Η ψυχραιμία, η άριστη εκπαίδευση και επαγγελματισμός, σε συνδυασμό με την εμπειρία και ασφαλώς την καλή τύχη, που πάντα χρειάζεται, είχαν ως τελικό αποτέλεσμα την ασφαλή προσγείωση στη βάση του από τον χειριστή του, ενός μαχητικού αεροσκάφους Mirage-2000EGM της 332 Μοίρας Παντός Καιρού της Πολεμικής Αεροπορίας, του οποίου ο κινητήρας είχε «κρατήσει» λίγη ώρα νωρίτερα στα 18.000 πόδια. Για το γεγονός αυτό αμέσως μόλις το πληροφορήθηκε ο Υπουργός Εθνικής Αμύνης Δημήτρης Αβραμόπουλος επικοινώνησε τηλεφωνικώς με τον χειριστή του, νεαρό Υποσμηναγό (Ι) Β.Τ., τον οποίο συνεχάρη και του ζήτησε να μεταφέρει τα συγχαρητήριά του και στους γονείς του.

Το περιστατικό συνέβη στη διάρκεια εκπαιδευτικής ασκήσεως μεταξύ δύο αεροσκαφών της Μοίρας στα 18.000 πόδια πάνω από τη Λάρυμνα, όταν στο ένα από αυτά τα όργανα στο κόκπιτ έδειξαν απότομη πτώση των στροφών του κινητήρος με ταυτόχρονη αύξηση των στροφών του. Αμέσως ο νεαρός χειριστής, ο οποίος τέλειωσε τη Σχολή Ικάρων το 2007 και από το 2008 εντάχθηκε στη δύναμη της 114 Πτέρυγος Μάχης στην Αεροπορική Βάση της Τανάγρας, έχοντας ήδη συμπληρωμένες 500 ώρες πτήσεως στον τύπο, ψύχραιμα, εφάρμοσε τας προβλεπόμενα από το εγχειρίδιο του κατασκευαστή για παρόμοιες περιπτώσεις. Δηλαδή διέκοψε την άσκηση, έκλεισε τελείως τον κινητήρα, αφού άλλωστε πετούσε σε ύψος ασφαλείας, και μετά από λίγα λεπτά τον επανεκκίνησε στον αέρα επιτυχώς.

Μετά από αυτό, συνοδευόμενος πάντα από το «ζευγάρι» του, επέστρεψε στην Τανάγρα, όπου και προσγείωσε το αεροσκάφος του με ασφάλεια.

Συγχαρητήρια λοιπόν στον νεαρό Υποσμηναγό, για την ψυχραιμία και τον επαγγελματισμό που έδειξε όταν χρειάστηκε. Και καλό είναι να γνωρίζουν, όσοι πιθανόν το αγνοούν, ότι τόσο η ψυχραιμία, όσο και ο επαγγελματισμός είναι αποτέλεσμα της σωστής εκπαιδεύσεως που υφίσταται το προσωπικό της ΠΑ, καθώς σε θέματα ασφαλείας πτήσεως δεν υπάρχουν οικονομίες και περικοπές, αλλιώς κάτι τέτοιο έχει άμεσο αντίκτυπο στον κεφαλαιώδους σημασία παράγοντα της ασφάλειας του προσωπικού.

Αυτό είναι σαφές.

Λ.Σ.Μ.