Τα μέτρα που ανακοίνωσε η κυβέρνηση με σκοπό την αντιμετώπιση του κοροναϊού δεν εφαρμόστηκαν μόνο στις σχολικές μονάδες αλλά και στα φροντιστήρια.

Ο Πρόεδρος του Διοικητικού συμβουλίου της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος, κ. Γιάννης Βαφειαδάκης τόνισε μιλώντας στο parapolitika.gr ότι είναι απαράβατος κανόνας όλοι στα φροντιστήρια να φορούν μάσκες και επεσήμανε πως όλα είναι εφικτά, όλα πρέπει και μπορούν να γίνουν ανεξαρτήτως κόστους, αν υπερασπίζεσαι την υγεία και την ζωή.

Διαβάστε αναλυτικά όσα είπε στο parapolitika.gr ο Πρόεδρος της ΟΕΦΕ:

Τα σχολεία άνοιξαν με συγκεκριμένους κανόνες. Είναι οι ίδιοι που πρέπει να ισχύουν και στις φροντιστηριακές μονάδες; Έχουν ενημερωθεί όλοι;

Η φιλοσοφία των μέτρων είναι ασφαλώς η ίδια. Κανένας χωρίς μάσκα σε αίθουσα, συχνή καθαριότητα αιθουσών και άλλων χώρων των Φροντιστηρίων, διαλείμματα σε διαφορετικές στιγμές για τα τμήματα, χρήση αντισηπτικών, εξασφάλιση εξαερισμού των αιθουσών. Επιπλέον, είναι γνωστό ότι τα τμήματα που έχουμε στα Φροντιστήρια είναι αρκετά πιο ολιγομελή. Η Ο.Ε.Φ.Ε. μέσα από τις διαδικασίες της και τις ενημερώσεις των συλλόγων-μελών της σε όλη την Ελλάδα έχει ενημερώσει το σύνολο των Φροντιστών, οι οποίοι με ευθύνη και σοβαρότητα απέναντι στη δημόσια υγεία, θα εφαρμόσουν με σχολαστικότητα και αυστηρότητα όλα τα αναγκαία μέτρα. Σεβόμαστε τη δημόσια Παιδεία, στηρίζουμε τη συνολική προσπάθεια για την αντιμετώπιση της πανδημίας, για τη στήριξη του Συστήματος Εκπαίδευσης. Αυτό πράξαμε στον πρώτο κύκλο της πανδημίας, αυτό θα πράξουμε και τώρα.

Πιστεύετε ότι είναι μέτρα τα οποία μπορούν να εφαρμοστούν; Είναι εφικτά;

Όλα είναι εφικτά, όλα πρέπει και μπορούν να γίνουν ανεξαρτήτως κόστους, αν υπερασπίζεσαι την υγεία και την ζωή. Στην περίοδο του εγκλεισμού, οι Φροντιστές ανασυνταχθήκαμε στον ελάχιστο δυνατό χρόνο και λειτουργήσαμε με διδασκαλία εξ αποστάσεως, με το σύνολο των μαθητών μας να συμμετέχει. Αυτό απαίτησε οικονομικό κόστος σε μια πολύ δύσκολη συγκυρία για τον Κλάδο. Το πράξαμε. Στηρίξαμε την προσπάθεια των μαθητών μας με σεβασμό σ’ αυτούς και τους γονείς και θεωρώ ότι αναγνωρίζεται πια ότι διαδραματίσαμε καθοριστικό ρόλο στην μη κατάρρευση της Παιδείας και ειδικά χιλιάδων μαθητών που έδιναν Εισαγωγικές Εξετάσεις για τα Α.Ε.Ι. Με την ίδια απαιτητικότητα και φιλοσοφία προχωράμε και τώρα.

Θα υπάρχει και στα φροντιστήρια πρόβλεψη από το κράτος για παροχή μασκών;

Το Κράτος έχει συμπεριλάβει στο Πρόγραμμα παροχής μασκών τα Δημόσια και Ιδιωτικά Διδακτήρια σύμφωνα με τις δεσμεύσεις του Υπουργού Εσωτερικών.
Σ’ αυτό δεν συμπεριλαμβάνονται τα Φροντιστήρια. Πολλές εκπαιδευτικές μονάδες έχουν αναλάβει το κόστος ώστε να παρέχουν τα ίδια τα φροντιστήρια τις απαιτούμενες μάσκες στους μαθητές.

