Ουκρανία: Κύκλος συζητήσεων στα σχολεία της χώρας για τη φρίκη του πολέμου - Όλες οι δράσεις
Οι προτάσεις από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής
Συζήτηση για την ψυχολογική υποστήριξη της εκπαιδευτικής κοινότητας εν μέσω του πολέμου που διεξάγεται στην Ουκρανία, θα γίνει στα σχολεία της χώρας με απόφαση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής και μετά από σχετικό αίτημα του υπουργείου Παιδείας.
Στόχος είναι η ενημέρωση των μαθητών και μαθητριών των σχολείων της χώρας τη στιγμή που «στην Ευρώπη διεξάγεται μία πολεμική σύρραξη και μας κατακλύζουν σκληρές εικόνες και πληροφορίες χωρίς φίλτρο» όπως αναφέρουν οι διοργανωτές της δράσης. Μάλιστα τονίζουν ότι «ο φόβος, το άγχος και η σύγχυση των μαθητών και των μαθητριών επιτάσσει μία προσέγγιση που θα τους βοηθήσει να εκφράσουν τους προβληματισμούς και τα συναισθήματά τους και να αισθανθούν ασφάλεια και αισιοδοξία για το μέλλον».
Σε αυτή την κατεύθυνση, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, προκειμένου να βοηθήσει στο έργο των εκπαιδευτικών μας να προσεγγίσουν το θέμα του πολέμου στην Ουκρανία, προτείνει:
Την ειλικρινή και προσαρμοσμένη ανά ηλικία συζήτηση με τους μαθητές και τις μαθήτριες, ώστε αυτοί να βοηθηθούν να εκφράσουν τους προβληματισμούς τους.
Τη διερεύνηση εννοιών όπως πόλεμος και ειρήνη, συνέπειες πολέμου, αποτροπή συγκρούσεων και διπλωματική οδός, διεθνές δίκαιο και ανθρώπινα δικαιώματα, αλληλεγγύη.
Εκπαιδευτικό υλικό για μία διαθεματική προσέγγιση της γνώσης, και συγκεκριμένα εκπαιδευτικό υλικό διδακτικών βιβλίων, παραδείγματα από την καθημερινή σχολική ζωή και υλικό από τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, ιδιαίτερα των θεματικών κύκλων Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ-Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη, Ζω καλύτερα-Ευ ζην.
Οι δράσεις αυτές θα προγραμματιστούν το επόμενο χρονικό διάστημα στα σχολεία
Στόχος είναι η ενημέρωση των μαθητών και μαθητριών των σχολείων της χώρας τη στιγμή που «στην Ευρώπη διεξάγεται μία πολεμική σύρραξη και μας κατακλύζουν σκληρές εικόνες και πληροφορίες χωρίς φίλτρο» όπως αναφέρουν οι διοργανωτές της δράσης. Μάλιστα τονίζουν ότι «ο φόβος, το άγχος και η σύγχυση των μαθητών και των μαθητριών επιτάσσει μία προσέγγιση που θα τους βοηθήσει να εκφράσουν τους προβληματισμούς και τα συναισθήματά τους και να αισθανθούν ασφάλεια και αισιοδοξία για το μέλλον».
Σε αυτή την κατεύθυνση, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, προκειμένου να βοηθήσει στο έργο των εκπαιδευτικών μας να προσεγγίσουν το θέμα του πολέμου στην Ουκρανία, προτείνει:
Την ειλικρινή και προσαρμοσμένη ανά ηλικία συζήτηση με τους μαθητές και τις μαθήτριες, ώστε αυτοί να βοηθηθούν να εκφράσουν τους προβληματισμούς τους.
Τη διερεύνηση εννοιών όπως πόλεμος και ειρήνη, συνέπειες πολέμου, αποτροπή συγκρούσεων και διπλωματική οδός, διεθνές δίκαιο και ανθρώπινα δικαιώματα, αλληλεγγύη.
Εκπαιδευτικό υλικό για μία διαθεματική προσέγγιση της γνώσης, και συγκεκριμένα εκπαιδευτικό υλικό διδακτικών βιβλίων, παραδείγματα από την καθημερινή σχολική ζωή και υλικό από τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, ιδιαίτερα των θεματικών κύκλων Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ-Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη, Ζω καλύτερα-Ευ ζην.
Οι δράσεις αυτές θα προγραμματιστούν το επόμενο χρονικό διάστημα στα σχολεία