Ο γίγας των αιθέρων, το αεροσκάφος Airlander 10, συνετρίβη κατά τη διάρκεια δοκιμαστικής πτήσης στο Μπέντφορντσιρ της κεντρικής Αγγλίας, μετέδωσε το πρακτορείο Press Association.

Σύμφωνα με το BBC, το μεγαλύτερο αεροσκάφος του κόσμου, που πραγματοποίησε την πρώτη πτήση του την περασμένη εβδομάδα, κατέπεσε επειδή χτύπησε σε τηλεφωνικό στύλο.

Η Hybrid Air Vehicles, η κατασκευάστρια εταιρεία, διευκρίνισε ότι κανείς δεν τραυματίστηκε κατά τη συντριβή, στη δεύτερη δοκιμαστική πτήση που επρόκειτο να εκτελέσει σήμερα το Airlander 10, ένα αερόπλοιο γεμάτο με αέριο ήλιο που έχει μέγεθος περίπου όσο ένα γήπεδο ποδοσφαίρου.

"Όλο το πλήρωμα είναι ασφαλές, είναι καλά και δεν υπάρχουν τραυματισμοί" ανακοίνωσε με μήνυμά της στο Twitter, χωρίς να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες για το ατύχημα.

Η παρθενική πτήση του Airlander 10 πραγματοποιήθηκε την περασμένη Πέμπτη στο Κάρντινγκτον της ανατολικής Αγγλίας. Το αεροσκάφος συνδυάζει τις τεχνολογίες του αεροπλάνου και του ελικοπτέρου, αναπτύσσει ταχύτητα 92 μιλίων την ώρα και μπορεί να παραμείνει στον αέρα για πέντε ημέρες.

Πρόκειται για ένα αερόπλοιο γεμάτο αέριο ήλιο, που  συνδυάζει τεχνολογίες των αεροπλάνων, των ελικοπτέρων και των αερόπλοιων.

Έχει μήκος 92 μέτρων και πλάτος 43,5 μέτρων, δηλαδή σχεδόν όσο ένα γήπεδο ποδοσφαίρου, ξεπερνώντας ακόμη και το μεγαλύτερο επιβατικό αεροπλάνο στον κόσμο, το Airbus A380 (γνωστό και ως «σούπερ-τζάμπο»)

Το γιγάντιο αερόπλοιο αναπτύχθηκε αρχικά για τον αμερικανικό στρατό, ο οποίος σχεδίαζε να το χρησιμοποιήσει σε αποστολές επιτήρησης στο Αφγανιστάν. Το πρόγραμμα τελικά ακυρώθηκε λόγω περικοπών και η βρετανική κατασκευάστρια εταιρεία Hybrid Air Vehicles (HAV) απευθύνθηκε στη βρετανική κυβέρνηση και σε ιδιώτες για την τελειοποίηση του αεροσκάφους.

Μπορεί να παραμείνει στον αέρα σε ύψος έως 6.100 μέτρων επί πέντε μέρες όταν έχει πλήρωμα και έως δύο εβδομάδες όταν δεν είναι επανδρωμένο. Το πλεονέκτημά του είναι ότι μπορεί να απογειωθεί από και να προσγειωθεί σχεδόν σε κάθε είδους επιφάνεια, ακόμη και από/σε νερό, μεταφέροντας φορτίο έως δέκα τόνων, δηλαδή ανάλογο βάρος με ένα στρατιωτικό μεταγωγικό ελικόπτερο «Σινούκ». Η κατασκευάστρια εταιρεία ευελπιστεί ότι το δημιούργημά της θα αξιοποιηθεί, μεταξύ άλλων, για μεταφορές εμπορευμάτων, αποστολές έρευνας και διάσωσης, ενάεριες επιτηρήσεις, παροχή ασύρματου Ίντερνετ και επικοινωνιών (Wi-Fi), τουριστικά ταξίδια κ.α.