Μεγαλώνει η λίστα των κλειστών σχολείων λόγω κορoναϊού και καταλήψεων - Σε κατάσταση επιφυλακής στο Υπουργείο Παιδείας
Πολλαπλασιάζονται οι καταλήψεις ενώ αυξάνεται και η λίστα των σχολείων που παραμένουν κλειστά λόγω κοροναϊού τις τελευταίες μέρες.
Η «απάντηση» του υπουργείου στους μαθητές που χάνουν μαθήματα λόγω κοροναϊού είναι η τηλεκπαίδευση ενώ ξεκίνησε και η συζήτηση για την αναπλήρωση ωρών, στους μαθητές των υπό κατάληψη σχολείων.
Στο υπουργείο Παιδείας δηλώνουν ότι θα είναι ευέλικτοι με τον τρόπο διδασκαλίας και για την αναπλήρωση ωρών όλα τα σενάρια είναι πάνω στο τραπέζι. Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία οι εναλλακτικες, ύστερα από 15 ημέρες χαμένων ωρών διδασκαλίας είναι η περικοπή περιπάτων και εκδρομών και και μάθημα σε αργίες, προκειμένου να μην παραταθεί το διδακτικό έτος.
Κλειστό λόγω κορωνοϊού, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία είναι το 0,2% των τμημάτων των σχολείων σε όλη την χώρα ενώ το υπουργείο προχωρά στις αρχές Οκτωβρίου στην τρίτη φαση πρόσληψης αναπληρωτών για να στελεχώσουν την τηλεκπαίδευση.
«Στον βαθμό που υπάρχει θέμα απώλειας ωρών, προφανώς τίθεται και θέμα αναπλήρωσής τους. Να είμαστε ξεκάθαροι: δεν νοείται κανείς να διακόπτει την εκπαιδευτική διαδικασία. Εδώ είμαστε να συζητήσουμε, εδώ είμαστε να απαντήσουμε, αλλά τα σχολεία πρέπει να παραμείνουν ανοιχτά» είπε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως.
Στο υπουργείο είναι σε κατάσταση επιφυλακής για τα θέμα των καταλήψεων, για τις οποίες το συντονιστικό των μαθητών Αθήνας σε ανακοίνωσή του λέει ότι έχουν φθάσει τις 700 και εκτείνονται σε 35 πόλεις, ενώ επίσημα στοιχεία δεν έχoυν δοθεί από το my school. Στο υπουργείο λένε ότι ο αριθμός των καταλήψεων είναι μεταβαλλόμενος και άλλα σχολεία κάνουν τη μία μέρα κατάληψη και σταματούν την επόμενη και άλλα κάνουν για κάποιες ώρες και συνεχίζουν μαθήματα.
Σήμερα το πρωί η υπουργός Παιδείας θα συναντηθεί με τον τομεάρχη Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ Ν. Φίλη, στο πλαίσιο του διαλόγου για την Επαγγελματική Εκπαίδευση, Κατάρτιση και Δια Βίου Μάθηση.
Η κ. Κεραμέως μιλώντας στον ΑΝΤ1 για το αίτημα για κυλιόμενο ωράριο είπε ότι αν εφαρμοζόταν αυτό το μέτρο θα υπήρχε πρόβλημα με τα ολοήμερα σχολεία. Ωστόσο, τόνισε ότι «αν χρειαστεί θα πάμε σε εκ περιτροπής διδασκαλία και τηλεκπαίδευση». Υπογράμμισε επίσης ότι «δεν είναι λύση να πεις κλείνω τα σχολεία» και είπε πως «προσαρμοζόμαστε στις ανάγκες κάθε περιοχής. Αν μας υποδείξουν οι ειδικοί είτε θα αυστηροποιήσουμε τα μέτρα είτε θα τα χαλαρώσουμε».«Οι καταλήψεις δεν έχουν καμία θέση, χρειάζεται διάλογος αλλά με ανοικτά σχολεία», υπογράμμισε η υπουργός και απαντώντας σε σχετική ερώτηση ανέφερε ότι «η τηλεκπαίδευση λειτουργεί κανονικά σε περιπτώσεις που δεν μπορεί να υπάρξει δια ζώσης εκπαίδευση».
Η υφυπουργός Παιδείας, Σοφία Ζαχαράκη, από την μεριά της τόνισε ότι είναι πολύ δύσκολο το θέμα της σχολικής στέγης, καθώς δεν μπορούν να βρεθούν επιπλέον σχολικές αίθουσες ώστε να είναι λιγότερα παιδιά σε κάθε τμήμα.
