Πανελλαδικές: Τα δυσκολότερα θέματα της δεκαετίας στη Χημεία
«Τα σημερινά θέματα της Χημείας ήταν τα πιο απαιτητικά που έχουν κληθεί να αντιμετωπίσουν οι μαθητές σε Πανελλαδικές Εξετάσεις τα τελευταία 20 χρόνια», σχολιάζει ο χημικός Μαρίνος Ιωάννου από τα Φροντιστήρια Πουκαμισάς.
Μάλιστα, ο κ. Ιωάννου σημειώνει: «Εκφράζουμε τις ακόλουθες ενστάσεις αναφορικά με τα ερωτήματα:
Ø Β2(β): ως προς τη σαφήνεια των προτεινόμενων επιλογών,
Ø Β4: ως προς το γεγονός ότι είναι άσκηση και όχι ερώτημα κατανόησης της θεωρίας, όπως σαφώς ορίζει το εξεταστικό πλαίσιο,
Ø Β4(β): ως προς το γεγονός της προσθήκης στερεού σε μία χημική ισορροπία, που δίχασε και τους Χημικούς και τους Υποψηφίους,
Ø Γ1(β): ως προς τη σαφήνεια και τη διατύπωση,
Ø Δ4: ως προς τη διατύπωση, η οποία όφειλε να διευκρινίζει αν η αύξηση της πίεσης προκύπτει με τη μείωση του όγκου του δοχείου ή με κάποιον άλλο τρόπο».
«Οι επιδόσεις των Υποψηφίων στο μάθημα αναμένεται να είναι χαμηλότερες σε σύγκριση με τις αντίστοιχες περσινές, τουλάχιστον για τις υψηλόβαθμες κλίμακες», καταλήγει.
Σε ό,τι αφορά τα θέματα στον ΑΟΘ (Αρχές Οικονομικής Θεωρίας), τα θέματα κάλυπταν το μεγαλύτερο μέρος της ύλης. Σύμφωνα με τον Ανδρέα Λίτσα, ήταν με σαφή τρόπο διατυπωμένα και διαβαθμισμένης δυσκολίας.
«Η αντιμετώπισή τους απαιτούσε από τους μαθητές να έχουν πάρα πολύ καλή γνώση τόσο της θεωρίας όσο και της μεθοδολογίας επίλυσης των ασκήσεων.Ηταν περισσότερο απαιτητικά σε σχέση με τα αντίστοιχα των περσινών Πανελλαδικών Εξετάσεων», τονίζει ο κ. Λίτσας.
Μάλιστα, ο κ. Ιωάννου σημειώνει: «Εκφράζουμε τις ακόλουθες ενστάσεις αναφορικά με τα ερωτήματα:
Ø Β2(β): ως προς τη σαφήνεια των προτεινόμενων επιλογών,
Ø Β4: ως προς το γεγονός ότι είναι άσκηση και όχι ερώτημα κατανόησης της θεωρίας, όπως σαφώς ορίζει το εξεταστικό πλαίσιο,
Ø Β4(β): ως προς το γεγονός της προσθήκης στερεού σε μία χημική ισορροπία, που δίχασε και τους Χημικούς και τους Υποψηφίους,
Ø Γ1(β): ως προς τη σαφήνεια και τη διατύπωση,
Ø Δ4: ως προς τη διατύπωση, η οποία όφειλε να διευκρινίζει αν η αύξηση της πίεσης προκύπτει με τη μείωση του όγκου του δοχείου ή με κάποιον άλλο τρόπο».
«Οι επιδόσεις των Υποψηφίων στο μάθημα αναμένεται να είναι χαμηλότερες σε σύγκριση με τις αντίστοιχες περσινές, τουλάχιστον για τις υψηλόβαθμες κλίμακες», καταλήγει.
Σε ό,τι αφορά τα θέματα στον ΑΟΘ (Αρχές Οικονομικής Θεωρίας), τα θέματα κάλυπταν το μεγαλύτερο μέρος της ύλης. Σύμφωνα με τον Ανδρέα Λίτσα, ήταν με σαφή τρόπο διατυπωμένα και διαβαθμισμένης δυσκολίας.
«Η αντιμετώπισή τους απαιτούσε από τους μαθητές να έχουν πάρα πολύ καλή γνώση τόσο της θεωρίας όσο και της μεθοδολογίας επίλυσης των ασκήσεων.Ηταν περισσότερο απαιτητικά σε σχέση με τα αντίστοιχα των περσινών Πανελλαδικών Εξετάσεων», τονίζει ο κ. Λίτσας.