Στον τρόπο με τον οποίο θα ανοίξουν τις πόρτες τους τα σχολεία τη Δευτέρα 1 Φεβρουαρίου αναφέρθηκε σε τηλεοπτική της συνέντευξη η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως.

Η κ. Κεραμέως τόνισε πως η επαναλειτουργία των σχολικών μονάδων αποφασίστηκε με βάση τα στοιχεία των επιδημιολόγων και θα γίνει με μέτρα που έχουν υποδείξει οι ειδικοί για να περιοριστεί η διασπορά του ιού.

Επανέλαβε δε, πως τα γυμνάσια θα λειτουργήσουν κανονικά σε ολόκληρη τη χώρα ενώ τα λύκεια που βρίσκονται σε «κόκκινες» περιοχές θα συνεχίσουν την τηλεκπαίδευση.

«Τα παιδιά στα λύκεια έχουν πιο έντονη επαφή μεταξύ τους. Παρακαλώ εκπαιδευτικούς και μαθητές άνω τον 16 να κάνουν αίτηση για τεστ», είπε χαρακτηριστικά, τονίζοντας παράλληλα πως ο δείκτης θετικότητας των τμημάτων που βρίσκονται σε αναστολή λόγω κορωνοϊού είναι στο 0,3%.

Εξήγησε δε, πως έχουν γίνει προσλήψεις ψυχολόγων για να βοηθηθεί η εκπαιδευτική κοινότητα ενώ παράλληλα έχει μειωθεί η ύλη των πανελλαδικών εξετάσεων.

Όσον αφορά στις αθλητικές δραστηριότητες, η υπουργός Παιδείας είπε:

«Οι ειδικοί προτείνουν οι αθλητικές δραστηριότητες να γίνονται σε σταθερές ομάδες. Για να ανοίξουν τα γυμνάσια αποφασίστηκε να περιοριστεί το εμπόριο. Θα έχουμε κρούσματα, είναι λογικό. Το ζητούμενο είναι να τηρούνται τα μέτρα στα σχολεία».

Αναφορικά με τα φροντιστήρια και τη λειτουργία τους, η Νίκη Κεραμέως εξήγησε ότι ακόμη οι ειδικοί δεν έχουν εισηγηθεί να ανοίξουν.

Όπως είπε, μάλιστα, οι εξετάσεις στα πανεπιστήμια θα γίνουν εξ’ αποστάσεως.

Σχολιάζοντας πρόταση να μοιραστούν οι μαθητές σε άλλες αίθουσες για να είναι μικρότερος ο αριθμός τους ανά τμήμα, η κ. Κεραμέως είπε:

«Nα είμαστε λίγο ρεαλιστικοί, δεν μπορούμε να διπλασιάσουμε τους χώρους σε όλη τη χώρα. Υπάρχουν πρακτικές δυσκολίες και για τους εκπαιδευτικούς».

Η Νίκη Κεραμέως επιπλεόν με tweet που έκανε την Κυριακή επισημαίνει πως «Αύριο, Δευτέρα, επαναλειτουργούν τα Γυμνάσια και τα Λύκεια της χώρας, κατόπιν θετικής εισήγησης της Επιτροπής των Ειδικών (μόνο στις «κόκκινες» περιοχές συνεχίζεται η τηλεκπαίδευση στα Λύκεια). Τηρούμε τα μέτρα, #ΜαθαίνουμεΑσφαλείς».

Τι θα γίνει με διαγωνίσματα, βαθμολογίες και απουσίες

«Βραχνάς» για μαθητές και μαθήτριες αποτελεί ο φόρτος διαγωνισμάτων που τους περιμένει με το άνοιγμα των σχολείων και το πώς θα βαθμολογηθούν κατά το Α' τετράμηνο. Από το υπουργείο Παιδείας, με σχετικές εγκυκλίους, έχει προβλεφθεί αρχικά η μεταφορά των διαγωνισμάτων του Α' τετραμήνου στο Β' τετράμηνο, σε περίπτωση που δεν καταστεί εφικτή η γραπτή δοκιμασία δια ζώσης εγκαίρως.

Έτσι, οι βαθμολογίες του Α΄τετραμήνου μπορεί να διαμορφωθούν και χωρίς την ύπαρξη διαγωνίσματος, αλλά με βάση την απόδοσή τους στην τάξη (φυσική και ηλεκτρονική) και από τα τεστ που έδωσαν στις τάξεις δια ζώσης. Επιπλέον, έχει προβλεφθεί η μη κατάθεση βαθμολογίας για κάποιο μάθημα ή κλάδο μαθήματος που για οποιονδήποτε λόγο ενδεχομένως διδάχθηκε λιγότερο από δέκα (10) ώρες στο Α' τετράμηνο και με την προϋπόθεση ότι αποδεδειγμένα και δικαιολογημένα οι διδάσκοντες δεν διαθέτουν επαρκή στοιχεία για την αξιολόγηση της επίδοσης των μαθητών και μαθητριών τους.

Όσο για την καταχώρηση των απουσιών, το υπουργείο έχει διευκρινίσει ότι θα γίνει σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις (δεν προσμετρώνται οι απουσίες λόγω τεχνικών ζητημάτων και ασθενείας) και ότι ο χαρακτηρισμός της φοίτησης των μαθητών και μαθητριών θα εξεταστεί στο τέλος του Β' τετραμήνου.

Προβληματισμός από την ΟΛΜΕ

Τις επιφυλάξεις της για το άνοιγμα των γυμνασίων και των λυκείων έχει εκφράσει η Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης, τονίζοντας ότι τα μέτρα πρόληψης και ο τρόπος με τον οποίο αναμένεται να λειτουργήσουν οι σχολικές δομές δεν επαρκούν.

«Η αλήθεια είναι ότι, ο τρόπος με τον οποίο ανοίγουν τα σχολεία, αφενός δημιουργεί συνθήκες εξάπλωσης του ιού και αφετέρου, προδιαγράφει το νέο κλείσιμό τους το επόμενο διάστημα», αναφέρει η Ομοσπονδία. Παράλληλα, έχει τονίσει την ανάγκη να προταχθούν εγκαίρως οι εμβολιασμοί των εκπαιδευτικών.

«Θα είναι "δώρον άδωρον" να γίνει αυτό την άνοιξη ή στις αρχές καλοκαιριού», δήλωσε μέσα στην εβδομάδα ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ, Θεόδωρος Τσούχλος. Η ΟΛΜΕ ζητά να γίνονται άμεσα και δωρεάν, μαζικά και επαναλαμβανόμενα τεστ Covid στα σχολεία για εκπαιδευτικούς και μαθητές και να ληφθούν μέτρα «για την ουσιαστική ιχνηλάτηση των κρουσμάτων και όχι φόρτωμα αυτής της διαδικασίας στους εκπαιδευτικούς». Τέλος, η ΟΛΜΕ ζητά να γίνουν προσλήψεις εκπαιδευτικών, να αξιοποιηθούν χώροι και αίθουσες, με τη λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων, ώστε να αραιώσει ο μαθητικός πληθυσμός στις σχολικές τάξεις.