Σχετικά με θέμα κυλιόμενου ωραρίου λειτουργίας των σχολείων, η κ. Ζαχαράκη είπε ότι θα συζητηθεί κάτι τέτοιο μόνο εάν το θέσουν οι ειδικοί.
«Δεν έχει συζητηθεί το θέμα του κυλιόμενου ωραρίου. Αν, ωστόσο διαμορφωθούν συνθήκες λόγω κορωνοϊού και συζητήσουμε με την Επιτροπή μια άλλη συνθήκη εμείς θα έχουν την ευελιξία να το κάνουμε. Μόνο αν μας το πουν οι ειδικοί λόγω των ειδικών συνθηκών. Αυτή τη στιγμή όμως δεν τίθεται. Προχωράμε με τα προγράμματά μας κανονικά όπως είναι», τόνισε.
Απαντώντας σε ερώτηση για το αν οι καταλήψεις είναι πολιτικά υποκινούμενες, ο Στέλιος Πέτσας σχολίασε από την πλευρά του πως υπήρξαν ξεκάθαρες τοποθετήσεις δημάρχων - με συγκεκριμένο πολίτικο προφίλ - υπέρ των κινητοποιήσεων. «Έχουμε πολλά πεδία διαφόρων, ας αφήσουμε τα σχολεία απ' έξω», τόνισε ο κυβερνητικός εκπρόσωποςμιλώντας στον ΣΚΑΪ.
Οι καταλήψεις ωστόσο εξακολουθούν πολλαπλασιάζονται με ρυθμούς μεγαλύτερους από αυτούς των κλειστών σχολείων λόγω κορωνοϊού. Σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Παιδείας ο αριθμός των σχολείων που δεν θα λειτουργήσει σήμερα ανέρχεται στα 150, με τα περισσότερα να βρίσκονται στην Αττική, που αποτελεί το επίκεντρο της πανδημίας, αυτή τη στιγμή. Στην περίπτωση κλεισίματος λόγω κορωνοϊού δεν μιλάμε ωστόσο για ολόκληρο το σχολείο αλλά για κάποιο τμήμα ή τμήματα αυτών των 150 σχολείων , ενώ το «λουκέτο» της κατάληψης, που συνήθως μπαίνει από μικρή ομάδα μαθητών, αφορά σε όλο το σχολείο.
Η «απάντηση» του υπουργείου στους μαθητές που χάνουν μαθήματα λόγω κοροναϊού είναι η τηλεκπαίδευση ενώ ξεκίνησε και η συζήτηση για την αναπλήρωση ωρών, στους μαθητές των υπό κατάληψη σχολείων.
Στο υπουργείο Παιδείας δηλώνουν ότι θα είναι ευέλικτοι με τον τρόπο διδασκαλίας και για την αναπλήρωση ωρών όλα τα σενάρια είναι πάνω στο τραπέζι. Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία οι εναλλακτικες, ύστερα από 15 ημέρες χαμένων ωρών διδασκαλίας είναι η περικοπή περιπάτων και εκδρομών και και μάθημα σε αργίες, προκειμένου να μην παραταθεί το διδακτικό έτος.
Κλειστό λόγω κορωνοϊού, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία είναι το 0,2% των τμημάτων των σχολείων σε όλη την χώρα ενώ το υπουργείο προχωρά στις αρχές Οκτωβρίου στην τρίτη φαση πρόσληψης αναπληρωτών για να στελεχώσουν την τηλεκπαίδευση.
«Στον βαθμό που υπάρχει θέμα απώλειας ωρών, προφανώς τίθεται και θέμα αναπλήρωσής τους. Να είμαστε ξεκάθαροι: δεν νοείται κανείς να διακόπτει την εκπαιδευτική διαδικασία. Εδώ είμαστε να συζητήσουμε, εδώ είμαστε να απαντήσουμε, αλλά τα σχολεία πρέπει να παραμείνουν ανοιχτά» είπε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως.
Στο υπουργείο είναι σε κατάσταση επιφυλακής για τα θέμα των καταλήψεων, για τις οποίες το συντονιστικό των μαθητών Αθήνας σε ανακοίνωσή του λέει ότι έχουν φθάσει τις 700 και εκτείνονται σε 35 πόλεις, ενώ επίσημα στοιχεία δεν έχoυν δοθεί από το my school. Στο υπουργείο λένε ότι ο αριθμός των καταλήψεων είναι μεταβαλλόμενος και άλλα σχολεία κάνουν τη μία μέρα κατάληψη και σταματούν την επόμενη και άλλα κάνουν για κάποιες ώρες και συνεχίζουν μαθήματα.
