Ρεκόρ κρατήσεων για την Ελλάδα το 2014
Με αύξηση άνω του 25% .. Στην 4η θέση των προτιμήσεων του TUI η Ελλάδα
Η Ελλάδα είναι «in», οι κρατήσεις για το 2014 έχουν εκτοξευθεί σε πρωτοφανή επίπεδα και το «comeback» είναι δεδομένο υποστηρίζουν οι tour operator στη Διεθνή Έκθεση Τουρισμού, ΙΤΒ, που ολοκληρώθηκε στο Βερολίνο.
Μπορεί το Μεξικό να ήταν η τιμώμενη χώρα στη Διεθνή Έκθεση Τουρισμού, ITB, στο Βερολίνο, ωστόσο, στα στόματα όλων είναι η επιστροφή της Ελλάδας στην κορυφή των τουριστικών προτιμήσεων. Το ποσοστό αύξησης των κρατήσεων υπερβαίνει το 25% στους μεγάλους tour operator.
H TUI, με μερίδιο 30% στην ελληνική αγορά, κάνει λόγο για πρωτοφανή αύξηση του early booking σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα. Ρόδος, Κρήτη και Κως είναι στην κορυφή των προτιμήσεων.
Όπως επισημαίνει η εκπρόσωπος του ομίλου Κατρίν Σπίχαλα: «Προς το παρόν, η αύξηση των κρατήσεων έχει φτάσει το 28%. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη αύξηση σε σχέση με άλλους προορισμούς που έχει η TUI στο πρόγραμμά της. Η Ελλάδα έχει φέτος την τέταρτη θέση στον κατάλογο των πιο δημοφιλών προορισμών της TUI».
Παρόμοιες είναι οι επισημάνσεις των άλλων μεγάλων ταξιδιωτικών πρακτόρων της Γερμανίας. Η Alltours, με παράδοση 40 ετών στο ελληνικό τουριστικό προϊόν, καταγράφει διψήφια ποσοστά αύξησης των κρατήσεων, αλλά έχει και συγκεκριμένους στόχους, στους οποίος αναφέρθηκε σε συνέντευξή του προς την Deutsche Welle, ο γενικός διευθυντής του ομίλου, Ντίτερ Τσίμπελ:
«Την περασμένη χρονιά επισκέφθηκαν την Ελλάδα με τον όμιλο Alltours περίπου 150 χιλιάδες Γερμανοί. Στόχος μας για το 2014 είναι να υπερβούν τις 200 χιλιάδες οι πελάτες μας που θα κάνουν διακοπές στην Ελλάδα. Πρόκειται για τεράστια αύξηση», τονίζει ο Ντίτερ Τσίμπελ.
Οι tour operator εκτιμούν ότι οι Γερμανοί είναι πεπεισμένοι για την ποιότητα και την ποικιλία του ελληνικού τουριστικού προϊόντος. Όπως υπογραμμίζει η Νίνα Κρέκερ, εκπρόσωπος του ομίλου Thomas Cook: «Οι Γερμανοί αγαπούν την Ελλάδα και το «μπουμ» των κρατήσεων δεν έχει τέλος. Όλοι θέλουν να πάνε στα ελληνικά νησιά».
Οι γερμανοί ταξιδιωτικοί πράκτορες ήταν προετοιμασμένοι για την φετινή εξέλιξη. Σύμφωνα με την Κατρίν Σπίχαλα, «ο όμιλος TUI αύξησε τον αριθμό των ελληνικών ξενοδοχείων στους καταλόγους του και εμπλούτισε με νέα προγράμματα το τουριστικό προϊόν που προσφέρει. Ενδεικτικά, η Κατρίν Σπίχαλα αναφέρει το Sensimar Grand Mediterraneo Ressort & Spa στην Κέρκυρα και τα νέα Suneo Clubs στην Κω και στη Ρόδο. «Πολλοί αισθάνονται την ανάγκη να αναπληρώσουν τις διακοπές στην Ελλάδα που δεν έκαναν τα τελευταία χρόνια.
Το 2012 ήταν πολλοί οι Γερμανοί που δεν επισκέφθηκαν τη χώρα, επειδή επηρεάσθηκαν από τις αρνητικές εικόνες που έκαναν το γύρο του κόσμου. Πολλοί δεν ήταν βέβαιοι ότι θα μπορέσουν να ταξιδέψουν με το πλοίο στα νησιά. ’λλοι δεν ήξεραν εάν θα πετάξει το αεροπλάνο τους. Τώρα λοιπόν οι Γερμανοί αναπληρώνουν τις ελληνικές διακοπές τους», εκτιμά η Νίνα Κρέκερ.
Υπάρχουν, ωστόσο, και πρακτικοί λόγοι που εξηγούν το «μπουμ» των «έγκαιρων κρατήσεων» για την Ελλάδα. Ο γενικός διευθυντής της Alltours παραπέμπει στο γεγονός ότι φέτος οι σχολικές διακοπές σε πολλά γερμανικά κρατίδια συμπίπτουν χρονικά. «Η τάση αυτή οφείλεται επίσης στο γεγονός ότι οι καλοκαιρινές διακοπές συμπίπτουν σε πολλά κρατίδια. Έτσι λοιπόν όλοι σπεύδουν να κλείσουν εγκαίρως πακέτο διακοπών για την Ελλάδα προκειμένου να διασφαλίσουν καλά δωμάτια και καλές τιμές», εξηγεί ο Ντίτερ Τσίμπελ.
Πρόβλημα τα αεροδρόμια
Οι εκπρόσωποι των μεγάλων tour operator δίνουν έμφαση στην ανάγκη μιας μακροπρόθεσμης στρατηγικής για τον ελληνικό τουρισμό. Θεωρούν εφικτό το στόχο της επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου, υπό τον όρο ότι θα συμπράξουν για αυτό οι τοπικές κοινωνίες και οι αεροπορικές εταιρείες. Σχεδόν όλοι οι μεγάλοι ταξιδιωτικοί πράκτορες δίνουν έμφαση στην ανάπτυξη των υποδομών και κυρίως στην κατασκευή σύγχρονων αεροδρομίων σε όλους τους τουριστικούς προορισμούς έτσι ώστε αυτοί να είναι εύκολα προσβάσιμοι.
Αντίθετα, οι tour operator της Γερμανίας απονέμουν εύσημα στην προσαρμοστικότητα των ελλήνων ξενοδόχων, οι οποίοι ενσωμάτωσαν πολύ γρήγορα και σωστά τα νέα προγράμματα εξειδικευμένων τουριστικών προϊόντων των μεγάλων ομίλων.
Πηγή: Deutsche Welle