Έφτασε το «Λευκό Βέλος» της ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Τα επόμενα βήματα μέχρι το πρώτο δρομολόγιο με επιβάτες της 25ης Μαρτίου
Εντός της τελευταίας εβδομάδας του Ιανουαρίου αναμένεται να αρχίσουν οι δυναμικές δοκιμές του «Λευκού Βέλους», του πρώτου από τα πέντε πλήρως ανακατασκευασμένα τρένα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, το οποίο θα πραγματοποιήσει το πρώτο του δρομολόγιο με επιβάτες στη γραμμή Θεσσαλονίκη-Αθήνα στις 25 Μαρτίου, ημέρα εορτασμού των 200 ετών από την Επανάσταση του 1821.
Το «Λευκό Βέλος» (ETR 470), που έφτασε στο μηχανοστάσιο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στη Θεσσαλονίκη το απόγευμα του Σαββάτου, δύο ημέρες νωρίτερα από την αναμενόμενη άφιξή του, βρίσκεται αυτή τη στιγμή σε διαδικασία παραλαβής, η οποία θα ακολουθηθεί από στατικές δοκιμές.
Στη συνέχεια, το ETR 470 θα «βγει» στη γραμμή για να γίνουν και οι δυναμικές δοκιμές για την απόδοση του τρένου εν κινήσει, ώστε να πραγματοποιηθούν και οι τελευταίες πιστοποιήσεις.
Η διαδρομή του τρένου από το Σαβιλιάνο στη Θεσσαλονίκη
Το τρένο, που επρόκειτο να φύγει από την Ιταλία για την Ελλάδα στις 4 Ιανουαρίου, ξεκίνησε τελικά από το εργοστάσιο της Alstom στο Σαβιλιάνο της Βόρειας Ιταλίας την περασμένη εβδομάδα, λόγω των έκτακτων συνθηκών που δημιούργησε ο καταστροφικός σεισμός στην Κροατία.
Διέσχισε τέσσερις χώρες -Σλοβενία, Κροατία, Σερβία και Βόρεια Μακεδονία- συρόμενο σε κάθε χώρα από ηλεκτράμαξες και στην Ελλάδα εισήλθε από την Ειδομένη, όπου το παρέλαβε ντιζελάμαξα «Hellas Sprinter» και το μετέφερε στη Θεσσαλονίκη.
Για τη «φιλοξενία» και τη συντήρηση των ETR 470, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δρομολόγησε την εκτεταμένη αναβάθμιση του μηχανοστασίου της στη Θεσσαλονίκη, το οποίο, όπως σχολίασαν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ στελέχη της εταιρείας, θα είναι ένα από τα πλέον σύγχρονα στην Ευρώπη, όταν ολοκληρωθούν οι εργασίες (νέος μηχανολογικός εξοπλισμός, έργα πολιτικού μηχανικού κτλ), που βρίσκονται στην τελική φάση.
Επίσης, στο χρονικό διάστημα που μεσολαβεί ώς το παρθενικό δρομολόγιο της 25ης Μαρτίου, θα ολοκληρωθεί και η εκπαίδευση -πάνω στο «Λευκό Βέλος»- των μηχανοδηγών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από στελέχη της FS (Trenitalia).
Το «Λευκό Βέλος» αποτελείται από εννέα βαγόνια, πέντε οικονομικής θέσης, τρία πρώτης και ένα καφέ-εστιατόριο. Αποτελεί, όπως προαναφέρθηκε, μόνο το ένα από τα συνολικά πέντε ETR 470, που ανακατασκευάζονται στην Ιταλία, τα οποία αναμένεται να αφιχθούν σταδιακά στην Ελλάδα μέχρι το φθινόπωρο του 2021.
