Το Ίδρυμα Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης πραγματοποίησε  τον 1ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Καινοτομίας και Νεανικής Επιχειρηματικότητας και αρκεί μια γρήγορη ματιά στις ιδέες για να καταλάβει κάποιος περί τίνος πρόκειται: από ερευνητικά project πανεπιστημίων και συστήματα αστικής ανάπλασης μέχρι ελληνικές παιδικές τροφές και μουσικές πλατφόρμες βασισμένες στην τοπικότητα.  Οι 5 πρώτες ομάδες έλαβαν χρηματικό έπαθλο 5.000 ευρώ η καθεμία για να καλύψουν τα πρώτα έξοδα υλοποίησης της επιχειρηματικής τους ιδέας, ενώ και οι 8 πρώτες αποκτούν χώρο εργασίας και mentoring στα σημαντικότερα co-working spaces της Αθήνας για τρεις ή έξι μήνες. Τέλος, και οι 8 ομάδες θα πάρουν μέρος σε εκπαιδευτικά προγράμματα για την απόκτηση των απαραίτητων δεξιοτήτων για την επιχειρηματική τους προσπάθεια.

GeomIso

Την πρώτη θέση του διαγωνισμού κατέκτησε η ομάδα της GeomIso. Πρόκειται για ένα πρωτοπόρο λογισμικό που ξεκίνησε να αναπτύσσει πριν από 4 περίπου χρόνια ο Παναγιώτης Καρακίτσιος και κατάφερε να ολοκληρώσει μαζί με τους Γιώργο Καραΐσκο, Σοφία Κορλού, Δημήτρη Κουμαντάκη και Λεοντάρη Θανάση -όλοι τους απόφοιτοι του τμήματος Πολιτικών Μηχανικών του Μετσόβιου Πολυτεχνείου. Το εξειδικευμένο τους λογισμικό, «κάτι σαν το Autocad» όπως φέρνει παράδειγμα ο Παναγιώτης, προσφέρει στο χρήστη τη δυνατότητα να σχεδιάζει κτίρια, cartoons, ρούχα κλπ. Επιπλέον κάνει και ισογεωμετρική ανάλυση, «προβλέπει δηλαδή συμπεριφορές των αντικειμένων. Για παράδειγμα, πόση δύναμη μπορεί να αντέξει μία πόρτα αυτοκινήτου όταν την κλείνει ο επιβάτης».

Tutorizon

Ο Αγγελος Μουζακίτης, ο Φι?λιππος Γαβριλάκης και η Rosca Sergiu βρέθηκαν στη δεύτερη θέση του διαγωνισμού με το Tutorizon, μια online πλατφο?ρμα ευ?ρεσης καθηγητη? για μαθη?ματα σχολει?ου, ξε?νων γλωσσω?ν και ανω?τατης εκπαι?δευσης. Συγκεκριμε?να δι?νει τη δυνατο?τητα σε γονει?ς και μαθητε?ς που αναζητου?ν καθηγητη? να λα?βουν με?σα σε ε?να πολυ? μικρο? χρονικο? δια?στημα τε?σσερις στοχευμε?νες προσφορε?ς απο? καθηγητε?ς του δικτυ?ου, το οποι?ο αυτη? τη στιγμη? διαθε?τει περισσο?τερους απο? 2.000 εκπαιδευτικου?ς. «Εντοπι?σαμε ε?να προ?βλημα», εξηγει? ο Φι?λιππος. «Διαπιστω?σαμε ο?τι πε?ρα απο? τις συστα?σεις φι?λων και γνωστω?ν, δεν υπη?ρχε μια αξιο?πιστη με?θοδος αναζη?τησης καθηγητη?. Αυτο? ει?χε ως αποτε?λεσμα η αναζη?τηση εκ με?ρους των γονε?ων η? των μαθητω?ν να γι?νεται κοστοβο?ρα, χρονοβο?ρα, αλλα? και χωρι?ς ποικιλι?α επιλογω?ν για συ?γκριση. Μελετη?σαμε λοιπο?ν πολυ? τις ανα?γκες των γονε?ων και πλε?ον προσπαθου?με κα?θε με?ρα να τους προσφε?ρουμε μια υπηρεσι?α η οποι?α θα τους διευκολυ?νει σε ε?να το?σο κρι?σιμο τομε?α, αυτο?ν την εκπαι?δευσης».

