Πως άλλαξε η κρίση τις καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων
Έκαναν στροφή στις έξυπνες αγορές
Η κρίση άλλαξε τις καταναλωτικές συνήθειες του Έλληνα. Οι νέες καταναλωτικές συνήθειες έχει ως βάση ως βάση το δίπτυχο έξυπνες αγορές και πολύ ψάξιμο πριν την τελική κίνηση.
Αυτό προκύπτει από τα στοιχεία της ετήσιας έρευνας του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), με δείγμα 2.000 καταναλωτές από όλη την Ελλάδα. Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας ενώ το 2012 αλλά και μέρος του 2013 το ενδιαφέρον των καταναλωτών ήταν η μείωση της σπατάλης και η μείωση των αγορών.
Έχοντας κάνει τις μειώσεις αυτές ο Έλληνας καταναλωτής προσπαθεί πλέον , με έξυπνες λύσεις να εξοικονομήσει χρήματα.
Αυτό το επιτυγχάνει ο κυνηγώντας περισσότερο τις προσφορές, συγκρίνοντας τιμές, επισκεπτόμενος περισσότερα καταστήματα, επιλέγοντας μεγαλύτερες συσκευασίες και κάνοντας πιο συχνές επισκέψεις αγοράζοντας τα απαραίτητα.
Τι δείχνει η έρευνα
- Η συντριπτική πλειοψηφία (86%) των καταναλωτών «κυνηγούν» περισσότερο τις προσφορές επωνύμων προϊόντων σε σχέση με το παρελθόν. Επίσης, συγκρίνει περισσότερο τις τιμές ανάμεσα σε διαφορετικά προϊόντα.
- Ποσοστό 76% του κοινού έχει μεταφέρει τις αγορές του σε πιο φθηνές εναλλακτικές λύσεις, είτε επιλέγοντας περισσότερες προσφορές, είτε επιλέγοντας άλλη «μάρκα» με αποτέλεσμα να αγοράζει γενικά πιο φθηνά προϊόντα.
- Τρεις στους τέσσερις καταναλωτές, στο πλαίσιο της μείωσης από την πλευρά τους των εξόδων τους προβαίνουν σε μείωση των προϊόντων που αγοράζουν, αποφεύγοντας κυρίως προϊόντα «πολυτελείας» που αγόραζαν στο παρελθόν και επιλέγοντας τα απαραίτητα και κυρίως αυτά που του προσφέρουν «value for money».
- Όλο και περισσότεροι καταναλωτές (67%) επιλέγουν την οικονομικότερη λύση των προϊόντων της ιδιωτικής ετικέτας, οδηγώντας σε αύξηση των πωλήσεων των προϊόντων που παρέχουν οι μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ.
- Οι καταναλωτές έχουν γίνει πιο κινητικοί με το 62% να δηλώνει ότι πλέον επισκέπτεται πάνω από ένα κατάστημα για να συγκρίνει τιμές, να εκμεταλλευτεί τις προσφορές και να κάνει τις αγορές του.
- Υπάρχει μείωση αγοράς έτοιμου φαγητού «απ' έξω». Ειδικότερα, ποσοστό 77% των καταναλωτών δηλώνουν ότι έχουν μειώσει το φαγητών «απ' έξω» και αντίστοιχα έχουν αυξήσει σε ένα βαθμό το μαγείρεμα εντός του σπιτιού, αυξάνοντας και αντίστοιχα τις αγορές τους σε τρόφιμα.