Ξεκινούν οι εργασίες στο Τέξας στο πρώτο αναβαθμισμένο F-16V της Πολεμικής Αεροπορίας
Ξεκινούν αύριο, συμφώνως με τις πληροφορίες της ιστοσελίδος μας, οι πρώτες εργασίες επί του πρώτου αναβαθμισμένου αεροσκάφους F-16V (=Viper) της Πολεμικής Αεροπορίας στις εγκαταστάσεις της κατασκευάστριας εταιρείας Lockheed Martin Aero στο Fort Worth του Τέξας, όπου έφτασε στα μέσα της εβδομάδος, από όπου είναι και οι φωτογραφίες αυτές των Αμερικανών.
Το αεροσκάφος μεταφέρθηκε στις ΗΠΑ μετά από αρκετές στάσεις-διανυκτερεύσεις ως ενδιαμέσους σταθμούς σε Ευρώπη, Καναδά και ΗΠΑ πραγματοποιώντας μία “transfer flight” με Αμερικανό πιλότο της εταιρείας, για της ανάγκες της οποίας και το είδος της οποίας αφαιρέθηκαν τα ελληνικά εθνόσημα και roundels από το κάθετο σταθερό και τις πτέρυγες και τοποθετήθηκαν με ειδικό αυτοκόλλητο τα αντίστοιχα αμερικανικά, καθώς σε αυτήν την φάση και όσο θα βρίσκεται στις ΗΠΑ είναι «υπό την ευθύνη (νομική, ασφαλιστική, επιχειρησιακή) των Αμερικανών. Επίσης νατί για τον σειριακό αριθμό (serial number) που φέρει στην Πολεμική Αεροπορία (s/n 005) για όσο διάστημα θα βρίσκεται στις ΗΠΑ θα φέρει τον σειριακό αριθμό αναγνωρίσεως “WJ-5”.
Το πρώτο αυτό F-16C Block.52+ADV, που αναβαθμίστηκε σε F-16V στις εγκαταστάσεις της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας (ΕΑΒ) στο Σχηματάρι Βοιωτίας, και χαρακτηρίζεται ως «Αεροσκάφος Πτητικών Δοκιμών» (“Flight Test Aircraft”) θα «μπει» από την κατασκευάστρια εταιρεία στον ειδικό ανεχοϊκό θάλαμο για τις πρώτες δοκιμές και ακολούθως θα πετάξει πάντα με πιλότους της εταιρείας στην Αεροπορική Βάση Σω (Shaw Air Base) της Νοτίου Καρολίνας προκειμένου να ξεκινήσει εκεί πλήρεις δοκιμές (εδάφους και αέρος) και όταν όλα θα είναι συμφώνως με το πρόγραμμα και όπως προβλέπεται, τότε θα δοθεί το «πράσινο» φως» και θα αρχίσουν οι εργασίες και στα υπόλοιπα αεροσκάφη που είναι και θα έχουν μπει ως τότε στη «γραμμή παραγωγής» της ΕΑΒ. Εκτιμάται ότι το συγκεκριμένο πρώτο αεροσκάφος θα επιστρέψει στην Ελλάδα προς τα τέλη φθινοπώρου του 2021.
Το αεροσκάφος μεταφέρθηκε στις ΗΠΑ μετά από αρκετές στάσεις-διανυκτερεύσεις ως ενδιαμέσους σταθμούς σε Ευρώπη, Καναδά και ΗΠΑ πραγματοποιώντας μία “transfer flight” με Αμερικανό πιλότο της εταιρείας, για της ανάγκες της οποίας και το είδος της οποίας αφαιρέθηκαν τα ελληνικά εθνόσημα και roundels από το κάθετο σταθερό και τις πτέρυγες και τοποθετήθηκαν με ειδικό αυτοκόλλητο τα αντίστοιχα αμερικανικά, καθώς σε αυτήν την φάση και όσο θα βρίσκεται στις ΗΠΑ είναι «υπό την ευθύνη (νομική, ασφαλιστική, επιχειρησιακή) των Αμερικανών. Επίσης νατί για τον σειριακό αριθμό (serial number) που φέρει στην Πολεμική Αεροπορία (s/n 005) για όσο διάστημα θα βρίσκεται στις ΗΠΑ θα φέρει τον σειριακό αριθμό αναγνωρίσεως “WJ-5”.
Το πρώτο αυτό F-16C Block.52+ADV, που αναβαθμίστηκε σε F-16V στις εγκαταστάσεις της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας (ΕΑΒ) στο Σχηματάρι Βοιωτίας, και χαρακτηρίζεται ως «Αεροσκάφος Πτητικών Δοκιμών» (“Flight Test Aircraft”) θα «μπει» από την κατασκευάστρια εταιρεία στον ειδικό ανεχοϊκό θάλαμο για τις πρώτες δοκιμές και ακολούθως θα πετάξει πάντα με πιλότους της εταιρείας στην Αεροπορική Βάση Σω (Shaw Air Base) της Νοτίου Καρολίνας προκειμένου να ξεκινήσει εκεί πλήρεις δοκιμές (εδάφους και αέρος) και όταν όλα θα είναι συμφώνως με το πρόγραμμα και όπως προβλέπεται, τότε θα δοθεί το «πράσινο» φως» και θα αρχίσουν οι εργασίες και στα υπόλοιπα αεροσκάφη που είναι και θα έχουν μπει ως τότε στη «γραμμή παραγωγής» της ΕΑΒ. Εκτιμάται ότι το συγκεκριμένο πρώτο αεροσκάφος θα επιστρέψει στην Ελλάδα προς τα τέλη φθινοπώρου του 2021.