Νέα πραγματικότητα για τα σχολεία: Νωρίτερα το πρώτο κουδούνι τον Σεπτέμβριο - Πώς θα καλυφθούν τα κενά της ύλης - Καταργείται το ολοήμερο
65u7y
Ελλάδα

Νέα πραγματικότητα για τα σχολεία: Νωρίτερα το πρώτο κουδούνι τον Σεπτέμβριο - Πώς θα καλυφθούν τα κενά της ύλης - Καταργείται το ολοήμερο

Πυρετώδεις είναι οι προετοιμασίες για την επιστροφή των μαθητών στα δημοτικά σχολεία μετά την απόφαση της κυβέρνησης να δώσει το «πράσινο φως», για το άνοιγμα τους την 1η Ιουνίου.

Μετά από σχεδόν 3 μήνες, ο μικροί μαθητές θα επιστρέψουν στα θρανία στο πλαίσιο μιας νέα πραγματικότητας, καθώς θα κληθούν να εφαρμόσουν αυστηρά μέτρα για την προστασία τους από τον κοροναϊό.

Τι αλλάζει μέσα στην αίθουσα

• Οι αποστάσεις των μαθητών μέσα στις τάξεις θα είναι 1,5 μέτρο
• Τα παιδιά θα βγαίνουν σε χωριστά διαλείμματα ώστε να μην υπάρχει συγχρωτισμός
• Θα υπάρχουν αντισηπτικά σε όλες τις τάξεις
• Ενώ οι τάξεις θα καθαρίζονται δύο φορές την ημέρα και στη διάρκεια λειτουργίας του σχολείου και μετά την ολοκλήρωση των μαθημάτων

Σημειώνεται ότι έχει προβλεφθεί ειδική νομοθετική ρύθμιση και επιπλέον κονδύλια για την τροποποίηση των συμβάσεων του προσωπικού καθαριότητας, καθώς επίσης υπάρχει η δυνατότητα για πρόσληψη επιπλέον προσωπικού καθαριότητας. Επιπλέον προβλέπεται φυσικός αερισμός των αιθουσών.

Τα διαλείμματα θα γίνονται σε διαφορετικές ώρες, ενώ απαγορεύεται η λειτουργία των κυλικείων.

Η χρήση μάσκας θα είναι προαιρετική για εκπαιδευτικούς και μαθητές (και στο σχολείο και στα σχολικά λεωφορεία).

Πώς θα λειτουργούν τα τμήματα

Σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως αν το τμήμα έχει λιγότερα από 15 παιδιά, θα μπορεί να λειτουργεί καθημερινά ενώ σε διαφορετική περίπτωση θα ακολουθηθεί η λύση των εκ περιτροπής μαθημάτων (Δευτέρα – Τετάρτη – Παρασκευή τα μισά και Τρίτη – Πέμπτη τα υπόλοιπα και το αντίστροφο την επόμενη εβδομάδα).

Η κα Κεραμέως, μιλώντας χθες στο MEGA, διευκρίνισε ότι και για τα δημοτικά υπάρχει πάντα η δυνατότητα για τηλεκπαίδευση.
«Οι εκπαιδευτικοί καλούνται να δώσουν τη δυνατότητα στα παιδιά που μένουν σπίτι να έχουν πρόσβαση στην εκπαίδευση», επεσήμανε η υπουργός Παιδείας.

Το πρώτο κουδούνι της νέας χρονιάς

Σε σχέση με όσα ακούγονται αναφορικά με το ενδεχόμενο να ανοίξουν νωρίτερα φέτος τα σχολεία, η κα Κεραμέως επιβεβαίωσε μιλώντας σήμερα στο ΣΚΑΪ πως γίνεται μια προσπάθεια να γίνει αυτό, αλλά οπωσδήποτε εάν αυτό συμβεί τελικά, δεν θα είναι νωρίτερα από την 1η Σεπτέμβρη.

Ωστόσο, η υπουργός επανέλαβε ότι τον πρώτο λόγο θα έχουν οι επιστήμονες οι οποίοι θα «ζυγίσουν» τα επιδημιολογικά δεδομένα εκείνη την περίοδο.
Συγκεκριμένα, η υπουργός Παιδείας επισήμανε:

«Υπάρχει ένας σχεδιασμός για νωρίτερη εκκίνηση, θα τα δούμε όλα αυτά εν όψει του προγραμματισμού του νέου έτους. Όλα έχουν έρθει πιο μπροστά, και τα έχουμε κινήσει πιο μπροστά προκειμένου να γίνουν οι διαδικασίες πιο νωρίς. Θα εξετάσουμε και θα γίνουν οι ανακοινώσεις εν ευθέτω χρόνω».