Groupartia

Τα τελευταία χρόνια έχουν ανθίσει και στην Ελλάδα οι μαζικές αγορές καταναλωτών πάνω σε συγκεκριμένα προϊόντα ή υπηρεσίες ώστε να επιτύχουν χαμηλότερες τιμές - πχ Groupon, GoldenDeals, Cheapis κλπ. Την ιδέα αυτή πήραν δύο φίλοι από τη Θεσσαλονίκη, ο Εύδοξος Πασχαλίδης και ο Γιώργος Γιαννακόπουλος, και αποφάσισαν να την πάνε ένα βήμα παρακάτω καταλαμβάνοντας την τρίτη θέση του διαγωνισμού. «Η Groupartia», περιγράφει ο Εύδοξος, «φιλοδοξεί να γίνει η πρώτη ηλεκτρονική εταιρεία στην Ελλάδα με αντικείμενο τις ομαδικές αγορές για επιχειρήσεις». Με απλά λόγια, πολλές μικρομεσαίες επιχειρήσεις με κοινές ανάγκες, πχ σε εξοπλισμό, θα προχωρούν σε ομαδικές αγορές μέσα από την Groupartia επιτυγχάνοντας πολύ καλύτερες τιμές από τους προμηθευτές.

Webergon

Στόχος της Webergon, της ομάδας των Νίκου Μαρουλά, Βασίλη Μαρουλά, Σοφίας Χαλκίδη και Θεοδόση Οικονόμου, είναι η δημιουργία κερδοφόρων online επιχειρήσεων με μόλις ένα κλικ. Οπως λένε οι δημιουργοί της «οι ηλεκτρονικές επιχειρήσεις έχουν ανάγκη από ευχαριστημένους επισκέπτες που θα αγοράζουν και δε θα εγκαταλείπουν τις ιστοσελίδες τους νωρίς». Αυτή τη στιγμή όμως οι διαχειριστές των sites δεν γνωρίζουν έαν η σελίδα τους είναι εύκολη στη χρήση και τι χρειάζεται να αλλάξουν για να αντιμετωπίσουν τον ανταγωνισμό. Τα μέλη λοιπόν της Webergon δημιούργησαν μία εφαρμογή που μετράει σε καθημερινή βάση πόσο φιλικό προς το χρήστη είναι ένα site, εν συνεχεία το συγκρίνει με το αντίστοιχο ενός ανταγωνιστή και τέλος προτείνει αλλαγές για να γίνει περισσότερο κερδοφόρο.

Μάνα ελληνική παιδική τροφή

Στην πέμπτη θέση του διαγωνισμού βρέθηκε η ιδέα της Κυριακής Παναγιώτου και του Δημήτρη Βακουφάρη με τίτλο «Μάνα, ελληνική παιδική τροφή». Οι δυο τους φιλοδοξούν να κυκλοφορήσουν στην αγορά την πρώτη ελληνική παιδική τροφή, η οποία μάλιστα θα παρασκευάζεται με βιολογικά φρούτα και λαχανικά και θα συσκευάζεται σε βαζάκια. «Αυτή τη στιγμή στην αγορά μπορεί να βρει κανείς μόνο εισαγωγής παιδικές τροφές. Εμείς σκοπεύουμε να δημιουργήσουμε μία ελληνική, με χαμηλή παραγωγή φυσικά στην αρχή, και στη συνέχεια να την αυξήσουμε σταδιακά», υποστηρίζει η Κυριακή. Αν όλα πάνε κάλα, υπολογίζουν να βγουν στην αγορά μέχρι τον προσεχή Σεπτέμβριο.

