Ιταλικό βραβείο στον ελληνικό εκδοτικό οίκο "’γρα"
Τον εκδοτικό οίκο και τον ιδρυτή του Σταύρο Πετσόπουλο τίμησε το ιταλικό υπουργείο Πολιτισμού
Τον εκδοτικό οίκο «’γρα» και τον ιδρυτή του Σταύρο Πετσόπουλο τίμησε το ιταλικό υπουργείο Πολιτισμού, με την απονομή του πρώτου βραβείου για εκδότες και μεταφραστές.
Στην ειδική τελετή που οργανώθηκε στη Ρώμη, βρέθηκαν ο γνωστός Καθηγητής νεοελληνικής λογοτεχνίας Μάριο Βίττι (πριν τρεις δεκαετίες ο Σταύρος Πετσόπουλος είχε ασχοληθεί με τις τυπογραφικές διορθώσεις σε ένα από τα τόσα βιβλία του), ο πρέσβης της Ελλάδας στην Ρώμη, Θεμιστοκλής Δεμίρης, και ο πρέσβης της Κύπρου, Λεωνίδας Μαρκίδης.
Τον ελληνικό εκδοτικό οίκο επέλεξε ειδική επιτροπή η οποία απαρτίζεται από γνωστούς ιταλούς ποιητές και Καθηγητές, στους οποίους συγκαταλέγεται και η Πάολα Μαρία Μινούτσι, Καθηγήτρια νεοελληνικής γλώσσας και λογοτεχνίας στο Πανεπιστήμιο Σαπιέντσα της Ρώμης.
Στην επίσημη αιτιολογία της απονομής του βραβείου αναφέρεται ότι «ο εκδοτικός οίκος ’γρα είναι από τους πιο γνωστούς και αναγνωρισμένους σε όλη την Ελλάδα. Χαίρει, παράλληλα, μεγάλης εκτίμησης για την ποιότητα της λογοτεχνικής και καλλιτεχνικής προσφοράς του, όπως και για τους συγγραφείς και μεταφραστές του».
Έγινε εκτενής αναφορά, επίσης, στην ουσιαστική συμβολή του «’γρα» στην διάδοση της ιταλικής λογοτεχνίας στην Ελλάδα, με την μετάφραση και έκδοση βιβλίων διεθνούς φήμης συγγραφέων και ποιητών, όπως των Πιέρ Πάολο Παζολίνι, Έλσα Μοράντε, Πρίμο Λέβι, Εουτζένιο Μοντάλε και Αντόνιο Ταμπούκι.
Ο Σταύρος Πετσόπουλος, στο πλαίσιο της τελετής βράβευσης, ανέφερε ότι «το να σε τιμούν σε μια μοναδική πόλη όπως είναι η Ρώμη, προκαλεί μεγάλη συγκίνηση. Προκαλεί συγκίνηση, ιδιαίτερα, το ότι κάποιοι επιμένουν να στέκονται πάνω στην δουλειά σου γενναιόδωρα». Για τον Σταύρο Πετσόπουλο, το βραβείο αυτό «είναι μια σημαντική ενθάρρυνση σε μια πραγματικά δύσκολη περίοδο» και δείχνει ότι «οι έξυπνες χώρες πρέπει να συνεχίσουν να στηρίζουν την προβολή της λογοτεχνίας τους στο εξωτερικό».
Οι εκδόσεις «’γρα» εισήλθαν στην ελληνική αγορά τον Ιούνιο του 1979 και έκτοτε, πέρα από τις επιλογές των ίδιων των κειμένων, άλλαξε σημαντικά η αισθητική και η ποιότητα του βιβλίου.