Η εικόνα που έχετε είναι μαθητές και γονείς να συμμορφώνονται στα νέα δεδομένα ή υπάρχουν αντιδράσεις;

Η συντριπτική πλειοψηφία γονέων και μαθητών κατανοούν τη κρισιμότητα της κατάστασης και τους κινδύνους μιας μεγάλης επέκτασης του κορωνοϊού. Ήδη έχουμε αυξημένο αριθμό νέων κρουσμάτων καθημερινά και μπροστά μας έχουμε ένα δύσκολο χειμώνα. Έτσι υπάρχει μια συνεννόηση, μία μεγάλη συναίνεση για την τήρηση των μέτρων. Δεν λείπουν βέβαια και γνωστές απόψεις για την μη ύπαρξη του κορωνοϊού ή τη μη ύπαρξη ανάγκης χρήσης μάσκας. Προσπαθούμε να τους πείσουμε. Από εκεί και πέρα, ας είμαστε σαφείς: Κανένας, είτε είναι καθηγητής, είτε μαθητής δεν θα μπαίνει σε αίθουσα χωρίς μάσκα. Το μέτρο αυτό θα τηρηθεί απαρέγκλιτα και αυστηρά από το σύνολο των Φροντιστηρίων.

Πιστεύετε ότι θα είναι μαθησιακά μια πιο δύσκολη χρονιά; Τα παιδιά έχασαν αρκετά μαθήματα την προηγούμενη σχολική χρονιά άρα πιθανότατα να υπάρχουν περισσότερα κενά.

Έχετε απόλυτο δίκιο για τη συνολική κατάσταση. Σημαντικά τμήματα της ύλης δεν διδάχτηκαν ή άλλα διδάχτηκαν στο Σύστημα εξ αποστάσεως διδασκαλίας του Δημόσιου σχολείου με μειωμένη συμμετοχή των μαθητών. Ακόμα και όταν άνοιξαν τα σχολεία, η συμμετοχή ήταν προαιρετική. Αυτό έχει δημιουργήσει κενά κι επομένως υπάρχει ανάγκη μιας αυξημένης προσπάθειας. Τα κενά πρέπει να καλυφθούν και αυτό απαιτεί μια αυξημένη προσπάθεια από όλους. Στους μαθητές μας στα Φροντιστήρια φροντίσαμε να καλύψουμε το σύνολο της ύλης. Όμως υπάρχουν νέοι μαθητές στα Φροντιστήρια, μαθητές από διάφορες τάξεις. Γι’ αυτό και θα κάνουμε μία εντατική προσπάθεια. Θα ήταν εγκληματικό να μένουν ή και να διευρύνονται κενά. Δεν θα το επιτρέψουμε, όση προσπάθεια κι αν χρειάζεται να κάνουμε. Ξέρετε, στα Φροντιστήρια, έχουμε μία πιο εξατομικευμένη επαφή με τον μαθητή, με τους γονείς. Άρα μπορούμε να εντοπίζουμε καλύτερα τα ατομικά και συλλογικά κενά στο τμήμα. Τα προγράμματα σπουδών έχουν αναθεωρηθεί έτσι ώστε να προσαρμοστούν στην εκπαιδευτική αυτή ιδιαιτερότητα.