Speakerzen

Το Speakerzen αποτελεί έμπνευση του Σάκη Τριανταφυλλάκη και απευθύνεται στον χώρο της διοργάνωσης events. Το υλοποίησε μαζί με τους Νίκο Ροσσολάτο, Μανώλη Κυριακάκη, Φιορεντίνα Κούτσι και Γιάννη Σοφιανό και σκοπός του είναι να βοηθήσει τους ομιλητές συνεδρίων να γίνουν καλύτεροι και πιο αποτελεσματικοί στη δουλειά τους. «Δίνουμε τη δυνατότητα», τονίζει ο Σάκης, «σε ομιλητές συνεδρίων να λαμβάνουν κατά τη διάρκεια της παρουσίασής τους απαντήσεις και σχόλια από το ακροατήριο, μέσω smartphones ή tablets, σχετικά με το αντικείμενο που αναλύουν». Αξίζει να αναφερθεί ότι όλα τα μέλη της ομάδας είναι μεταξύ 22 και 23 χρονών, με εξαίρεση τον Σάκη που βρίσκεται στα 30. Οι πέντε τους στεγάζονται ήδη σε συνεργατικό χώρο, και συγκεκριμένα το iQbility, το οποίο όπως λένε «μας παρέχει όλα τα εφόδια που χρειάζονται για να συγκεντρωθούμε αποκλειστικά στην ιδέα μας και να προχωρήσουμε παρακάτω».

Noodio

Ο Απόστολος Λεούσης και η ομάδα του (Χριστόφορος Βαρακλιώτης, Χριστόφορος Δημητριάδης, Νικόλαος Νανάς και Ανάργυρος Στεργίου) βρέθηκαν στην έβδομη θέση με το Noodio. Η διαδικτυακή πλατφόρμα τους εισάγει ένα διαφορετικό μοντέλο λειτουργίας στο χώρο της μουσικής, δίνοντας έμφαση στην τοπικότητα για να προωθήσει τους νέους καλλιτέχνες. «Νομίζω ότι όλοι έχουμε συνειδητοποιήσει ότι η μουσική πλέον δεν πουλάει», λέει ο Απόστολος και συνεχίζει: «Το μόνο έσοδο για τους μουσικούς είναι οι συναυλίες. Μέσα από την πλατφόρμα μας, και τα στατιστικά που του παρέχει, ο καλλιτέχνης έχει τη δυνατότητα να εντοπίσει που βρίσκεται το κοινό του». Ετσι για παράδειγμα όταν κάποιος μάθει μέσα από την πλατφόρμα ότι στον Βόλο υπάρχουν 100 άτομα που ακούν τη μουσική του, μπορεί να προχωρήσει στη διοργάνωση ενός live.

Φυτεμένες επιφάνειες για αστική χρήση

Η «πράσινη» πρόταση του διαγωνισμού ακούει στο όνομα «φυτεμένες επιφάνειες για αστική χρήση». Η Ελένη Λαμπράκη μαζί με τους Χρήστο Μπουραντά, Σταυρούλα Κατσουλάκου, Γιάννη Παπαθανασίου και Μυρτώ Σάββα σκοπεύουν να δημιουργήσουν πέργκολες με σύστημα υδροπονίας καθώς και κάθετους κήπους για τοίχους. Η προσπάθειά τους μπορεί να ακούγεται απλή αλλά όπως εξηγεί η Ελένη «έχουμε ήδη μπει στον δεύτερο χρόνο πειραμάτων. Τα αποτελέσματα μέχρι στιγμής είναι θετικά και μάλιστα έχουμε δεχθεί δύο προτάσεις από καταστήματα, ένα στην Αθήνα και ένα στη Ναύπακτο». Χωρίς να μπορεί κανείς να μιλήσει με απόλυτη ασφάλεια, το προϊόν τους θα είναι έτοιμο προς εμπορική διάθεση μέσα στους επόμενους μήνες.