Παραλαβή του πρώτου ελικοπτέρου Aegean Dauphin του Λιμενικού Σώματος που επανέρχεται στην ενεργό δράση
Κατατέθηκε στην ΕΕ εξοπλιστικό πρόγραμμα ύψους 85 εκ. Ευρώ
Παρελήφθη στη διάρκεια ειδικής τελετής που πραγματοποιήθηκε με τη λήψη όλων των μέτρων προστασίας από την πανδημία στις εγκαταστάσεις της εταιρείας Aeroservices, στο στρατιωτικό αεροδρόμιο της Πάχης Μεγάρων, το πρώτο πτητικά ικανό ελικόπτερο τύπου Aegean Dauphin του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής (ΛΣ-ΕΛΑΚΤ), το οποίο από σήμερα επανέρχεται στην ενεργό δράση και στην επιτήρηση του εθνικού θαλάσσιου χώρου.
Η επισκευή του ελικοπτέρου από αρκετά σοβαρή βλάβη που είχε υποστεί, πραγματοποιήθηκε χάρη στη χορηγία της Αστικής Μη Κερδοσκοπικής Εταιρείας Πολιτιστικού και Κοινωφελούς Έργου «ΑΙΓΕΑΣ» των εφοπλιστών Αθανάσιου και Μαρίνας Μαρτίνου.
Στην τελετή παρέστησαν ο Υπουργός και ο υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Πλακιωτάκης και Κώστας Κατσαφάδος αντιστοίχως, και ο Αρχηγός ΛΣ-ΕΛΑΚΤ Αντιναυάρχος ΛΣ Θεόδωρος Κλιάρης.
Μιλώντας στη διάρκεια της τελετής ο τελετής ο Υπουργός ευχαρίστησε την εταιρεία «ΑΙΓΕΑΣ», τονίζοντας μεταξύ άλλων ότι «από τα έξι ελικόπτερα που αποκτήθηκαν το 2004, μόνο ένα ήταν σε υπηρεσία και αυτό θα καθηλώνονταν πολύ σύντομα, έχοντας συμπληρώσει τις πτητικές του ώρες».
Ο ίδιος, αναφερόμενος στο συνολικό έργο του ΛΣ-ΕΛΑΚΤ επισήμανε ότι: «Η ολική επαναφορά του Λιμενικού Σώματος στην πρώτη γραμμή της διασφάλισης των εθνικών και κυριαρχικών μας δικαιωμάτων ξάφνιασε πολλούς μιας και τους έφερε μπροστά σε μια νέα πραγματικότητα. Το Λιμενικό Σώμα παραμένει σταθερό στην πιστή τήρηση των διεθνών και ευρωπαϊκών συνθηκών για τον σεβασμό και την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, έχοντας διασώσει χιλιάδες ανθρώπους που κινδύνευαν. Οι αριθμοί αποδεικνύουν ότι παραμένουμε σταθεροί και ακλόνητοι».
Σε άλλο σημείο ο Γιάννης Πλακιωτάκης αναφέρθηκε και στο ολοκληρωμένο εξοπλιστικό πρόγραμμα που έχει καταθέσει το Υπουργείο στην Ευρωπαϊκή Ένωση, «ειδικά για την ενίσχυση των εναερίων μέσων και του προσωπικού με προμήθειες και δράσεις που ξεπερνούν τα 85 εκ. ευρώ, μέσω του Ταμείου Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Συνόρων 2021-2027. Ο σχεδιασμός των εξοπλιστικών προγραμμάτων και το επενδυτικό πλάνο του Λιμενικού Σώματος έχει ορίζοντα 10ετίας, και στόχος μας είναι κάθε ευρώ να πιάνει τόπο», όπως τόνισε χαρακτηριστικώς.