Τι θα γίνει με τα ολοήμερα

Αναφορικά με τη μη λειτουργία των ολοήμερων σχολείων, η κα Κεραμέως είπε στον ΣΚΑΪ πως έχει ζητήσει στο υπουργείο Εσωτερικών να προσαρμοστεί το καθεστώς των αδειών των γονέων που έχουν παιδιά που είναι στο ολοήμερο ούτως ώστε να μπορούν να κάνουν χρήση μειωμένου ωαρίου για να παραλάβουν τα παιδιά τους.

Η υπουργός επιβεβαίωσε πως για την ώρα το ολοήμερο σχολείο δεν θα λειτουργεί καθώς το σκεπτικό του υπουργείου είναι να δοθεί έμφαση στα πρωινά τμήματα.

Πότε κλείνουν Γυμνάσια, Λύκεια, Δημοτικά και Νηπιαγωγεία

Σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας, τα σχολεία Ειδικής Αγωγής θα λειτουργήσουν έως τις 12 Ιουνίου, ενώ τα Δημοτικά και τα Νηπιαγωγεία θα παραμείνουν ανοικτά μέχρι τις 26 Ιουνίου.

Επιπλέον, με απόφαση για τα σχολεία που είχε δημοσιευτεί σε ΦΕΚ ορίζεται ότι τα ημερήσια και εσπερινά Γυμνάσια, τα Ειδικά Γυμνάσια, τα ημερήσια – εσπερινά Γενικών και Επαγγελματικών Λυκείων, Ειδικών Λυκείων και Ενιαίων Ειδικών Επαγγελματικών Γυμνασίων Λυκείων θα κλείσουν στις 12 Ιουνίου 2020.

Θα αποσταλούν οδηγίες του ΕΟΔΥ
Ειδικές οδηγίες ΕΟΔΥ θα αποσταλούν τις επόμενες ημέρες σε όλες τις δομές πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, και σημαντικό μέρος της πρώτης ημέρας θα αφιερωθεί στην επεξήγηση των οδηγιών.

Η υπουργός Παιδείας υπογράμμισε χθες ότι υπάρχει ιδιαίτερη μέριμνα για εκπαιδευτικούς που εμπίπτουν στην κατηγορία ειδικών αδειών απουσίας όπως αυτές έχουν οριστεί από το υπουργείο Εσωτερικών. Υπάρχει επίσης η δυνατότητα απουσίας μαθητή, στη βάση απλής υπεύθυνης δήλωσης γονέα ή κηδεμόνα περί ύπαρξης ατόμου στο σπίτι που ανήκει σε ομάδα αυξημένου κινδύνου ή που νοσεί.

Παράλληλα υπάρχει η δυνατότητα για σύγχρονη εξ αποστάσεως διδασκαλία από εκπαιδευτικούς για όσους μαθητές εμπίπτουν σε κατηγορίες που δικαιολογούν την απουσία τους.

Κεραμέως: Δεν υπάρχει επιστροφή στην κανονικότητα χωρίς ανοικτά σχολεία

Μιλώντας στον ΣΚΑΪ για την απόφαση επαναλειτουργίας των δημοτικών σχολείων αλλά και των νηπιαγωγείων, η κα Κεραμέως τόνισε ότι «δεν υπάρχει επιστροφή στην κανονικότητα χωρίς ανοικτά σχολεία».

«Τα παιδιά του δημοτικού έχουν μείνει εκτός δομών ήδη 3 μήνες. Μελέτες έχουν δείξει ότι εκτός σχολείου υπάρχει μια σημαντική επίπτωση στην εξέλιξη των παιδιών, πνευματική εξέλιξη, κοινωνική, ψυχοσυναισθηματική εξέλιξη» υπογράμμισε η υπουργός.

«Είχαμε ένα χρέος στα παιδιά να επιστρέψουν στο φυσικό τους χώρο, τα σχολεία» είπε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε: «Κοιτάξτε γύρω σας. Έχουν ανοίξει τα πάντα πλέον. Τα παιδιά είναι έξω παίζουν χωρίς κανόνες και μέτρα. Πολύ καλύτερο να βρίσκονται στο σχολείο όπου τηρούνται τα μέτρα και θα μάθουν να ζουν στη νέα κανονικότητα, από την στιγμή που έχουμε δει ότι η αποκλιμάκωση των μέτρων δεν έχει οδηγήσει σε αύξηση».