Πριν κάποιες μέρες βγήκαν οι βάσεις εισαγωγής φανερώνοντας σημαντική πτώση σε ΑΕΙ και ΤΕΙ με αποτέλεσμα μαθητές να περνούν σε σχολές με πολύ χαμηλή βαθμολογία. Θεωρείτε ότι το σύστημα πρέπει να επανεξεταστεί ώστε να μην υπάρχουν τέτοια φαινόμενα που «ρίχνουν το επίπεδο» των σχολών;

Φέτος ζήσαμε ένα ξεχείλισμα του ποτηριού. Τα προηγούμενα χρόνια βλέπαμε Σχολές στις οποίες περνούσαν μαθητές με πολύ χαμηλές επιδόσεις, βαθμούς του επιπέδου πολύ κάτω του 10. Οι αλλαγές που πραγματοποιήθηκαν από τον Νόμο Γαβρόγλου επιδείνωσε αυτή την κατάσταση, τόνωσε αυτό το φαινόμενο, ισοπέδωσε καταστάσεις. Φέτος είδαμε πια μαθητές να μπαίνουν με 3.500 και 4.000 μόρια σε Σχολές όπως το Μαθηματικό, το Φυσικό, οι Μηχανικοί διαφόρων ειδικοτήτων. Μιλάμε για κάτι που ευτελίζει το επίπεδο των Ανώτατων Ιδρυμάτων και δημιουργεί ένα «στρατό» φοιτητών που δεν θα καταφέρουν να προχωρήσουν κανονικά, δεν θα καταφέρουν να τελειώσουν αφού δεν διαθέτουν τα απαραίτητα εφόδια. Επιπλέον σε ένα κόσμο τόσο ανταγωνιστικό, αυτή η κατάσταση στέλνει και ένα διεθνώς λανθασμένο μήνυμα για το επίπεδο της Ανώτατης Εκπαίδευσης στην χώρα, αφού υπάρχουν πολύ καλές Σχολές.
Σε κάθε περίπτωση αυτή η κατάσταση πρέπει να αντιμετωπιστεί εδώ και τώρα και χρειάζεται ένας διάλογος για να καταλήξει η Ηγεσία του Υπουργείου σε γενναίες αποφάσεις για αλλαγές. Ο αριθμός των εισακτέων σε συνεργασία με τις Διοικήσεις των Πανεπιστημίων, η επαναφορά του συντελεστή βαρύτητας όπως έχει ήδη ανακοινωθεί, η εισαγωγή μέσα από μία διαδικασία αξιολόγησης ίσως και με Πανελλαδικές Εξετάσεις σε όλες τις τάξεις του Λυκείου, η βάση του 10 είναι θέματα που πρέπει να συζητηθούν και για τα οποία πρέπει να ληφθούν αποφάσεις. Το 2021 δεν πρέπει να ζήσουμε αυτό το φαινόμενο ξανά.

Ποιο είναι κατά την γνώμη σας το μεγαλύτερο αγκάθι στο σύστημα εκπαίδευσης της χώρας;

Ζούμε στην εποχή της Κλιματικής Αλλαγής και της τέταρτης βιομηχανικής επανάστασης όπου διαμορφώνεται ένα ιδιαίτερα ανταγωνιστικό περιβάλλον. Μέσα σ’ αυτό το τοπίο οφείλουμε να τα ξαναδούμε όλα από την αρχή. Λειτουργία Δημοτικού, Γυμνασίου, Λυκείου, αναμόρφωση Αναλυτικών Προγραμμάτων, Σύστημα εισαγωγής στα Πανεπιστήμια, οι γνώσεις που αποκτούνται σ’ αυτά, η επανίδρυση τόσο της Τεχνικής Εκπαίδευσης που διατηρείται υποβαθμισμένη, όσο και της Τεχνολογικής Εκπαίδευσης που την εξαφάνισε ο κ. Γαβρόγλου βαφτίζοντας τα πάντα πανεπιστήμια. Προσωπικά πιστεύω ότι πρέπει όλες οι αλλαγές να εντάσσονται και να ικανοποιούν τους εξής άξονες: Βλέπουμε στο μέλλον – Αξιολογούνται οι πάντες – Εξασφαλίζουμε μια νέα ποιότητα σπουδών- Συνδέουμε την Εκπαίδευση με τις ανάγκες μιας νέας Αναπτυξιακής πορείας της χώρας, τις ανάγκες της Οικονομίας και της Παραγωγής.

ΦΩΤΟ_Γ_ΒΑΦΕΙΑΔΑΚΗ
Γιάννης Βαφειαδάκης, Πρόεδρος ΔΣ ΟΕΦΕ