Το εγκώμιο του Πειραιά πλέκουν οι New York Times: Το αρχαίο λιμάνι της Ελλάδας μετατρέπεται σε πολιτιστικό κόμβο
«Tο μέλλον του Πειραιά μοιάζει γεμάτο αισιοδοξία και δημιουργικές πιθανότητες» αναφέρει το εκτενές αφιέρωμα της αμερικανικής εφημερίδας
Τον Πειραιά εκθειάζουν οι New York Times μέσα από ένα εκτενές αφιέρωμά τους, στο οποίο αναφέρουν ότι η περιοχή αναδεικνύεται σε πόλο έλξης για το ελληνικό και το διεθνές καλλιτεχνικό στερέωμα, καθώς το ιστορικό βιομηχανικό προφίλ, οι διαθέσιμοι αποθηκευτικοί χώροι και η δραστήρια καλλιτεχνική κοινότητα προσελκύουν ιδιοκτήτες γκαλερί τέχνης και σχεδιαστές στο ιστορικό λιμάνι της Αθήνας.
Ειδικότερα όπως σημειώνουν οι NYT, ο Πειραιάς ωφελείται από το γεγονός ότι άλλες μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις που φιλοξενούν καλλιτεχνικά δρώμενα, όπως το Βερολίνο και η Λισαβώνα, βιώνουν συνεχείς ανατιμήσεις στα ακίνητα, με συνέπεια να αλλοιώνονται στοιχεία του ιστορικού χαρακτήρα τους και να γίνεται πολύ ακριβή η φιλοξενία εκδηλώσεων και εκθέσεων.
Κάνοντας μία βόλτα στην πληθώρα εκθέσεων που στεγάζονται κοντά στο λιμάνι, η εφημερίδα τονίζει ότι τη βραδιά αυτή «το μέλλον του Πειραιά μοιάζει γεμάτο αισιοδοξία και δημιουργικές πιθανότητες».
«Αποφάσισα ότι ο Πειραιάς, με την θάλασσα και τα καράβια, τη βιομηχανική ζώνη και την Ιστορία ήταν μία ενδιαφέρουσα επιλογή», δήλωσε η Σύλβια Κούβαλη, ιδρυτής της γκαλερί Rodeo, η οποία μετεγκαταστάθηκε από την Κωνσταντινούπολη το 2018.
«Όλοι πίστευαν ότι ήμουν τρελή αλλά από την αρχή πίστευα ότι υπάρχει κάτι ιδιαίτερα όμορφο στο να βρίσκεσαι ανάμεσα σε ανθρώπους που επισκευάζουν πλοία και μηχανές, σε μικρή απόσταση από το λιμάνι», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Δίπλα στο Rodeo βρίσκεται η Carwan, γκαλερί avant-garde τέχνης, η οποία άνοιξε πριν δύο χρόνια, όταν οι ιδιοκτήτες της, ο Καναδός αρχιτέκτονας Nicolas Bellavance-Lecompte και ο γάλλος συνάδελφός του Quentin Moyse, αποφάσισαν να μετακινήσουν τον εκθεσιακό τους χώρο από τη Βυρητό στην Ελλάδα.
Ένας από τους λόγους που αποφάσισαν να μεταφερθούν στην Αθήνα ήταν το γεγονός ότι η πελατεία τους «γινόταν όλο και πιο παγκόσμια», όπως δήλωσε ο Bellavance-Lecompte. Οι συλλέκτες με τους οποίους συνεργάζονται οι δύο αρχιτέκτονες μπορούν να επισκεφτούν πιο εύκολα την Ελλάδα και η χρήση των ναυτιλιακών γραμμών του Πειραιά έχει διευκολύνει τη δουλειά της γκαλερί.
Ωστόσο εκτός από την πολιτιστική ταυτότητα του Πειραιά, η περιοχή έχει και το δικό της «πράσινο» αποτύπωμα. Η εταιρεία Blue Cycle, που εδρεύει στο λιμάνι, μαζεύει πλαστικά απορρίμματα από το Αιγαίο και τα αξιοποιεί για την παραγωγή επίπλων, οικοδομικών υλικών και άλλων προϊόντων.