Αναλύοντας σε ποιες βάσεις τοποθετήθηκε η απόφαση του υπουργείου για άνοιγμα των δημοτικών, εν τέλει, η Νίκη Κεραμέως αρχικώς, τόνισε πως ο ίδιος ο πρωθυπουργός είχε αναφέρει στο διάγγελμα του, λίγο πριν ανοίξουν τα γυμνάσια και τα λύκεια, πως τα δημοτικά θα ανοίξουν εάν η πορεία της πανδημίας στη χώρα είναι καθοδική.

«Ακούμε τους ειδικούς, είχαμε ομόφωνη εισήγηση. Η πορεία της πανδημίας είναι καθοδική, και αυτό μας γεμίζει αισιοδοξία» ανέφερε χαρακτηριστικά η ίδια.

«Οι ειδικοί θεώρησαν ότι τώρα που ανεβαίνει η θερμοκρασία είναι η ιδανική εποχή να ανοίξουν τα σχολεία», πρόσθεσε, υπενθυμίζοντας πως όπως είναι γνωστό τα παιδιά κολλάνε δυσκολότερα τον ιό.

«Έχουμε μια προηγούμενη εμπειρία από τα γυμνάσια και τα λύκεια. Δεν είχαμε ούτε ένα κρούσματα και επιπλέον είχαμε μια υποδειγματική τήρηση των μέτρων» επεσήμανε η κα Κεραμέως, δίνοντας συγχαρητήρια στα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας που εφάρμοσαν τα μέτρα.
«Ασφαλώς και δεν πρέπει να χαλαρώνουμε» τόνισε σε κάθε περίπτωση η υπουργός.

Η κάλυψη της ύλης θα γίνει τον Σεπτέμβριο

Από την πλευρά της, «πολύτιμες» χαρακτήρισε η υφυπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη τις ώρες που θα περάσουν τα παιδιά του δημοτικού με τους δασκάλους και τις δασκάλες μέχρι τις 26 Ιουνίου, οπότε και θα μείνουν ανοιχτά τα σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Τα παιδιά πρέπει να κρατήσουν τα φετινά βιβλία

Η υφυπουργός Παιδείας επανέλαβε ότι η κάλυψη της ύλης «θα γίνει και τον Σεπτέμβριο γι' αυτό έχω πει στα παιδιά να κρατήσουν τα φετινά βιβλία».

Α' και ΣΤ' Δημοτικού επηρέασαν την απόφαση για άνοιγμα

Μιλώντας για τους λόγους που οδήγησαν στο άνοιγμα των δημοτικών σχολείων από την 1η Ιουνίου η Σοφία Ζαχαράκη επισήμανε ότι «για την Α΄ Δημοτικού είναι σημαντικό να πιάσει το κομμάτι της γραφής και για την ΣΤ΄ Δημοτικού έχει το σημαντικό της μετάβασης στο Γυμνάσιο».

Σε εφαρμογή όλοι οι κανόνες ατομικής υγιεινής

Όσον αφορά την εφαρμογή των κανόνων προστασίας από τον κοροναϊό η υφυπουργός Παιδείας σημείωσε ότι «τα παιδιά θα επαναλάβουν και θα εμπεδώσουν κανόνες όπως πώς να καθαρίζουν τα χέρια τους. Προφανώς τα μικρότερα παιδιά έχουν μάθει να λειτουργούν ως ομάδα. Οι ειδικοί επιστήμονες μας επισήμαναν την έννοια της ομάδας που δεν συγχρωτίζεται με άλλες ομάδες. Γι' αυτό είναι σημαντικός ο ρόλος του δασκάλου. Στα μεγαλύτερα παιδιά η τήρηση των κανόνων υγεινής τηρείται μέσα στο σχολείο».

Από τα έως τώρα δεδομένα, «στα Γυμνάσια πάνω από 65% σε όλη την Ελλάδα» των μαθητών έχει επιστρέψει στα θρανία και «λίγο κάτω από 50%» στις τάξεις της Α΄ και Β΄ Λυκείου, σύμφωνα με την υφυπουργό Παιδείας.

«Έστω και λίγα παιδιά να πάνε στο σχολείο για λύσουν απορία που δεν μπορούσαν λόγω τηλεκπαίδευσης είναι θέμα ισότητας ευκαιριών» εξήγησε η κ. Ζαχαράκη και προσδιόρισε την εκκίνηση του νέου σχολικού έτους στις αρχές του Σεπτέμβρη.

Aποδοχή Cookies

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies της Google ή/και άλλων παρόχων διαφήμισης για την παροχή των υπηρεσιών του, για την εξατομίκευση διαφημίσεων και για την ανάλυση της επισκεψιμότητας. Η Google κοινοποιεί πληροφορίες σχετικά με την από μέρους σας χρήση αυτού του ιστότοπου. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies.

Διαβάστε περισσότερα