Το λάδι και το μέλι μπορούν να βγάλουν την Ελλάδα από την κρίση, σύμφωνα με το αμερικανικό πρακτορείο Bloomberg το οποίο σε νέο δημοσίευμά του «υμνεί» τα ελληνικά προϊόντα, τα οποία -όπως αναφέρει- μπορεί να σώσουν την χώρα.

Σύμφωνα με το Bloomberg, ο Έλληνας πρωθυπουργός, Αντώνης Σαμαράς, καλεί κατασκευαστές των παραδοσιακών τροφίμων και ποτών, από τους παραγωγούς αυγοτάραχου, μέχρι τους μελισσοκόμους να παίξουν μεγαλύτερο ρόλο στη μεταμόρφωση της χώρας σε μία οικονομία εξαγωγών.

«Η Ελλάδα, η οποία είδε τις εξαγωγές να μειώνονται κατά 0,2% το 2013, χρειάζεται εταιρείες  τροφίμων και ποτών για να "προφτάσει" βιομηχανίες, όπως των καυσίμων και να κάνει περισσότερα για να βγει η χώρα από την εξαετή ύφεση».

Τα παραπάνω δήλωσε ο κ. Σαμαράς στους εκπροσώπους των παραγωγών της Λέσβου πριν από λίγες ημέρες, όπως αναφέρει το δημοσίευμα.Το  Bloomberg σημειώνει ότι ο κ. Σαμαράς είπε πως όλο και περισσότερες εταιρείες θα έπρεπε να επικεντρωθούν στην επεξεργασία των παραδοσιακών προϊόντων, ώστε να επιστρέψουν τα ελληνικά προϊόντα στις διεθνείς αγορές.

Το πρακτορείο αναφέρεται σε στοιχεία του Πανελλήνιου Συνδέσμου Εξαγωγέων αναφέροντας ότι οι ελληνικές εξαγωγές αγροτικών προϊόντων, όπως φαγητά, ποτά και έλαια, αυξήθηκαν κατά 3,5%

Σύμφωνα με το δημοσίευμα, μερικοί παραγωγοί, όπως ελαιοπαραγωγοί αλλά και η εταιρεία Gaea , η οποία παράγει κόκκινο πιπέρι, άρχισαν να δουλεύουν έχοντας στο μυαλό τους μόνο το εξωτερικό.

Ο υπεύθυνος της Gaea αναφέρει ότι ο πρώτος πελάτης της ο πρώτος πελάτης της εταιρείας ήταν μια αλυσίδα σούπερ μάρκετ στη Βρετανία η οποία τώρα απορροφάει το 82% των πωλήσεων του προϊόντος εκτός Ελλάδα. Η Gaea στέλνει πλέον τα προϊόντα της σε άλλες 26 χώρες.

Το Bloomberg αναφέρεται και στην  εταιρείας Papadimitriou CC SA που εξάγει ξύδι μπαλσάμικο και μουστάρδα αλλά και στην Capro Hellas.

Σύμφωνα με το Bloomberg, ο ιδρυτής της, Κώστας Κοντόπουλος, άνοιξε το πρώτο του κατάστημα στο «απόγειο» της κρίσης το 2011 και άρχισε να πουλά ντελικατέσεν προϊόντα, τα οποία ταξιδεύουν σήμερα σχεδόν σε όλη την Ευρώπη.