«Η ανάγκη από αέρος υποστήριξης του πολύπλευρου έργου του Λιμενικού Σώματος καθώς και οι εξελίξεις στα Ανατολικά θαλάσσια σύνορα της Πατρίδας μας απαιτούν τη μέγιστη διαθεσιμότητα του στόλου των εναερίων μέσων. Με δεδομένο ότι η ωφέλιμη ζωή των εναερίων μέσων γενικά υπολογίζεται στα σαράντα έτη, με κατά μέσο όρο τις 20.000 ώρες πτήσεις, το γεγονός ότι το συγκεκριμένο ελικόπτερο έχει μόλις 1.000 ώρες πτήσεις καταδεικνύει τα υψηλά περιθώρια περεταίρω επιχειρησιακής εκμετάλλευσής του» τόνισε μεταξύ άλλων ο Αρχηγός ΛΣ-ΕΛΑΚΤ Αντιναύαρχος ΛΣ Θ.Κλιάρης, αναφερόμενος στα επιχειρησιακά θέματα και στην επιχειρησιακή αξιοποίηση των πολύτιμων ελικοπτέρων του ΛΣ-ΕΛΑΚΤ.
Παράλληλα όμως με τα λόγια του Αρχηγού «αποκαλύπτεται» και η απογοητευτική πτητική εκμετάλλευση των υπερσύγχρονων ελικοπτέρων του Σώματος, που ουσιαστικώς όλα αυτά τα χρόνια έχουν πετάξει ελάχιστα, καθώς ΟΥΔΕΙΣ αρμόδιος πέτυχε να εξασφαλίσει μία συνεχή και βιώσιμη εφοδιαστική αλυσίδα για τα ελικόπτερα αυτά, με αποτέλεσμα από το 2004 μέχρι σήμερα να έχουν γράψει περίπου 1000 ώρες πτήσεως το καθένα και ένα από τα έξι να έχει «καννιβαλιστεί» πλήρως για να πετάξει άλλο ένα προκειμένου να διατηρούν την πτητική τους ικανότητα οι πιλότοι.
Ελπίζεται ότι τώρα τόσο με το ελικόπτερο αυτό όσο και με τα υπόλοιπα σιγά-σιγά να αρχίσουν και πάλι να πετούν και να αξιοποιούνται πλήρως επιχειρησιακά δίπλα στα ελικόπτερα Aegean Hawk και ΑΒ-212 του Πολεμικού Ναυτικού, με το οποίο έτσι και αλλιώς συνυπάρχουν εδώ και πολλά χρόνια στην Αεροναυτική Βάση στο Κοτρώνι Μαραθώνα.
Τέλος, να επισημανθεί ότι η ίδια εταιρεία Aeroservices και στον ίδιο χώρο, πραγματοποιεί την εργοστασιακού επιπέδου συντήρηση του πρώτου S-70B Aegean Hawk του Πολεμικού Ναυτικού, το οποίο παρέλαβε προ εβδομάδος, όπως φάνηκε και στις φωτογραφίες από την τελετή, όπως επίσης και το Super Puma του Πυροσβεστικού Σώματος.
Η επισκευή του ελικοπτέρου από αρκετά σοβαρή βλάβη που είχε υποστεί, πραγματοποιήθηκε χάρη στη χορηγία της Αστικής Μη Κερδοσκοπικής Εταιρείας Πολιτιστικού και Κοινωφελούς Έργου «ΑΙΓΕΑΣ» των εφοπλιστών Αθανάσιου και Μαρίνας Μαρτίνου.
Στην τελετή παρέστησαν ο Υπουργός και ο υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Πλακιωτάκης και Κώστας Κατσαφάδος αντιστοίχως, και ο Αρχηγός ΛΣ-ΕΛΑΚΤ Αντιναυάρχος ΛΣ Θεόδωρος Κλιάρης.
Μιλώντας στη διάρκεια της τελετής ο τελετής ο Υπουργός ευχαρίστησε την εταιρεία «ΑΙΓΕΑΣ», τονίζοντας μεταξύ άλλων ότι «από τα έξι ελικόπτερα που αποκτήθηκαν το 2004, μόνο ένα ήταν σε υπηρεσία και αυτό θα καθηλώνονταν πολύ σύντομα, έχοντας συμπληρώσει τις πτητικές του ώρες».
Ο ίδιος, αναφερόμενος στο συνολικό έργο του ΛΣ-ΕΛΑΚΤ επισήμανε ότι: «Η ολική επαναφορά του Λιμενικού Σώματος στην πρώτη γραμμή της διασφάλισης των εθνικών και κυριαρχικών μας δικαιωμάτων ξάφνιασε πολλούς μιας και τους έφερε μπροστά σε μια νέα πραγματικότητα. Το Λιμενικό Σώμα παραμένει σταθερό στην πιστή τήρηση των διεθνών και ευρωπαϊκών συνθηκών για τον σεβασμό και την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, έχοντας διασώσει χιλιάδες ανθρώπους που κινδύνευαν. Οι αριθμοί αποδεικνύουν ότι παραμένουμε σταθεροί και ακλόνητοι».
