Από το Λίβανο, στην ταραγμένη περίοδο της Γιουγκοσλαβίας και από εκεί στην Πράσινη Ζώνη και το Ιράκ. Ο Έλληνας φωτογράφος Νίκος Πηλός κατά δήλωσή του «ειδικεύεται στις στιγμές κρίσης». Δεν θα μπορούσε, λοιπόν, να μην εστιάσει και στην οικονομική κρίση που έπληξε τα τελευταία χρόνια τη χώρα μας.

Οι New York Times αποθεώνουν το έργο του το οποίο είναι γεμάτο συμβολισμούς, οι φωτογραφίες είναι υψηλής αισθητικής και δείχνουν μια άλλη όψη της ελληνικής κρίσης που όπως σημειώνει το άρθρο προκάλεσε την παρακμή της μεσαίας τάξης στη χώρα και λειτούργησε... επιθετικά προκαλώντας βαθιά ύφεση από το 2008 μέχρι και σήμερα.

Το έργο του ξεκίνησε το 2004, όταν ο Νίκος Πηλός, που ζει στην Αθήνα, άρχισε να προβληματίζεται για τον πακτωλό χρημάτων που έδινε η τότε κυβέρνηση για τη διοργάνωση των Ολυμπιακών Αγώνων. Όπως σημειώνει ο ίδιος, το πραγματικό κόστος ποτέ δεν αποκαλύφθηκε, αλλά είναι σίγουρο πως υπήρξαν μεγάλες υπερβάσεις στον προϋπολογισμό που οδήγησαν στη σημερινή κατάσταση.

Λίγο μετά ήρθε η κατάρρευση και ο Νίκος Πηλός έστρεψε το καλλιτεχνικό ενδιαφέρον του στην έλλειψη στέγης που παρατηρήθηκε έντονα στην Ελλάδα και ιδιαίτερα στην Αθήνα. Τη στιγμή που οι Έλληνες υπερηφανεύονταν για τα σπίτια τους, άρχισαν πολλοί να τα χάνουν λόγω κρίσης και να βρίσκονται στο δρόμο. Ο κ. Πηλός κατέγραψε αυτή την πραγματικότητα μέσα από τον φωτογραφικό φακό του.

Οπως σημειώνει: «Οι Έλληνες δεν βάζουν τα χρήματα τους σε τράπεζες ή δεν νοικιάζουν σπίτια, Χτίζουν σπίτια και στη συνέχεια τα αφήνουν στην οικογένεια».

Αυτή η δραστική αλλαγή στην... κουλτούρα του μέσου Ελληνα αποτέλεσμα έναυσμα για εκείνον, αλλά και μια σκληρή πραγματικότητα με έντονες κοινωνικές προεκτάσεις.

Όπως σημειώνει με χαρακτηριστικό τρόπο: «Είμαι τρομοκρατημένος. Η οικονομική κρίση δεν έχει τελειώσει. Αν το μέλλον του δυτικού κόσμου είναι αυτό, τότε πρόκειται για χάος».

Ολες οι φωτογραφίες είναι από το site του Νίκου Πηλού. Ολο το έργο του μπορείτε να το δείτε ε δ ώ