Θεσσαλονίκη-Αθήνα σε τρεις ώρες κι ένα τέταρτο, όταν ολοκληρωθεί η αναβάθμιση του δικτύου
Κάθε τρένο θα μπορεί να μεταφέρει πάνω από 475 επιβάτες, ενώ, όταν ολοκληρωθεί η προγραμματισμένη αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου, θα καλύπτει τη διαδρομή Αθήνα -Θεσσαλονίκη σε τρεις ώρες και ένα τέταρτο, κάνοντας το ταξίδι συντομότερο κατά περίπου 45 λεπτά. Τα ETR 470 μπορούν να αναπτύξουν ταχύτητες έως 200 χιλιομέτρων την ώρα, αλλά βάσει των συνθηκών στο υπό αναβάθμιση ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο, θα κινούνται με 160 χιλιόμετρα._
Το «Λευκό Βέλος» (ETR 470), που έφτασε στο μηχανοστάσιο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στη Θεσσαλονίκη το απόγευμα του Σαββάτου, δύο ημέρες νωρίτερα από την αναμενόμενη άφιξή του, βρίσκεται αυτή τη στιγμή σε διαδικασία παραλαβής, η οποία θα ακολουθηθεί από στατικές δοκιμές.
Στη συνέχεια, το ETR 470 θα «βγει» στη γραμμή για να γίνουν και οι δυναμικές δοκιμές για την απόδοση του τρένου εν κινήσει, ώστε να πραγματοποιηθούν και οι τελευταίες πιστοποιήσεις.
Η διαδρομή του τρένου από το Σαβιλιάνο στη Θεσσαλονίκη
Το τρένο, που επρόκειτο να φύγει από την Ιταλία για την Ελλάδα στις 4 Ιανουαρίου, ξεκίνησε τελικά από το εργοστάσιο της Alstom στο Σαβιλιάνο της Βόρειας Ιταλίας την περασμένη εβδομάδα, λόγω των έκτακτων συνθηκών που δημιούργησε ο καταστροφικός σεισμός στην Κροατία.
Διέσχισε τέσσερις χώρες -Σλοβενία, Κροατία, Σερβία και Βόρεια Μακεδονία- συρόμενο σε κάθε χώρα από ηλεκτράμαξες και στην Ελλάδα εισήλθε από την Ειδομένη, όπου το παρέλαβε ντιζελάμαξα «Hellas Sprinter» και το μετέφερε στη Θεσσαλονίκη.
Για τη «φιλοξενία» και τη συντήρηση των ETR 470, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δρομολόγησε την εκτεταμένη αναβάθμιση του μηχανοστασίου της στη Θεσσαλονίκη, το οποίο, όπως σχολίασαν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ στελέχη της εταιρείας, θα είναι ένα από τα πλέον σύγχρονα στην Ευρώπη, όταν ολοκληρωθούν οι εργασίες (νέος μηχανολογικός εξοπλισμός, έργα πολιτικού μηχανικού κτλ), που βρίσκονται στην τελική φάση.
Επίσης, στο χρονικό διάστημα που μεσολαβεί ώς το παρθενικό δρομολόγιο της 25ης Μαρτίου, θα ολοκληρωθεί και η εκπαίδευση -πάνω στο «Λευκό Βέλος»- των μηχανοδηγών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από στελέχη της FS (Trenitalia).
Το «Λευκό Βέλος» αποτελείται από εννέα βαγόνια, πέντε οικονομικής θέσης, τρία πρώτης και ένα καφέ-εστιατόριο. Αποτελεί, όπως προαναφέρθηκε, μόνο το ένα από τα συνολικά πέντε ETR 470, που ανακατασκευάζονται στην Ιταλία, τα οποία αναμένεται να αφιχθούν σταδιακά στην Ελλάδα μέχρι το φθινόπωρο του 2021.
Θεσσαλονίκη-Αθήνα σε τρεις ώρες κι ένα τέταρτο, όταν ολοκληρωθεί η αναβάθμιση του δικτύου
Κάθε τρένο θα μπορεί να μεταφέρει πάνω από 475 επιβάτες, ενώ, όταν ολοκληρωθεί η προγραμματισμένη αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου, θα καλύπτει τη διαδρομή Αθήνα -Θεσσαλονίκη σε τρεις ώρες και ένα τέταρτο, κάνοντας το ταξίδι συντομότερο κατά περίπου 45 λεπτά. Τα ETR 470 μπορούν να αναπτύξουν ταχύτητες έως 200 χιλιομέτρων την ώρα, αλλά βάσει των συνθηκών στο υπό αναβάθμιση ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο, θα κινούνται με 160 χιλιόμετρα._