Συντριβή αεροσκάφους στην Τουρκία: Πώς έπεσε σε μόλις 7 λεπτά μετά το SOS του πιλότου - Αποφεύχθηκε μεγαλύτερη τραγωδία για 30 δευτερόλεπτα (Βίντεο)
Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι έρευνες
Aν το Falcon συνέχιζε την πορεία του για άλλα 30 δευτερόλεπτα τότε θα είχε συντριβεί στο κέντρο του χωριού Κεσικαβάκ που βρίσκεται σε απόσταση 2 χιλιομέτρων από το σημείο συντριβής του αεροσκάφους
Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι έρευνες για τα αίτια της αεροπορικής τραγωδίας στην Τουρκία, όπου συνετρίβη το Falcon στο οποίο επέβαιναν, μεταξύ άλλων, ο αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Ενόπλων Δυνάμεων της Λιβύης και η Ελληνίδα αεροσυνοδός, Μαρία Παππά. Από το χρονολόγιο των επικοινωνιών του πιλότου με τον πύργο ελέγχου προκύπτει ότι, όταν ο πιλότος κήρυξε συναγερμό PAN-PAN, χαμηλότερο επίπεδο προειδοποίησης σε σχέση με το MAYDAY, που δηλώνει άμεσο κίνδυνο και ανέφερε γενική ηλεκτρική βλάβη, χρειάστηκαν μόλις επτά λεπτά μέχρι το αεροσκάφος να χαθεί τελείως από τα ραντάρ, έχοντας πλέον συντριβεί.
Διαβάστε: Συντριβή αεροσκάφους στην Τουρκία: Διπλό παιχνίδι της μοίρας για τη Μαρία Παππά - Ετοιμαζόταν να αλλάξει εταιρεία και χάθηκε 2 μήνες μετά τον θάνατο της μητέρας της
Ο υπουργός Μεταφορών της Τουρκίας, Αμπντουλκαντίρ Ουράλογλου, ανακοίνωσε ότι: «Στις 20:31 το αεροσκάφος εξέδωσε τον κωδικό PAN-PAN, PAN-PAN, PAN-PAN, ένα επίπεδο κάτω από την προειδοποίηση MAY DAY, που είναι ο κωδικός υψηλότερου κινδύνου. Ταυτόχρονα, ο πιλότος ενημέρωσε τον πύργο ελέγχου για «γενική ηλεκτρική βλάβη» και ζήτησε πορεία πτήσης για να επιστρέψει στην Άγκυρα.
Στις 20:32 ο ελεγκτής εναέριας κυκλοφορίας ενημέρωσε το αεροσκάφος για την κατεύθυνση και το επίπεδο καθόδου που θα έπρεπε να ακολουθήσει για την επιστροφή του στο αεροδρόμιο Esenboğa.
Στις 20:33 ο πιλότος εξέδωσε τον κωδικό έκτακτης ανάγκης 7700, τον κωδικό υψηλότερου κινδύνου. Ταυτόχρονα, το αεροσκάφος εξαφανίστηκε από το ραντάρ.
Στις 20:34 ο ελεγκτής εναέριας κυκλοφορίας επιβεβαίωσε με τον πιλότο τον έλεγχο του επιπέδου θορύβου.
Στις 20:34 το αεροσκάφος παραδόθηκε στον Έλεγχο Προσέγγισης για επείγουσα επιστροφή στο αεροδρόμιο Esenboğa.
Στις 20:35 το αεροσκάφος επικοινώνησε για να επιστρέψει, δηλώνοντας PAN-PAN, PANPAN, PAN-PAN.
Στις 20:36 η φωνή του πιλότου έγινε δύσκολο να ακουστεί. Παρουσιάστηκε μερική απώλεια πληροφοριών πτήσης στην οθόνη του ραντάρ.
Στις 20:38 το αεροσκάφος εξαφανίστηκε εντελώς από το ραντάρ».
Σύμφωνα με τη Hurriyet, η τραγωδία θα μπορούσε, μάλιστα, να είναι ακόμα μεγαλύτερη και αποφεύχθηκε για μόλις 30 δευτερόλεπτα.
Όπως αναφέρει η τουρκική εφημερίδα μεταφέροντας απόψεις ειδικών, αν το Falcon συνέχιζε την πορεία του για άλλα 30 δευτερόλεπτα τότε θα είχε συντριβεί στο κέντρο του χωριού Κεσικαβάκ που βρίσκεται σε απόσταση 2 χιλιομέτρων από το σημείο συντριβής του αεροσκάφους.
Κάτοικοι του χωριού αυτού ήταν, άλλωστε, οι πρώτοι που έφτασαν στο σημείο που κατέπεσε το Falcon βρίσκοντας διασκορπισμένα συντρίμμια σε χωράφια και δασικές περιοχές. Οι ίδιοι περιγράφοντας τον πανικό που προκλήθηκε είπαν: «Ακούσαμε μια απίστευτη έκρηξη. Τα παράθυρα των σπιτιών κουνήθηκαν και νομίσαμε ότι ήταν σεισμός. Ήταν μια πολύ μεγάλη έκρηξη και ο ουρανός φωτίστηκε από αυτήν».