Σήμερα το πρωί η υπουργός Παιδείας θα συναντηθεί με τον τομεάρχη Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ Ν. Φίλη, στο πλαίσιο του διαλόγου για την Επαγγελματική Εκπαίδευση, Κατάρτιση και Δια Βίου Μάθηση.
Η κ. Κεραμέως μιλώντας στον ΑΝΤ1 για το αίτημα για κυλιόμενο ωράριο είπε ότι αν εφαρμοζόταν αυτό το μέτρο θα υπήρχε πρόβλημα με τα ολοήμερα σχολεία. Ωστόσο, τόνισε ότι «αν χρειαστεί θα πάμε σε εκ περιτροπής διδασκαλία και τηλεκπαίδευση». Υπογράμμισε επίσης ότι «δεν είναι λύση να πεις κλείνω τα σχολεία» και είπε πως «προσαρμοζόμαστε στις ανάγκες κάθε περιοχής. Αν μας υποδείξουν οι ειδικοί είτε θα αυστηροποιήσουμε τα μέτρα είτε θα τα χαλαρώσουμε».«Οι καταλήψεις δεν έχουν καμία θέση, χρειάζεται διάλογος αλλά με ανοικτά σχολεία», υπογράμμισε η υπουργός και απαντώντας σε σχετική ερώτηση ανέφερε ότι «η τηλεκπαίδευση λειτουργεί κανονικά σε περιπτώσεις που δεν μπορεί να υπάρξει δια ζώσης εκπαίδευση».
Η υφυπουργός Παιδείας, Σοφία Ζαχαράκη, από την μεριά της τόνισε ότι είναι πολύ δύσκολο το θέμα της σχολικής στέγης, καθώς δεν μπορούν να βρεθούν επιπλέον σχολικές αίθουσες ώστε να είναι λιγότερα παιδιά σε κάθε τμήμα.
Σχετικά με θέμα κυλιόμενου ωραρίου λειτουργίας των σχολείων, η κ. Ζαχαράκη είπε ότι θα συζητηθεί κάτι τέτοιο μόνο εάν το θέσουν οι ειδικοί.
«Δεν έχει συζητηθεί το θέμα του κυλιόμενου ωραρίου. Αν, ωστόσο διαμορφωθούν συνθήκες λόγω κορωνοϊού και συζητήσουμε με την Επιτροπή μια άλλη συνθήκη εμείς θα έχουν την ευελιξία να το κάνουμε. Μόνο αν μας το πουν οι ειδικοί λόγω των ειδικών συνθηκών. Αυτή τη στιγμή όμως δεν τίθεται. Προχωράμε με τα προγράμματά μας κανονικά όπως είναι», τόνισε.
Απαντώντας σε ερώτηση για το αν οι καταλήψεις είναι πολιτικά υποκινούμενες, ο Στέλιος Πέτσας σχολίασε από την πλευρά του πως υπήρξαν ξεκάθαρες τοποθετήσεις δημάρχων - με συγκεκριμένο πολίτικο προφίλ - υπέρ των κινητοποιήσεων. «Έχουμε πολλά πεδία διαφόρων, ας αφήσουμε τα σχολεία απ' έξω», τόνισε ο κυβερνητικός εκπρόσωποςμιλώντας στον ΣΚΑΪ.
Οι καταλήψεις ωστόσο εξακολουθούν πολλαπλασιάζονται με ρυθμούς μεγαλύτερους από αυτούς των κλειστών σχολείων λόγω κορωνοϊού. Σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Παιδείας ο αριθμός των σχολείων που δεν θα λειτουργήσει σήμερα ανέρχεται στα 150, με τα περισσότερα να βρίσκονται στην Αττική, που αποτελεί το επίκεντρο της πανδημίας, αυτή τη στιγμή. Στην περίπτωση κλεισίματος λόγω κορωνοϊού δεν μιλάμε ωστόσο για ολόκληρο το σχολείο αλλά για κάποιο τμήμα ή τμήματα αυτών των 150 σχολείων , ενώ το «λουκέτο» της κατάληψης, που συνήθως μπαίνει από μικρή ομάδα μαθητών, αφορά σε όλο το σχολείο.