Η Ελλάδα ανακηρύσσεται τρίτη χώρα κρουαζιέρας στην Ευρώπη!
Είναι όμως στην έβδομη θέση με τα μεγαλύτερα έσοδα
Τρίτη βρίσκεται η Ελλάδα στη λίστα με τους σημαντικότερους προορισμούς κρουαζιέρας στην Ευρώπη, με δημοφιλέστερα λιμάνια τον Πειραιά, τη Σαντορίνη, την Κέρκυρα και τη Μύκονο, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της Διεθνούς Ενωσης Κρουαζιέρας για το 2014.
Τα έσοδα από την κρουαζιέρα για την Ελλάδα ανήλθαν το 2013 σε 574 εκατομμύρια ευρώ με 11.200 θέσεις εργασίας. Με 4,6 εκατομμύρια επιβάτες και καταλαμβάνοντας το 14,8% από τον συνολικό αριθμό επισκεπτών, η χώρα μας αποτελεί τον τρίτο κορυφαίο προορισμό κρουαζιέρας στην Ευρώπη, πίσω από την Ιταλία (6,9 εκατ. επιβάτες) και την Ισπανία (5,23 εκατομμύρια επιβάτες).
Η Ελλάδα, όπως γράφει το thebest.gr, σύμφωνα με την έκθεση της Διεθνούς Ενωσης Κρουαζιέρας- εξελίσσεται σε έναν από τους πλέον δημοφιλείς προορισμούς επιβατών κρουαζιέρας, με τον Πειραιά να φιγουράρει στην πρώτη τριάδα των λιμανιών της Μεσογείου με 1,3 επιβάτες μετεπιβίβασης (transit) μαζί με τα λιμάνια Τσιβιταβέκια της Ρώμης και αυτό της Βαρκελώνης.
Στην Ευρωπαϊκή λίστα με τα δημοφιλέστερα λιμάνια ενδιάμεσων προορισμών προσέγγισης κρουαζιερόπλοιων βρίσκονται η Σαντορίνη με 750.000 επισκέπτες, η Κέρκυρα με 744.651 επισκέπτες και η Μύκονος με 520.000 επισκέπτες.
Ωστόσο, οι επιδόσεις αυτές σε αριθμό επισκεπτών δεν συμβαδίζουν με αντίστοιχα έσοδα για τη χώρα μας.
Παρότι η Ελλάδα κατέχει μία από τις τρεις υψηλότερες θέσεις στη λίστα των ευρωπαϊκών χωρών με τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα τουριστών κρουαζιέρας, κατατάσσεται στην έβδομη θέση των χωρών με τα μεγαλύτερα έσοδα. Για το 2013 η άμεση οικονομική προσφορά της κρουαζιέρας στην Ελλάδα ήταν 574 εκατ. ευρώ, όταν τα έσοδα της Ιταλίας, που βρίσκεται στην πρώτη θέση, ανέρχονται σε 4,5 δισεκατομμύρια ευρώ.
Αυτό έχει να κάνει με το γεγονός ότι τα λιμάνια της χώρας δεν έχουν τις απαραίτητες λιμενικές εγκαταστάσεις υποδοχής κρουαζιερόπλοιων και δεν προτιμώνται ως σημεία εκκίνησης κρουαζιέρας (home ports). Η συντριπτική πλειονότητα των ελληνικών λιμανιών αποτελούν σήμερα κυρίως λιμάνια διέλευσης και όχι λιμάνια εκκίνησης, και συνεπώς οι δαπάνες των επιβατών αλλά και των εταιρειών κρουαζιέρας που πραγματοποιούνται στη χώρα μας είναι χαμηλές.
Σύμφωνα με την έκθεση, υπολογίζεται ότι 6,4 εκατομμύρια κάτοικοι της Ευρώπης έκαναν διακοπές με κρουαζιέρα το 2013, παρουσιάζοντας αύξηση 3,6% σε σχέση με το 2012, με τη Βρετανία να αποτελεί τη μεγαλύτερη πηγή επισκεπτών κρουαζιέρας στην Ευρώπη, καθώς 1,69 εκατ. Βρετανοί επέλεξαν διακοπές με κρουαζιέρα στη Μεσόγειο.
Οι άμεσες δαπάνες που προέρχονται από τον κλάδο ανέρχονται σε 16,2 δισ. ευρώ έναντι 15,5 δισ. ευρώ το 2012, με τους Ευρωπαίους να αντιπροσωπεύουν το 30% των επιβατών κρουαζιέρας παγκοσμίως έναντι ποσοστού 21,7% δέκα χρόνια πριν.
Σήμερα, 43 εταιρείες κρουαζιέρας με έδρα στην Ευρώπη δραστηριοποιούνται με 125 κρουαζιερόπλοια χωρητικότητας 145.000 κλινών ενώ επιπλέον 73 κρουαζιερόπλοια χωρητικότητας 104.000 κλινών που ανήκουν σε εταιρείες μη ευρωπαϊκών συμφερόντων έχουν δρομολογηθεί στη γηραιά ήπειρο.