Όπως μετέδωσαν τουρκικά μέσα ενημέρωσης τα συντρίμμια του Falcon διασκορπίστηκαν σε μια έκταση 3 χιλιομέτρων.
Διαβάστε: Συντριβή αεροσκάφους στην Τουρκία: Διπλό παιχνίδι της μοίρας για τη Μαρία Παππά - Ετοιμαζόταν να αλλάξει εταιρεία και χάθηκε 2 μήνες μετά τον θάνατο της μητέρας της
Ο υπουργός Μεταφορών της Τουρκίας, Αμπντουλκαντίρ Ουράλογλου, ανακοίνωσε ότι: «Στις 20:31 το αεροσκάφος εξέδωσε τον κωδικό PAN-PAN, PAN-PAN, PAN-PAN, ένα επίπεδο κάτω από την προειδοποίηση MAY DAY, που είναι ο κωδικός υψηλότερου κινδύνου. Ταυτόχρονα, ο πιλότος ενημέρωσε τον πύργο ελέγχου για «γενική ηλεκτρική βλάβη» και ζήτησε πορεία πτήσης για να επιστρέψει στην Άγκυρα.
Στις 20:32 ο ελεγκτής εναέριας κυκλοφορίας ενημέρωσε το αεροσκάφος για την κατεύθυνση και το επίπεδο καθόδου που θα έπρεπε να ακολουθήσει για την επιστροφή του στο αεροδρόμιο Esenboğa.
Στις 20:33 ο πιλότος εξέδωσε τον κωδικό έκτακτης ανάγκης 7700, τον κωδικό υψηλότερου κινδύνου. Ταυτόχρονα, το αεροσκάφος εξαφανίστηκε από το ραντάρ.
Στις 20:34 ο ελεγκτής εναέριας κυκλοφορίας επιβεβαίωσε με τον πιλότο τον έλεγχο του επιπέδου θορύβου.
Στις 20:34 το αεροσκάφος παραδόθηκε στον Έλεγχο Προσέγγισης για επείγουσα επιστροφή στο αεροδρόμιο Esenboğa.
Στις 20:35 το αεροσκάφος επικοινώνησε για να επιστρέψει, δηλώνοντας PAN-PAN, PANPAN, PAN-PAN.
Στις 20:36 η φωνή του πιλότου έγινε δύσκολο να ακουστεί. Παρουσιάστηκε μερική απώλεια πληροφοριών πτήσης στην οθόνη του ραντάρ.
Στις 20:38 το αεροσκάφος εξαφανίστηκε εντελώς από το ραντάρ».
Συντριβή αεροσκάφους στην Τουρκία: Πώς για 30 δευτερόλεπτα αποφεύχθηκε μεγαλύτερη τραγωδία
Σύμφωνα με τη Hurriyet, η τραγωδία θα μπορούσε, μάλιστα, να είναι ακόμα μεγαλύτερη και αποφεύχθηκε για μόλις 30 δευτερόλεπτα.Όπως αναφέρει η τουρκική εφημερίδα μεταφέροντας απόψεις ειδικών, αν το Falcon συνέχιζε την πορεία του για άλλα 30 δευτερόλεπτα τότε θα είχε συντριβεί στο κέντρο του χωριού Κεσικαβάκ που βρίσκεται σε απόσταση 2 χιλιομέτρων από το σημείο συντριβής του αεροσκάφους.
🇱🇾🇹🇷 Libya’s Chief of General Staff Gen. Muhammad Ali Ahmed al-Haddad and four other members of the Libyan delegation have died in the crash of a Falcon 50 business jet in the vicinity of the capital of Turkey, Ankara, on Tuesday evening.
— Status-6 (Military & Conflict News) (@Archer83Able) December 23, 2025
The contact with Al-Haddad's plane had… pic.twitter.com/TqgkiAmXY0
Κάτοικοι του χωριού αυτού ήταν, άλλωστε, οι πρώτοι που έφτασαν στο σημείο που κατέπεσε το Falcon βρίσκοντας διασκορπισμένα συντρίμμια σε χωράφια και δασικές περιοχές. Οι ίδιοι περιγράφοντας τον πανικό που προκλήθηκε είπαν: «Ακούσαμε μια απίστευτη έκρηξη. Τα παράθυρα των σπιτιών κουνήθηκαν και νομίσαμε ότι ήταν σεισμός. Ήταν μια πολύ μεγάλη έκρηξη και ο ουρανός φωτίστηκε από αυτήν».
Όπως μετέδωσαν τουρκικά μέσα ενημέρωσης τα συντρίμμια του Falcon διασκορπίστηκαν σε μια έκταση 3 χιλιομέτρων.
En