Συνεκπαίδευση δυνάμεων Ειδικών Επιχειρήσεων με το αερόστρωμνο «ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑ» του ΠΝ
Άσκηση μονοήμερης διάρκειας συνεργασίας δυνάμεων της Διακλαδικής Διοικήσεως Ειδικών Επιχειρήσεων (ΔΔΕΕ) του ΓΕΕΘΑ και του Πλοίου Ταχείας Μεταφοράς (ΠΤΜ) «ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑ» του Πολεμικού Ναυτικού διεξήχθη στην ευρύτερη περιοχή του Σαρωνικού κόλπου.
Η συνεκπαίδευση σχεδιάστηκε και συντονίστηκε από τη ΔΔΕΕ και περιελάμβανε εξειδικευμένα αντικείμενα διεξαγωγής Ειδικών Επιχειρήσεων επικεντρωμένα στην ανακατάληψη βραχονησίδος.
«Η άσκηση είχε ως σκοπό την επαύξηση της μαχητικής ικανότητας και της διαλειτουργικότητας των συμμετεχουσών δυνάμεων, καθώς και του επιπέδου συνεργασίας τους κατά την σχεδίαση και εκτέλεση των εν λόγω επιχειρήσεων στο ιδιαίτερα απαιτητικό περιβάλλον του Αιγαίου».
Συμφώνως με την επίσημη ιστοσελίδα του ΓΕΝ «Τα Πλοία Ταχείας Μεταφοράς (ΠΤΜ) τύπου ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑ (Ρωσική ονομασία ZUBR - Νατοϊκή ονομασία POMORNIK) είναι σήμερα τα μεγαλύτερα σε μέγεθος αερόστρωμνα αποβατικά σκάφη (Air - Cushion Landing Craft) στον κόσμο και αποτελούν την τέταρτη γενιά αεροστρόμνων σκαφών.
Το ΠΤΜ «ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑ» είναι το πρώτο ΠΤΜ που παρελήφθηκε από το ΠΝ. Είναι Ρωσικής προελεύσεως και σχεδιάσεως σύμφωνα με το πρόγραμμα 12322 με Ser . No 104. Ναυπηγήθηκε το 1993 στο ναυπηγείο της εταιρίας ALMAZ της Αγίας Πετρούπολης και παραδόθηκε στο Ρωσικό Ναυτικό το 1994 με τον αριθμό 717. Το έτος 2000 υπογράφηκε σύμβαση μεταξύ της Ελληνικής και της Ρωσικής πλευράς σύμφωνα με την οποία θα γινόταν πλήρης επισκευή όλων των συστημάτων του σκάφους με κύριες μετασκευές στα συστήματα ψύξεως ελαίου των κυρίων μηχανών, την προσθήκη δύο επιπλέον συστημάτων κλιματισμού και την προσθήκη δύο μετατροπέων ηλεκτρικής ισχύος.
Τον Οκτώβριο έως Νοέμβριο του 2000 διεξήχθησαν οι έλεγχοι του σκάφους εν όρμω (harbor trials) και εν πλω (sea trials) στην Αγία Πετρούπολη Ρωσίας. Η επίσημη παραλαβή του πλοίου από το Πολεμικό Ναυτικό και η ύψωση της Ελληνικής Σημαίας έγινε στις 22 Ιανουαρίου 2001 με πρώτο Κυβερνήτη τον Πλωτάρχη Χ. Ζησιμόπουλο ΠΝ (=Σ.Σ.: ο οποίος είναι σήμερα Υποναύαρχος Διοικητής της Διοικήσεως Ναυτικής Εκπαιδεύσεως).
Μπορεί να αναπτύσσει ταχύτητα μέχρι 60 κόμβους, έχει πλήρωμα 33 ατόμων και μεταφορική ικανότητα τριών αρμάτων μάχης των 50 τόνων ή 10 ΤΟΜΠ ή 8 ΤΟΜΑ ή 500 στρατιώτες…».
Η συνεκπαίδευση σχεδιάστηκε και συντονίστηκε από τη ΔΔΕΕ και περιελάμβανε εξειδικευμένα αντικείμενα διεξαγωγής Ειδικών Επιχειρήσεων επικεντρωμένα στην ανακατάληψη βραχονησίδος.
«Η άσκηση είχε ως σκοπό την επαύξηση της μαχητικής ικανότητας και της διαλειτουργικότητας των συμμετεχουσών δυνάμεων, καθώς και του επιπέδου συνεργασίας τους κατά την σχεδίαση και εκτέλεση των εν λόγω επιχειρήσεων στο ιδιαίτερα απαιτητικό περιβάλλον του Αιγαίου».
Συμφώνως με την επίσημη ιστοσελίδα του ΓΕΝ «Τα Πλοία Ταχείας Μεταφοράς (ΠΤΜ) τύπου ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑ (Ρωσική ονομασία ZUBR - Νατοϊκή ονομασία POMORNIK) είναι σήμερα τα μεγαλύτερα σε μέγεθος αερόστρωμνα αποβατικά σκάφη (Air - Cushion Landing Craft) στον κόσμο και αποτελούν την τέταρτη γενιά αεροστρόμνων σκαφών.
Το ΠΤΜ «ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑ» είναι το πρώτο ΠΤΜ που παρελήφθηκε από το ΠΝ. Είναι Ρωσικής προελεύσεως και σχεδιάσεως σύμφωνα με το πρόγραμμα 12322 με Ser . No 104. Ναυπηγήθηκε το 1993 στο ναυπηγείο της εταιρίας ALMAZ της Αγίας Πετρούπολης και παραδόθηκε στο Ρωσικό Ναυτικό το 1994 με τον αριθμό 717. Το έτος 2000 υπογράφηκε σύμβαση μεταξύ της Ελληνικής και της Ρωσικής πλευράς σύμφωνα με την οποία θα γινόταν πλήρης επισκευή όλων των συστημάτων του σκάφους με κύριες μετασκευές στα συστήματα ψύξεως ελαίου των κυρίων μηχανών, την προσθήκη δύο επιπλέον συστημάτων κλιματισμού και την προσθήκη δύο μετατροπέων ηλεκτρικής ισχύος.
Τον Οκτώβριο έως Νοέμβριο του 2000 διεξήχθησαν οι έλεγχοι του σκάφους εν όρμω (harbor trials) και εν πλω (sea trials) στην Αγία Πετρούπολη Ρωσίας. Η επίσημη παραλαβή του πλοίου από το Πολεμικό Ναυτικό και η ύψωση της Ελληνικής Σημαίας έγινε στις 22 Ιανουαρίου 2001 με πρώτο Κυβερνήτη τον Πλωτάρχη Χ. Ζησιμόπουλο ΠΝ (=Σ.Σ.: ο οποίος είναι σήμερα Υποναύαρχος Διοικητής της Διοικήσεως Ναυτικής Εκπαιδεύσεως).
Μπορεί να αναπτύσσει ταχύτητα μέχρι 60 κόμβους, έχει πλήρωμα 33 ατόμων και μεταφορική ικανότητα τριών αρμάτων μάχης των 50 τόνων ή 10 ΤΟΜΠ ή 8 ΤΟΜΑ ή 500 στρατιώτες…».