Σε άλλο σημείο ο Γιάννης Πλακιωτάκης αναφέρθηκε και στο ολοκληρωμένο εξοπλιστικό πρόγραμμα που έχει καταθέσει το Υπουργείο στην Ευρωπαϊκή Ένωση, «ειδικά για την ενίσχυση των εναερίων μέσων και του προσωπικού με προμήθειες και δράσεις που ξεπερνούν τα 85 εκ. ευρώ, μέσω του Ταμείου Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Συνόρων 2021-2027. Ο σχεδιασμός των εξοπλιστικών προγραμμάτων και το επενδυτικό πλάνο του Λιμενικού Σώματος έχει ορίζοντα 10ετίας, και στόχος μας είναι κάθε ευρώ να πιάνει τόπο», όπως τόνισε χαρακτηριστικώς.
«Η ανάγκη από αέρος υποστήριξης του πολύπλευρου έργου του Λιμενικού Σώματος καθώς και οι εξελίξεις στα Ανατολικά θαλάσσια σύνορα της Πατρίδας μας απαιτούν τη μέγιστη διαθεσιμότητα του στόλου των εναερίων μέσων. Με δεδομένο ότι η ωφέλιμη ζωή των εναερίων μέσων γενικά υπολογίζεται στα σαράντα έτη, με κατά μέσο όρο τις 20.000 ώρες πτήσεις, το γεγονός ότι το συγκεκριμένο ελικόπτερο έχει μόλις 1.000 ώρες πτήσεις καταδεικνύει τα υψηλά περιθώρια περεταίρω επιχειρησιακής εκμετάλλευσής του» τόνισε μεταξύ άλλων ο Αρχηγός ΛΣ-ΕΛΑΚΤ Αντιναύαρχος ΛΣ Θ.Κλιάρης, αναφερόμενος στα επιχειρησιακά θέματα και στην επιχειρησιακή αξιοποίηση των πολύτιμων ελικοπτέρων του ΛΣ-ΕΛΑΚΤ.
Παράλληλα όμως με τα λόγια του Αρχηγού «αποκαλύπτεται» και η απογοητευτική πτητική εκμετάλλευση των υπερσύγχρονων ελικοπτέρων του Σώματος, που ουσιαστικώς όλα αυτά τα χρόνια έχουν πετάξει ελάχιστα, καθώς ΟΥΔΕΙΣ αρμόδιος πέτυχε να εξασφαλίσει μία συνεχή και βιώσιμη εφοδιαστική αλυσίδα για τα ελικόπτερα αυτά, με αποτέλεσμα από το 2004 μέχρι σήμερα να έχουν γράψει περίπου 1000 ώρες πτήσεως το καθένα και ένα από τα έξι να έχει «καννιβαλιστεί» πλήρως για να πετάξει άλλο ένα προκειμένου να διατηρούν την πτητική τους ικανότητα οι πιλότοι.
Ελπίζεται ότι τώρα τόσο με το ελικόπτερο αυτό όσο και με τα υπόλοιπα σιγά-σιγά να αρχίσουν και πάλι να πετούν και να αξιοποιούνται πλήρως επιχειρησιακά δίπλα στα ελικόπτερα Aegean Hawk και ΑΒ-212 του Πολεμικού Ναυτικού, με το οποίο έτσι και αλλιώς συνυπάρχουν εδώ και πολλά χρόνια στην Αεροναυτική Βάση στο Κοτρώνι Μαραθώνα.
Τέλος, να επισημανθεί ότι η ίδια εταιρεία Aeroservices και στον ίδιο χώρο, πραγματοποιεί την εργοστασιακού επιπέδου συντήρηση του πρώτου S-70B Aegean Hawk του Πολεμικού Ναυτικού, το οποίο παρέλαβε προ εβδομάδος, όπως φάνηκε και στις φωτογραφίες από την τελετή, όπως επίσης και το Super Puma του Πυροσβεστικού Σώματος.