«Θα ήθελα πολύ να δείξω ότι αυτό το μοντέλο κυκλικής οικονομίας μπορεί να φέρει αποτελέσματα και να βάλει την Ελλάδα στον χάρτη της καινοτομιας», σημείωσε η διευθύντρια της εταιρείας Σουζάνα Λασκαρίδη.
Ειδικότερα όπως σημειώνουν οι NYT, ο Πειραιάς ωφελείται από το γεγονός ότι άλλες μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις που φιλοξενούν καλλιτεχνικά δρώμενα, όπως το Βερολίνο και η Λισαβώνα, βιώνουν συνεχείς ανατιμήσεις στα ακίνητα, με συνέπεια να αλλοιώνονται στοιχεία του ιστορικού χαρακτήρα τους και να γίνεται πολύ ακριβή η φιλοξενία εκδηλώσεων και εκθέσεων.
Κάνοντας μία βόλτα στην πληθώρα εκθέσεων που στεγάζονται κοντά στο λιμάνι, η εφημερίδα τονίζει ότι τη βραδιά αυτή «το μέλλον του Πειραιά μοιάζει γεμάτο αισιοδοξία και δημιουργικές πιθανότητες».
«Αποφάσισα ότι ο Πειραιάς, με την θάλασσα και τα καράβια, τη βιομηχανική ζώνη και την Ιστορία ήταν μία ενδιαφέρουσα επιλογή», δήλωσε η Σύλβια Κούβαλη, ιδρυτής της γκαλερί Rodeo, η οποία μετεγκαταστάθηκε από την Κωνσταντινούπολη το 2018.
«Όλοι πίστευαν ότι ήμουν τρελή αλλά από την αρχή πίστευα ότι υπάρχει κάτι ιδιαίτερα όμορφο στο να βρίσκεσαι ανάμεσα σε ανθρώπους που επισκευάζουν πλοία και μηχανές, σε μικρή απόσταση από το λιμάνι», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Δίπλα στο Rodeo βρίσκεται η Carwan, γκαλερί avant-garde τέχνης, η οποία άνοιξε πριν δύο χρόνια, όταν οι ιδιοκτήτες της, ο Καναδός αρχιτέκτονας Nicolas Bellavance-Lecompte και ο γάλλος συνάδελφός του Quentin Moyse, αποφάσισαν να μετακινήσουν τον εκθεσιακό τους χώρο από τη Βυρητό στην Ελλάδα.
Ένας από τους λόγους που αποφάσισαν να μεταφερθούν στην Αθήνα ήταν το γεγονός ότι η πελατεία τους «γινόταν όλο και πιο παγκόσμια», όπως δήλωσε ο Bellavance-Lecompte. Οι συλλέκτες με τους οποίους συνεργάζονται οι δύο αρχιτέκτονες μπορούν να επισκεφτούν πιο εύκολα την Ελλάδα και η χρήση των ναυτιλιακών γραμμών του Πειραιά έχει διευκολύνει τη δουλειά της γκαλερί.
Ωστόσο εκτός από την πολιτιστική ταυτότητα του Πειραιά, η περιοχή έχει και το δικό της «πράσινο» αποτύπωμα. Η εταιρεία Blue Cycle, που εδρεύει στο λιμάνι, μαζεύει πλαστικά απορρίμματα από το Αιγαίο και τα αξιοποιεί για την παραγωγή επίπλων, οικοδομικών υλικών και άλλων προϊόντων.
«Θα ήθελα πολύ να δείξω ότι αυτό το μοντέλο κυκλικής οικονομίας μπορεί να φέρει αποτελέσματα και να βάλει την Ελλάδα στον χάρτη της καινοτομιας», σημείωσε η διευθύντρια της εταιρείας Σουζάνα Λασκαρίδη.