την επόμενη εποχή του Χόλιγουντ.

Warner Bros και Netflix: Στρατηγική υπεροχής στο streaming

Αν επικρατήσει η πρόταση του Netflix, ο γίγαντας του streaming αποκτά αδιανόητο στρατηγικό πλεονέκτημα. Η ταινιοθήκη της Warner, σε συνδυασμό με τον τεράστιο κατάλογο σειρών του HBO – από τα «The Sopranos» έως το «Game of Thrones» – μετατρέπεται σε άμεσο όπλο παγκόσμιας κυριαρχίας. Επιπλέον, αφαιρείται από την αγορά ένας από τους σημαντικότερους ανταγωνιστές του Netflix στο premium τηλεοπτικό περιεχόμενο.

Η Paramount εμφανίζεται όχι μόνο με υψηλότερη πρόταση, αλλά και με διαφορετική λογική. Υπό τη διοίκηση του Ντέιβιντ Έλισον, επαναφέρει τη συζήτηση στο παραδοσιακό σινεμά, δεσμευόμενη – σύμφωνα με διαρροές – ότι σε περίπτωση εξαγοράς θα στηρίξει τις αίθουσες και τα κλασικά «παράθυρα» κυκλοφορίας, με πρόγραμμα που θα ξεπερνά τις 30 ταινίες τον χρόνο. Με άλλα λόγια, ψηφίζει υπέρ της μεγάλης οθόνης και όχι αποκλειστικά του streaming.

Ο διευθύνων του Netflix, Τεντ Σαράντος, έχει επανειλημμένα προαναγγείλει τη μετάβαση σε ένα νέο μοντέλο: σύντομη εμφάνιση στις αίθουσες και ταχεία ψηφιακή διάθεση. Αν κερδίσει την κούρσα, αυτή η στρατηγική θα μπορούσε να γίνει η νέα παγκόσμια νόρμα, συμπιέζοντας ακόμη περισσότερο τη διάρκεια προβολής στο σινεμά. Η Paramount, αντίθετα, επενδύει στη διατήρηση της αίθουσας ως πολιτιστικού πυρήνα και όχι απλώς ως transit point περιεχομένου πριν από το streaming.

Όποια πλευρά κι αν επικρατήσει, το βέβαιο είναι ότι η βιομηχανία δεν θα παραμείνει η ίδια. Το οικονομικό μέγεθος του deal, η αλλαγή ισορροπιών στη διανομή και η μάχη για τον έλεγχο του περιεχομένου συνθέτουν μια στιγμή-σταθμό. Το σινεμά – είτε σε σκοτεινή αίθουσα είτε στην οθόνη του σπιτιού – οδηγείται σε νέα εποχή, με όρους που θα καθοριστούν από έναν και μόνο νικητή.