Οι νέοι άνδρες είναι πιθανότερο να κάνουν κάποια απερισκεψία, με αποτέλεσμα να τραυματιστούν σε τροχαίο ατύχημα, είτε οδηγώντας, είτε διασχίζοντας κάποιο δρόμο ως πεζοί. Όμως, σε πιο προχωρημένη ηλικία, η κατάσταση αντιστρέφεται και ο αυξημένος κίνδυνος, τόσο για τους οδηγούς, όσο και για τους πεζούς, αφορά πρωτίστως τις γυναίκες της μέσης και τρίτης ηλικίας, σύμφωνα με μια νέα ισπανική έρευνα.

Οι ερευνητές της Υπηρεσίας Δημόσιας Υγείας της Βαρκελώνης, με επικεφαλής την Έλενα Σανταμαρίνα Ρούμπιο, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό "Accident, Analysis and Prevention" (Ατύχημα, Ανάλυση και Πρόβλεψη), μελέτησαν στοιχεία για περίπου 100.000 ανθρώπους, αναλύοντας το «προφίλ» των κινδύνων ανάλογα με το φύλο και την ηλικία.

Η μελέτη δείχνει ότι, αντίθετα με την κοινώς διαδεδομένη πεποίθηση, οι άνδρες δεν είναι πάντα αυτοί που κινδυνεύουν περισσότερο να τραυματιστούν. «Ανάμεσα στους πιο νέους πεζούς και οδηγούς, οι άνδρες εμφανίζουν όντως μεγαλύτερο κίνδυνο μικρού ή σοβαρού τραυματισμού από ό,τι οι γυναίκες. Όμως οι διαφορές αντιστρέφονται με την αύξηση της ηλικίας, με αποτέλεσμα οι μεγάλης ηλικίας γυναίκες να είναι πιθανότερο να τραυματιστούν σε σχέση με τους συνομήλικους άνδρες», δήλωσε η Έλενα Σανταμαρίνα Ρούμπο.

Ο αυξημένος κίνδυνος για τους νέους άνδρες οφείλεται κυρίως στο ότι κινούνται πιο αψήφιστα στο δρόμο, με μεγαλύτερη ταχύτητα και συχνότερα υπό την επίδραση αλκοόλ ή ναρκωτικών. Από την άλλη, οι μεγάλες γυναίκες έχουν είτε μειωμένη αντίληψη του κινδύνου (ως πεζοί ή οδηγοί), είτε μικρότερη εμπειρία στο τιμόνι, ενώ γενικότερα εμφανίζουν μεγαλύτερα προβλήματα σωματικής κινητικότητας, άρα και ροπή σε ατυχήματα, σε σχέση με τους άνδρες της μέσης και τρίτης ηλικίας.

Επίσης, σύμφωνα με την έρευνα, οι γυναίκες οδηγούν πιο συχνά μέσα στους πολυσύχναστους δρόμους των πόλεων, όπου είναι πιθανότερο να εμπλακούν σε κάποιο τροχαίο, αν και συνήθως όχι σοβαρό, καθώς η ταχύτητά τους είναι σχετικά χαμηλή. Από την άλλη, οι άνδρες οδηγούν συχνότερα και με μεγαλύτερες ταχύτητες εκτός πόλεων, με αποτέλεσμα να εκτίθενται σε σοβαρότερα τροχαία. Η μελέτη επιβεβαιώνει ότι ο κίνδυνος θανάσιμου τραυματισμού είναι πάντα μεγαλύτερος για τους άνδρες από ό,τι για τις γυναίκες.