Η νέα πρωτοβουλία αφορά στην ηλεκτρονική επικοινωνία του πληροφοριακού συστήματος «Police Online» της ΕΛ.ΑΣ. με το «Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Δημοτολογίου» του Υπουργείου Εσωτερικών.

Με στόχο να περιοριστούν οι χρονοβόρες διαδικασίες για την έκδοση αστυνομικής ταυτότητας, καταργείται σε πρώτη φάση η χρήση πιστοποιητικών στο εσωτερικό της δημόσιας διοίκησης, με απόφαση του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης.

Με τις σημερινές συνθήκες απαιτούνται 3-5 ημέρες μετά την υποβολή των απαραίτητων δικαιολογητικών για την έκδοση ταυτότητας.

Η διαδικασία κρίνεται χρονοβόρα και οφείλεται στην αυτεπάγγελτη αναζήτηση από τις αστυνομικές αρχές των στοιχείων που υποβάλλει ο ενδιαφερόμενος.

Από την επόμενη εβδομάδα, σύμφωνα με την «Καθημερινή», ο πολίτης θα μεταβαίνει στο αστυνομικό τμήμα και θα λέει προφορικά τα στοιχεία του.

Τα στοιχεία θα καταχωρούνται σε πρότυπο αίτησης στη σχετική εφαρμογή και μετά την άντληση των απαραίτητων πληροφοριών από το Δημοτολόγιο.

Η αίτηση που θα επέχει θέση υπεύθυνης δήλωσης θα τυπώνεται και στη συνέχεια ο πολίτης θα την υπογράφει.

Εν συνεχεία, μέσω του πληροφοριακού συστήματος, θα εκτυπώνεται η ταυτότητα και ο πολίτης θα την παραλαμβάνει με ασφάλεια.

Για την όλη διαδικασία προβλέπεται ακόμη έλεγχος ταυτοπροσωπίας μέσω της εξέτασης του ενδιαφερομένου σε τρεις τυχαίες ερωτήσεις με δημοτολογικά στοιχεία, όπως για παράδειγμα αριθμό τέκνων ή όνομα αδελφού κ.λπ.