Μην φανταστείτε ότι θα σας παροτρύνουμε να βρείτε «βίσμα» ή «γνωστό» για να σας κάνει τη δουλειά. Υπάρχει νόμιμη οδός και μάλιστα με τη συγκατάθεση και την παρότρυνση του «Συνηγόρου του Πολίτη». Δείτε την απόφαση που θα μετατραπεί σε χρήσιμο εργαλείο στα χέρια σας σε περίπτωση που βρεθείτε σε ανάλογη θέση
Όπως θα διαβάσετε και στην απόφαση που ακολουθεί, συχνά, παραλαμβάνετε μια ειδοποίηση για πληρωμή κλήσης η οποία σας είχε καταλογιστεί πριν από πολλά χρόνια. Αυτό από μόνο του δημιουργεί πλήθος προβλημάτων καθώς βρίσκεστε στη θέση να μην θυμάστε καν αν είχατε επισκεφτεί τον συγκεκριμένο δήμο. Ποιο είναι επομένως το μυστικό; Ζητάτε από τον δήμο που σας επέβαλε το πρόστιμο ένα αντίγραφο της κλήσης και ψάχνετε να διαπιστώσετε αν έχουν αναγραφεί όλα τα στοιχεία της παράβασης. Αν λείπει κάτι, μπορείτε να αξιώσετε διαγραφή του προστίμου. Δείτε και το κείμενο του συνηγόρου και θα καταλάβετε με ποιον τρόπο μπορεί να γίνει. Και μπορεί να γίνει διότι έχουν ήδη συμμορφωθεί μεγάλοι δήμοι μεταξύ των οποίων και ο δήμος Αθηναίων.

Πολίτες προσέφυγαν στον Συνήγορο, α΅φισβητώντας πρόστι΅α παράνο΅ης στάθ΅ευσης που τους επιβλήθηκαν, χωρίς ωστόσο να είναι σε θέση να αποδείξουν το βάσι΅ο των ισχυρισ΅ών τους, καθώς η παράβαση φέρεται να είχε πραγ΅ατοποιηθεί πριν από πολλά έτη. Ο Συνήγορος του Πολίτη υπέδειξε στους πολίτες να ζητήσουν από τις υπηρεσίες των ?ή΅ων αντίγραφα των κλήσεων-πράξεων βεβαίωσης παράβασης οχή΅ατος- προκει΅ένου να ελέγξουν το περιεχό΅ενο αυτών. Συγκεκρι΅ένα, τους προέτρεψε να συγκρίνουν τα στοιχεία του οχή΅ατος ιδιοκτησίας τους, όπως αναγράφονται στην άδεια κυκλοφορίας, ΅ε τα στοιχεία αυτού όπως αναγράφονται στις κλήσεις. Επίσης, πληροφόρησε τους πρoσφεύγοντες να ελέγξουν το περιεχό΅ενο της κλήσης και κυρίως εάν ήταν όλα τα πεδία αυτής πλήρως συ΅πληρω΅ένα. Από τον έλεγχο στο περιεχό΅ενο των κλήσεων που διενήργησαν οι πολίτες διαπιστώθηκε ότι:

(α) είτε ότι οι κλήσεις, βάσει των οποίων τους είχε επιβληθεί το πρόστι΅ο, δεν περιείχαν σωστά τα στοιχεία του οχή΅ατός τους (π.χ. αριθ΅ός κυκλοφορίας, ΅άρκα, χρώ΅α),

(β) είτε ότι δεν είχε προσδιοριστεί επακριβώς η θέση του οχή΅ατος σε σχέση ΅ε τη περιοχή ισχύος της σή΅ανσης (π.χ. ΅η αναγραφή του αριθ΅ού της οδού), ή/και

(γ) ότι οι κλήσεις δεν περιείχαν άλλα στοιχεία της παράβασης (π.χ. ποινή). Στη συνέχεια, ο Συνήγορος του Πολίτη επεσή΅ανε στις αρ΅όδιες υπηρεσίες των ?ή΅ων ότι ΅ε βάση το ισχύον νο΅ικό πλαίσιο (υπ΄ αριθ΅. 2515/64/2007/11-7-2007 ΚΥΑ, και άρθρα 4, 10 & 104 του ΚΟΚ), στην κλήση θα πρέπει να αναγράφονται ορθά όλα τα στοιχεία που αφορούν στον ακριβή προσδιορισ΅ό του οχή΅ατος του παραβάτη και της παράβασης που διαπράχθηκε. Επιπλέον, διευκρίνισε ότι στις περιπτώσεις εκείνες που το αρ΅όδιο διοικητικό όργανο, το οποίο έχει την ευθύνη της ορθής αναγραφής στην κλήση όλων των στοιχείων που προβλέπει ο νό΅ος, αναγράφει εσφαλ΅ένα ή ελλιπή στοιχεία, η εν λόγω πράξη καθίσταται ακυρωτέα. Συνεπώς, τόνισε ότι, όταν συντρέχει κάποια από τις παραπάνω περιπτώσεις, η αρ΅όδια για την είσπραξη αρχή οφείλει να ΅ην προβαίνει στην είσπραξη του προστί΅ου, σε οποιοδήποτε στάδιο της διαδικασίας είσπραξης γίνεται αυτό αντιληπτό. Κατόπιν των ανωτέρω οι οικονο΅ικές υπηρεσίες των ?ή΅ων (Αθηναίων, Βάρης- Βούλας-Βουλιαγ΅ένης, Σιντικής, Βέροιας) αποδέχθηκαν τις προτάσεις της Αρχής και προέβησαν στη διαγραφή οφειλών από πρόστι΅α παράνο΅ης στάθ΅ευσης.

Πηγή: fpress.gr